Stránka 1 z 2
Klapani v motoru pri volnobehu (ventily?)
Napsal: pon dub 10, 2006 12:23
od DREAM
Tak me 14 dni uz klape v my nubire pri volnobehu. Tata rikal ventily a ze me je seridi? je to opravdu ono? Jezdim s tim dlouho asi tech 14 dni a daval tomu kotel..jak moc zavazna zavada to je? vubec tem autum nerozumim sakra
taky se me zda,ze ted nejak nubca netahne , mohlo by to souviset?
Napsal: pon dub 10, 2006 13:10
od Tomáš
Táta , ani nikdo jinej ti ventily neseřídí . Je tam hydroštel - samovymezení vůle tlakem oleje , asi se ti možná jeden přidřel , jak moc je to slyšet , je to takový ťukání ?
Napsal: pon dub 10, 2006 13:22
od PavelZ
Nevim, jakou mas prestavbu na plyn, ale u meho sekvencniho vstriku jsou na volnobeh docela dost slyset vstriky plynu (a je to prej uplne normalni, dela to od zacatku a ted mam skoro 70000 a nijak se to nemeni). Je to takovy "ostry" cvakani. Teda je to slyset pri otevrene kapote, v aute skoro ne.
Napsal: pon dub 10, 2006 13:31
od DREAM
no je to takovy ostry cvakani ..mozna to delalo od zactku,ale ted se me to zda urcite vic..slysim to i v aute kdyz vypnu radio ..
takze by to pri benzinu delat nemelo..jestli to jsou ty vstriky..
Napsal: pon dub 10, 2006 13:52
od PavelZ
Presne tak, kdyz prepnu na benzin, tak to prestane. Ale zkus si otevrit kapotu, u me je pak dost dobre slyset odkud to jde (ze to je z plynove casti).
Napsal: pon dub 10, 2006 14:01
od vado
DREAM píše:no je to takovy ostry cvakani ..mozna to delalo od zactku,ale ted se me to zda urcite vic..slysim to i v aute kdyz vypnu radio ..
takze by to pri benzinu delat nemelo..jestli to jsou ty vstriky..
Mne zacalo v motore (Lanos 16V) cvakotat potom, co z dovodu vyrobnej zavady motor zozral olej a nejaky cas siel v podstate "nasucho". Bolo to take ostre cvakotanie, nieco ako sijaci stroj. Ked motor otvorili, zistili, ze z dovodu nedostatku tlaku oleja sa zdeformovali stycne plochy vaciek a vahadiel ventilov, ci vahadiel a samotnych vetilov (alebo cosi take, nie som odbornik) a museli to vymenit aj s polomotorom (ten kvoli vacsiemu priemeru valcov , ako mali byt - prvotna pricina zrania oleja), nastastie v ramci zaruky. Cvakotalo to vzdy, nielen pri volnobehu. A bolo to pocut aj v kabine, aj ked to nebolo moc vyrazne.
Napsal: pon dub 10, 2006 15:34
od DREAM
tak sem to otevrel a nemel jsem tam VUBEC ZADNEJ olej..uff..peklo..rek bych ze me tanm totiz pred pul rokem dal muj mechanik malo oleje..porad se divil,ze se tam leje tak malo..
tak sem tam dolil,merka ukazuje ze je tam akorat mezi min a max, ted uz to "jen" tika (o hodne min - jde to smerem od motoru (remenu - nekde ze zdola)),coz zas tatka rika,ze jsou to ventily a ze to seridime ... no modlim se at neni nic motoru...
Napsal: pon dub 10, 2006 15:38
od Pavel Beneš
nechci tě strašit, ale jestli jsi tam neměl olej dlouho, tak buď rád za mírné ťukání a doufej že to nebude mít za 10 Megametrů dohru....
Tyhle auta jsou na olej hodně náchylný.... i na kvalitu.... přeju hoooodně km...
Napsal: pon dub 10, 2006 15:56
od PavelZ
Moje zkusenost je, ze u 1.6 se olej musi hlidat. Doleju tak 1l na 15000km a to je prej v norme (od noveho auta, pomalu to klesa).
Napsal: úte dub 11, 2006 00:27
od Parťák1
to mě to cvaka taky, začalo to loni po výměně hlavy válců, ale nejhorší to bylo letos, když měnili čidlo tlaku oleje. jezdil jsem asi týden a poslední den jsem si to mastil lehce po dálnici 140 a najednou bliklo checkovaní motoru a pomalu aj teplota šla jemně nahoru a pak se jako jasná hvězda rozvítila kontrolka oleje, hoši zastavil jsem na odpočivadle zkontroloval olej a tam absolutní sucho, (mimo téma můžu zhodnotit kvalitu oleje Castrol Magnatek 5W-40 => ten nevyčerpatelný zbytek to nejak stíhal promazat) pak jsem dolil 2 a 3/4 l oleje a klepání je slabší, ale jinak klepe to tiše dál. Ti pitomci v servise mi vylili 14 dní jetý nový Castrol a nechali to suché. Mě ani ve snu nenapadlo to po servise kontrolovat
Napsal: úte dub 11, 2006 06:58
od vado
DREAM píše:tak sem to otevrel a nemel jsem tam VUBEC ZADNEJ olej..uff..peklo..rek bych ze me tanm totiz pred pul rokem dal muj mechanik malo oleje..porad se divil,ze se tam leje tak malo..
tak sem tam dolil,merka ukazuje ze je tam akorat mezi min a max, ted uz to "jen" tika (o hodne min - jde to smerem od motoru (remenu - nekde ze zdola)),coz zas tatka rika,ze jsou to ventily a ze to seridime ... no modlim se at neni nic motoru...
