Pravidelný servis - co dál?
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
Pravidelný servis - co dál?
Lidičky, potřebuju poradit se pravidelným servisem Nubiry I.
Nejprve jakástakás historie, kterou vyčtu z německé servisní knížky Další věci se určitě měnily podle doporučení výrobce, takže nejsou v servisní knížce uvedeny.
89 939 km – olej+filtr, chladicí kapalina, pylový filtr
112 840 km – olej+filtr, pylový filtr, brzdová kapalina
--------------------------------------------------------------------------------------
131 200 km – už moje zásahy: rozvodový řemen, klínový řemen, chladicí kapalina, olej+filtr
140 000 km – současnost: chci vyměnit vzduchový filtr a pylový filtr
Otázka zní, co byste mi doporučili dále vyměnit? Brzdovou kapalinu? Mám taky klimu a trošku tápu v označení pylový filtr a klima filtr – je to to samé? Je něco, na co nezapomenout u klimatizace? Na pylový filtr jsem se díval, je dost zanesený, vyměním ho. Jen mě zarazilo, že je v podstatě v tom prostoru jaksi uprostřed a okolo něj je spousta místa (nahoře a dole), takže teda nevím, co filtruje, když toho projde (asi) hafo mimo něj.
Nejprve jakástakás historie, kterou vyčtu z německé servisní knížky Další věci se určitě měnily podle doporučení výrobce, takže nejsou v servisní knížce uvedeny.
89 939 km – olej+filtr, chladicí kapalina, pylový filtr
112 840 km – olej+filtr, pylový filtr, brzdová kapalina
--------------------------------------------------------------------------------------
131 200 km – už moje zásahy: rozvodový řemen, klínový řemen, chladicí kapalina, olej+filtr
140 000 km – současnost: chci vyměnit vzduchový filtr a pylový filtr
Otázka zní, co byste mi doporučili dále vyměnit? Brzdovou kapalinu? Mám taky klimu a trošku tápu v označení pylový filtr a klima filtr – je to to samé? Je něco, na co nezapomenout u klimatizace? Na pylový filtr jsem se díval, je dost zanesený, vyměním ho. Jen mě zarazilo, že je v podstatě v tom prostoru jaksi uprostřed a okolo něj je spousta místa (nahoře a dole), takže teda nevím, co filtruje, když toho projde (asi) hafo mimo něj.
Daewoo Nubira 2.0 CDX, 98 rok, 98kW, Hatchback
- Reklama
Podle Polskyho manualu je na aute do data vyroby 1.10.1998 interval vymeny 10000km, tam se palivovej filtr meni po 40000km, na novejsich je interval 15000km, tam se meni po 45000km.Kessler píše:Brzdovku měnit každý dva roky, při menším zatížení každý tři roky...pokud vím tak u ní nezáleží na kilometrech...
A ještě mě napadá benzínový filtr...ten má trvanlivost tuším kolem 60 000 km...
- djpsx
- Příspěvky: 697
- Registrován: sob bře 18, 2006 19:06
- Bydliště: Pardubice, CZ
- Kontaktovat uživatele:
A proč v pravidelných servisech nepokračovat? My to tak děláme. Pravidelně v dubnu zavezeme Nubi do servisu (autorizovaného) a oni se o vše postarají.Pokud je vše v pořádku a je to běžná prohlídka, tak cena je cca 4500 Kč. Letos nám k tomu měnili rozvody, silentbloky, vodní pumpu a řemen a vyšlo to na 13 500 Kč.
Daewoo Nubira Kombi 1.6SX,r.v. 99 střední výbava, stříbrná, tuning výfuk, 205/50 R16 al. kola Zender, RMG Sony
Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.98 (do provozu 2001), plná výbava, tmavě modrá metalíza, MP3 CD rádio.
Daewoo Nubira Sedan 2.0, r.v.98 (do provozu 2001), plná výbava, tmavě modrá metalíza, MP3 CD rádio.
- eMKa Slovensko
- Příspěvky: 2087
- Registrován: úte zář 30, 2003 20:41
- Bydliště: TN - NMnV
- Kontaktovat uživatele:
no neviem ako u vas ale u nas je intrval 10000 kmPavelZ píše:Podle Polskyho manualu je na aute do data vyroby 1.10.1998 interval vymeny 10000km, tam se palivovej filtr meni po 40000km, na novejsich je interval 15000km, tam se meni po 45000km.Kessler píše:Brzdovku měnit každý dva roky, při menším zatížení každý tři roky...pokud vím tak u ní nezáleží na kilometrech...
A ještě mě napadá benzínový filtr...ten má trvanlivost tuším kolem 60 000 km...
teraz neviem ci to je dobre alebo zle
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
pokud si neměnil kladky s rozvodákem a pumpu, tak to udělej, pak je to drahý....
Já měním: každý rok olej, filtr, pyl. filtr
dva roky/30 tis. km - brzdovku, svíčky, vzduch. filtr + vyčištění klimy
každý 3. rok nemrznoucí směs + paliv. filtr
a rozvoďák vydrží 70tis i s kladkama bez problémů, destičky, kabely zapalování a řemen pomocných agregátů....
Já měním: každý rok olej, filtr, pyl. filtr
dva roky/30 tis. km - brzdovku, svíčky, vzduch. filtr + vyčištění klimy
každý 3. rok nemrznoucí směs + paliv. filtr
a rozvoďák vydrží 70tis i s kladkama bez problémů, destičky, kabely zapalování a řemen pomocných agregátů....
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
Rozvoďák jsem měnil v nějakých 130 000 ted mam 140 000 km. Kladky jsem neměnil, pokud jsou v dobrém stavu, není to prý nutné.Pavel Beneš píše:pokud si neměnil kladky s rozvodákem a pumpu, tak to udělej, pak je to drahý....
Já měním: každý rok olej, filtr, pyl. filtr
dva roky/30 tis. km - brzdovku, svíčky, vzduch. filtr + vyčištění klimy
každý 3. rok nemrznoucí směs + paliv. filtr
a rozvoďák vydrží 70tis i s kladkama bez problémů, destičky, kabely zapalování a řemen pomocných agregátů....
Vyčištěním klimy myslíš dezinfekci?
Daewoo Nubira 2.0 CDX, 98 rok, 98kW, Hatchback
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
Desinfekci, deratizaci atd..
No, mě se kladky taky zdály OK, dokud jsem jí nevyndal a nezjistil, že je prasklá v uložení (nešlo to vidět) - nechci strašit, určitě to byl jen můj případ..
Jo a zapomněl jsem na pravidelnou údržbu:
1 za 2 roky to umeju a vyleštím
No, mě se kladky taky zdály OK, dokud jsem jí nevyndal a nezjistil, že je prasklá v uložení (nešlo to vidět) - nechci strašit, určitě to byl jen můj případ..
Jo a zapomněl jsem na pravidelnou údržbu:
1 za 2 roky to umeju a vyleštím
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.