Stránka 1 z 2

úprava řídící jednotky

Napsal: čtv dub 13, 2006 14:50
od Pavel Beneš
Ve SM - test Nubiry Wagon, psali, že v 99 prošla řídící jednotka 1.6 úpravou pro lepší pružnost a nižší spotřebu paliva. Jaké máte zkušenosti?
Vždyť 99 je ještě nuba 1, že by dělali úpravy software?

A jestli jo, najde se nějaký BOREC, který má páru jak na to? A nebo který by mě do tajů en. řízení procesorem a jeho úprav zasvětil?
Myslím to vážně, jestli má někdo přístup k SW a ALDL boxu a měl by chuť předvést, vysvětlit atd... jsem ochoten i zaplatit!!! a nebo třeba odkaz?

Napsal: čtv dub 13, 2006 15:23
od DREAM
to by bylo zajimavy .. vyladeny a nizsi spotreba

Napsal: čtv dub 13, 2006 15:28
od Ondras
Obávám se, že přepsat EPROMku v ŘJ přes ALDL zásuvku nepůjde. Tuto fičuru mají až některé novější jednotky s EOBD rozhraním. U staších ŘJ je třeba buďto vyletovat EPROMku ven, nebo se na ni píchnout speciální paticí.

Napsal: čtv dub 13, 2006 15:54
od Pavel Beneš
a ta EEprom nemá vlastní patici uvnitř, nevíš? že by se vyndala a překopala venku a pak jen zpět.... Jestli jsi to měl venku, co je to za Eprom? A víš jak naprogramovat?

Napsal: čtv dub 13, 2006 21:21
od Vlasta
Jestli by šla vyndat, tak to není o tom jak, ale čím jí naplnit. Je hodně míst, kde do ní nalejí co si přinesem. I rádi prodají nového broučka, to by mělo tu výhodu, že by byl do rezervy, kdyby se náhodou něco hodně nepovedlo.

Napsal: čtv dub 13, 2006 22:59
od Brainman
Myslim ze na to programovani palivovych map jsou urcene jine ECU jednotky, u standartni ECU to asi neni technicky mozne jelikoz ma svaba pajeneho na desku. U zavodnich jednotek je patice a EPROMka se vetsinou programuje mimo, nebo se dava jina. A nebo se programuje cele auto.

Napsal: čtv dub 13, 2006 23:52
od Parťák1
Kluci zajímavé téma, taky bych rád do toho viděl, ale nemohli by jste mluvit jazykem našeho kmene, nějak nevím o čem se bavíte, anebo jsem nepřeskočil do třetího tisícilení, jaké procesory, jaké rozhraní, zkuste to vysvětlit někdo nějak polopatě. :cry:

Napsal: pát dub 14, 2006 16:45
od Pavel Beneš
Nebo lopatou!!!!
:lol:
každopádně o naprogramování EEprom nemám obavu, spíš bojím, jestli nebude kódlá nějakým praštěným způsobem, jako třeba ty naše mašiny v práci (mají kódovaný program Eprom, nejde překopnout na jinou)....

Mě jde spíš o ten program a nebo o nějakýho BORCE, kterej by věděl, co je jak k čemu atd.. asi půjdu na inspekci do Daewoo Korea... a vymlátím to z nich i s boxem na úpravu a SWarem..

Nebo aspoň nějaký to PDF (i třeba v AJ, NJ,PL,korejštině, latině....... :cry: )

Napsal: pát dub 14, 2006 16:48
od Pavel Beneš
A kdyby se nějaký borec přece jen našel, který by mě zasvětil do tajů kódů ŘJ, a programování (jsem eltechnik, pochopím...) tak ať se ozve a odměna ho nemine (tím nemyslím tu lopatu :lol: :lol: )

Napsal: pát dub 14, 2006 19:27
od Parťák1
Pavle , dobrý beru, naběhl jsem si, tak mi třeba, ale taky se symbolicky vyznám v elektrice, ale tydle počítače, to jsem nějak zaspal dobu, ale je fakt, kdyby někdo věděl co s tím, nechal bych si taky poradit.
Jo nevím na některém tom nubiráckém webu jsem viděl nákres nějaké patice na připojení do auta a pak do compu, ale teď si za boha nevzpomenu či to nebylo na tom anglickým, nebo polským, hmmm, fakt nevím. to je to co sháníš? A hned se nečil, fakt jsem laik v těchto počítačových věcech v autě. Ještě tak trochu jako uživatel PC doma na stole. :D

Napsal: pát dub 14, 2006 19:31
od Brainman
ten konektor je diagnosticky, neslouzi k programovani :D

Napsal: pát dub 14, 2006 20:32
od Pavel Beneš
Já na průmce měl programování EPROMek ale byl jsem v tom jak Rak v Labi...Programovaní na PC ještě jo, a znám pár mých kolegů, co programují v Assembleru.... problém je, že vůbec nevím jaké a k čemu jsou ty vstupní a výstupní hodnoty, přes program zjistím, že z PINu 3 a 4 (příklad) jde 3x za sebou v sekundových intervalech 5V a pak třeba na 7Pinu 12V (je to jen příklad) ale k čemu to slouží....a zvlášť, když rychlost a délka intervalů určujou pokaždé jinou hodnotu...... a tam se bojím je ten šutr úrazu..... možná to tak složité není, ale něco podobného funguje u nás v práci na mašinách a čert se v tom vyznej..... a to mám funkční zapojení a veškeré diagramy a stejně to trvalo 14 dní, než jsem to vylouskal.....

Hilfeeeeee!!!!! Help!!!!!! Pomoooooc!!!!

Napsal: pát dub 14, 2006 20:49
od Pavel Beneš
stáhnul jsem ten servisní manuál v AJ (PDF), a teď ho pomalu pročítám, člověk se hodně dozví už tam...jen to chce mít hodně trpělivosti....

Napsal: pát dub 14, 2006 21:02
od JRD McLAREN
..no ..info o diagnostike sa riesilo tu: ..
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?p=79191#79191

..a co sa tyka ECU..
mam tu doma na stole jedu, vo vnuti je EPROMa..
takze ALDLkonektorom to programovat nejde..

a to jak trosku upravit by ma zaujimalo..tiez..
..taq mozno viem vysvetlit princip fungovania ..

ale z .bin suboru chytry nejsom..

Napsal: pát dub 14, 2006 21:24
od peter NR
JRD McLAREN píše:..no ..info o diagnostike sa riesilo tu: ..
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?p=79191#79191
...ale nexiacka diagnostika nieje kompatibilna s nubirou - teda aspon som sa tak docital... programovanie cez ALDL konektor skutocne nieje mozne - taka sranda funguje napr. VagProgom na koncernoch... ale VagProg - teda adapter+SW - je sranda tak za 100tis... Eepromky mozu byt v paticiach, alebo nemusia - to zalezi od ECU... ale vseobecne je to oblast, ktora vyzaduje celeho cloveka, treba sa tomu venovat, studovat, investovat a skusat... a mozno aj par eepromiek odpalit, kym prides na to ako na to... ;)
ja som sice elektrotechnik, robim aj s autoelektrikou, ale na tieto veci mam cloveka, co tym zije a je v tom doma... ja si max naprogramujem nejake 24C.. do autoradii atd...