Parťák1 píše:to mě to cvaka taky, začalo to loni po výměně hlavy válců, ale nejhorší to bylo letos, když měnili čidlo tlaku oleje. jezdil jsem asi týden a poslední den jsem si to mastil lehce po dálnici 140 a najednou bliklo checkovaní motoru a pomalu aj teplota šla jemně nahoru a pak se jako jasná hvězda rozvítila kontrolka oleje, hoši zastavil jsem na odpočivadle zkontroloval olej a tam absolutní sucho, (mimo téma můžu zhodnotit kvalitu oleje Castrol Magnatek 5W-40 => ten nevyčerpatelný zbytek to nejak stíhal promazat) pak jsem dolil 2 a 3/4 l oleje a klepání je slabší, ale jinak klepe to tiše dál. Ti pitomci v servise mi vylili 14 dní jetý nový Castrol a nechali to suché. Mě ani ve snu nenapadlo to po servise kontrolovat
No, chlapi, nechcem vas strasit, ale ak uz je to cvakotanie pocutelne aj ked je tam oleja dost, znamena to ze vackovo/ventilovy system uz nie je celkom zdravy. Pravdepodobne to este nejaky cas vydrzi, ale uz by som kupil keramicke prasiatko a zacal ho naplnat co najvyssimi mincami, aby bolo na servis
PavelZ píše:Moje zkusenost je, ze u 1.6 se olej musi hlidat. Doleju tak 1l na 15000km a to je prej v norme (od noveho auta, pomalu to klesa).
Mam presne tie iste skusenosti. Olej menim tak raz za 15-20 tkm, ale vzdy tak okolo 14tkm dolejem 1l a je ho tam akurat.
Napsal: úte dub 11, 2006 10:38
od Parťák1
no nestrácím naději, že vačky jsou ?!snad!? v pohodě a že jsou zle začistené lůžka ventilů. Jinak co by to stálo na Slovensku? V Piešťanoch nám to zrušili a že to prý budou otvírat někde v Bratislave, ale už mi nedokázali říct, že kde. Máš s tím zkušenosti? Nediv se, jsem moravák s českou národností a slovenským občanstvím.
Napsal: úte dub 11, 2006 11:03
od DREAM
tak dneska vymenim olej .. dam tam poradnej 10w40 a mam navod tak uvidim:
zkuste dolýt olej nad pulku rysky nechte na volnoběh do té doby než se ohřeje motor.
pak zvýšit na pul minuty na 2000 otáček a na pul minuty na 3000 otaček takhle 2-3x zahoupat otáčkama a mělo by to být ok
a leje se tam plls 3,75l?? ja vim,ze jsem tam nalili minule sotva 2l a uz to bylo mezi ryskama min max..tak jak to ma byt..jtak jak tedy?
Napsal: úte dub 11, 2006 11:41
od PavelZ
DREAM píše:tak dneska vymenim olej .. dam tam poradnej 10w40 a mam navod tak uvidim:
zkuste dolýt olej nad pulku rysky nechte na volnoběh do té doby než se ohřeje motor.
pak zvýšit na pul minuty na 2000 otáček a na pul minuty na 3000 otaček takhle 2-3x zahoupat otáčkama a mělo by to být ok
a leje se tam plls 3,75l?? ja vim,ze jsem tam nalili minule sotva 2l a uz to bylo mezi ryskama min max..tak jak to ma byt..jtak jak tedy?
Tal sem koukal do Polskyho manualu a do 1.6 prijde 3.75l (do 2.0 je to 4.5l), doporucujou 5W30 (takovej Shell mi tam snad i lejou), ale 10W40 je taky povolenej.
Napsal: úte dub 11, 2006 14:01
od Parťák1
nokamoš mechanik tvrdí, že když mě měnili hlavu, tak to zabrousili a tím, že je tam nějaký jiný kompresní poměr a ten zvuk, že je v porádku, že je takový ostřejší, anebo prý to taky múžou být rozvody. Já si stejně myslím, že jsou to ty lúžka ventilů a souhlasím, že by to mohli bhýt Ty vačky. Dyť co bych chtěl po mém stříbrném Šemíku s jeho 188 000 km a to ho nešetřím, ročně 30 - 35 tisíc najeto za tři roky co ho mám jako druhý majitel. Když jsem ho bral tak měl 84500 km. Takže asi už je to aj normální. nebo ne?