Klapani v motoru pri volnobehu (ventily?)

DaewooForum pro Nubiry 1 a 2 generace

Moderátoři: Blue Lanos, koniQ

Uživatelský avatar
DREAM
Příspěvky: 691
Registrován: stř čer 29, 2005 17:15
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Klapani v motoru pri volnobehu (ventily?)

Příspěvek od DREAM »

Tak me 14 dni uz klape v my nubire pri volnobehu. Tata rikal ventily a ze me je seridi? je to opravdu ono? Jezdim s tim dlouho asi tech 14 dni a daval tomu kotel..jak moc zavazna zavada to je? vubec tem autum nerozumim sakra

taky se me zda,ze ted nejak nubca netahne , mohlo by to souviset?
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak :(
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tomáš
Příspěvky: 2002
Registrován: stř zář 29, 2004 14:54
Bydliště: KLECANY

Příspěvek od Tomáš »

Táta , ani nikdo jinej ti ventily neseřídí . Je tam hydroštel - samovymezení vůle tlakem oleje , asi se ti možná jeden přidřel , jak moc je to slyšet , je to takový ťukání ?
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Nevim, jakou mas prestavbu na plyn, ale u meho sekvencniho vstriku jsou na volnobeh docela dost slyset vstriky plynu (a je to prej uplne normalni, dela to od zacatku a ted mam skoro 70000 a nijak se to nemeni). Je to takovy "ostry" cvakani. Teda je to slyset pri otevrene kapote, v aute skoro ne.
Uživatelský avatar
DREAM
Příspěvky: 691
Registrován: stř čer 29, 2005 17:15
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DREAM »

no je to takovy ostry cvakani ..mozna to delalo od zactku,ale ted se me to zda urcite vic..slysim to i v aute kdyz vypnu radio ..

takze by to pri benzinu delat nemelo..jestli to jsou ty vstriky..
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak :(
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Presne tak, kdyz prepnu na benzin, tak to prestane. Ale zkus si otevrit kapotu, u me je pak dost dobre slyset odkud to jde (ze to je z plynove casti).
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

DREAM píše:no je to takovy ostry cvakani ..mozna to delalo od zactku,ale ted se me to zda urcite vic..slysim to i v aute kdyz vypnu radio ..

takze by to pri benzinu delat nemelo..jestli to jsou ty vstriky..
Mne zacalo v motore (Lanos 16V) cvakotat potom, co z dovodu vyrobnej zavady motor zozral olej a nejaky cas siel v podstate "nasucho". Bolo to take ostre cvakotanie, nieco ako sijaci stroj. Ked motor otvorili, zistili, ze z dovodu nedostatku tlaku oleja sa zdeformovali stycne plochy vaciek a vahadiel ventilov, ci vahadiel a samotnych vetilov (alebo cosi take, nie som odbornik) a museli to vymenit aj s polomotorom (ten kvoli vacsiemu priemeru valcov , ako mali byt - prvotna pricina zrania oleja), nastastie v ramci zaruky. Cvakotalo to vzdy, nielen pri volnobehu. A bolo to pocut aj v kabine, aj ked to nebolo moc vyrazne.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
DREAM
Příspěvky: 691
Registrován: stř čer 29, 2005 17:15
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DREAM »

tak sem to otevrel a nemel jsem tam VUBEC ZADNEJ olej..uff..peklo..rek bych ze me tanm totiz pred pul rokem dal muj mechanik malo oleje..porad se divil,ze se tam leje tak malo..

tak sem tam dolil,merka ukazuje ze je tam akorat mezi min a max, ted uz to "jen" tika (o hodne min - jde to smerem od motoru (remenu - nekde ze zdola)),coz zas tatka rika,ze jsou to ventily a ze to seridime ... no modlim se at neni nic motoru...
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak :(
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
Pavel Beneš
Příspěvky: 310
Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
Bydliště: Sokolov - Oloví

Příspěvek od Pavel Beneš »

nechci tě strašit, ale jestli jsi tam neměl olej dlouho, tak buď rád za mírné ťukání a doufej že to nebude mít za 10 Megametrů dohru....
Tyhle auta jsou na olej hodně náchylný.... i na kvalitu.... přeju hoooodně km...
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

Moje zkusenost je, ze u 1.6 se olej musi hlidat. Doleju tak 1l na 15000km a to je prej v norme (od noveho auta, pomalu to klesa).
Parťák1
Příspěvky: 42
Registrován: stř dub 05, 2006 08:46
Bydliště: Most pri Bratislave

Příspěvek od Parťák1 »

to mě to cvaka taky, začalo to loni po výměně hlavy válců, ale nejhorší to bylo letos, když měnili čidlo tlaku oleje. jezdil jsem asi týden a poslední den jsem si to mastil lehce po dálnici 140 a najednou bliklo checkovaní motoru a pomalu aj teplota šla jemně nahoru a pak se jako jasná hvězda rozvítila kontrolka oleje, hoši zastavil jsem na odpočivadle zkontroloval olej a tam absolutní sucho, (mimo téma můžu zhodnotit kvalitu oleje Castrol Magnatek 5W-40 => ten nevyčerpatelný zbytek to nejak stíhal promazat) pak jsem dolil 2 a 3/4 l oleje a klepání je slabší, ale jinak klepe to tiše dál. Ti pitomci v servise mi vylili 14 dní jetý nový Castrol a nechali to suché. Mě ani ve snu nenapadlo to po servise kontrolovat :x
Lacetti HB 1,6 16V WTCC, tpastrnek@yahoo.com
Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

DREAM píše:tak sem to otevrel a nemel jsem tam VUBEC ZADNEJ olej..uff..peklo..rek bych ze me tanm totiz pred pul rokem dal muj mechanik malo oleje..porad se divil,ze se tam leje tak malo..

tak sem tam dolil,merka ukazuje ze je tam akorat mezi min a max, ted uz to "jen" tika (o hodne min - jde to smerem od motoru (remenu - nekde ze zdola)),coz zas tatka rika,ze jsou to ventily a ze to seridime ... no modlim se at neni nic motoru...
Parťák1 píše:to mě to cvaka taky, začalo to loni po výměně hlavy válců, ale nejhorší to bylo letos, když měnili čidlo tlaku oleje. jezdil jsem asi týden a poslední den jsem si to mastil lehce po dálnici 140 a najednou bliklo checkovaní motoru a pomalu aj teplota šla jemně nahoru a pak se jako jasná hvězda rozvítila kontrolka oleje, hoši zastavil jsem na odpočivadle zkontroloval olej a tam absolutní sucho, (mimo téma můžu zhodnotit kvalitu oleje Castrol Magnatek 5W-40 => ten nevyčerpatelný zbytek to nejak stíhal promazat) pak jsem dolil 2 a 3/4 l oleje a klepání je slabší, ale jinak klepe to tiše dál. Ti pitomci v servise mi vylili 14 dní jetý nový Castrol a nechali to suché. Mě ani ve snu nenapadlo to po servise kontrolovat :x
No, chlapi, nechcem vas strasit, ale ak uz je to cvakotanie pocutelne aj ked je tam oleja dost, znamena to ze vackovo/ventilovy system uz nie je celkom zdravy. Pravdepodobne to este nejaky cas vydrzi, ale uz by som kupil keramicke prasiatko a zacal ho naplnat co najvyssimi mincami, aby bolo na servis :?

PavelZ píše:Moje zkusenost je, ze u 1.6 se olej musi hlidat. Doleju tak 1l na 15000km a to je prej v norme (od noveho auta, pomalu to klesa).
Mam presne tie iste skusenosti. Olej menim tak raz za 15-20 tkm, ale vzdy tak okolo 14tkm dolejem 1l a je ho tam akurat.
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Parťák1
Příspěvky: 42
Registrován: stř dub 05, 2006 08:46
Bydliště: Most pri Bratislave

Příspěvek od Parťák1 »

no nestrácím naději, že vačky jsou ?!snad!? v pohodě a že jsou zle začistené lůžka ventilů. Jinak co by to stálo na Slovensku? V Piešťanoch nám to zrušili a že to prý budou otvírat někde v Bratislave, ale už mi nedokázali říct, že kde. Máš s tím zkušenosti? Nediv se, jsem moravák s českou národností a slovenským občanstvím.
Lacetti HB 1,6 16V WTCC, tpastrnek@yahoo.com
Uživatelský avatar
DREAM
Příspěvky: 691
Registrován: stř čer 29, 2005 17:15
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DREAM »

tak dneska vymenim olej .. dam tam poradnej 10w40 a mam navod tak uvidim:

zkuste dolýt olej nad pulku rysky nechte na volnoběh do té doby než se ohřeje motor.
pak zvýšit na pul minuty na 2000 otáček a na pul minuty na 3000 otaček takhle 2-3x zahoupat otáčkama a mělo by to být ok

a leje se tam plls 3,75l?? ja vim,ze jsem tam nalili minule sotva 2l a uz to bylo mezi ryskama min max..tak jak to ma byt..jtak jak tedy?
NUBIRA COMBI I 99:106k, lpg v rezerve(40l),fólie,ladak :(
e-shopy a weby za 999,- na DREAMMEDIA.CZ
DAEWOO/NUBIRA/LACETTI PORTÁL DAEWOO.ZDE.CZ
PavelZ
Příspěvky: 1422
Registrován: čtv lis 06, 2003 10:36

Příspěvek od PavelZ »

DREAM píše:tak dneska vymenim olej .. dam tam poradnej 10w40 a mam navod tak uvidim:

zkuste dolýt olej nad pulku rysky nechte na volnoběh do té doby než se ohřeje motor.
pak zvýšit na pul minuty na 2000 otáček a na pul minuty na 3000 otaček takhle 2-3x zahoupat otáčkama a mělo by to být ok

a leje se tam plls 3,75l?? ja vim,ze jsem tam nalili minule sotva 2l a uz to bylo mezi ryskama min max..tak jak to ma byt..jtak jak tedy?
Tal sem koukal do Polskyho manualu a do 1.6 prijde 3.75l (do 2.0 je to 4.5l), doporucujou 5W30 (takovej Shell mi tam snad i lejou), ale 10W40 je taky povolenej.
Parťák1
Příspěvky: 42
Registrován: stř dub 05, 2006 08:46
Bydliště: Most pri Bratislave

Příspěvek od Parťák1 »

nokamoš mechanik tvrdí, že když mě měnili hlavu, tak to zabrousili a tím, že je tam nějaký jiný kompresní poměr a ten zvuk, že je v porádku, že je takový ostřejší, anebo prý to taky múžou být rozvody. Já si stejně myslím, že jsou to ty lúžka ventilů a souhlasím, že by to mohli bhýt Ty vačky. Dyť co bych chtěl po mém stříbrném Šemíku s jeho 188 000 km a to ho nešetřím, ročně 30 - 35 tisíc najeto za tři roky co ho mám jako druhý majitel. Když jsem ho bral tak měl 84500 km. Takže asi už je to aj normální. nebo ne?
Lacetti HB 1,6 16V WTCC, tpastrnek@yahoo.com
Odpovědět

Zpět na „NUBIRA“