Stránka 1 z 5
lambda a spol.
Napsal: ned dub 09, 2006 16:56
od ppp
Kedze mi auto na lpg blbne uz tak, ze je mimo dialnice nebezpecne jazdit inac nez na benzin, trosku som si zastudoval manual, bohuzial je nepresny, neuplny, zato niektore veci tam opakuju aspon 4krat, a co je najhorsie tak veci, ktore su kazdemu co vie aspon minimum o autach jasne aj bez toho manualu. Preto to skusam este tu.
1. skusal som merat co dava na vystupe lambda sonda a vela som toho nenameral. Jednak mam len meracik, ktory kontroluje merane veliciny raz za 2 az 3 sekundy a navyse ma 1Mohm vstupny odpor pri merani napatia, zatial co v manuali je spominany 10Mw (predpokladam asi kvoli problemom so snakom ohmu). Nameral som len nemennych 200mV pri pohone na benzin a zapojenej lambde. Ked som ju odpojil, tak som nameral asi 150mV, ale medzitym sa motoru zvysili otacky, tak predpokladam, jednotka zistila ze sa nemoze orientovat podla lambdy a presla na orientaciu podla cidiel teploty a tlaku vzduchu. Na benzin inac nepocitujem ziaden problem, takze teraz neviem. Je ta lambda funkcna alebo nie? Pri jej odpojeni sa za sekundu dve mierne zvysia otacky a po jej znovu zapojeni sa po chvili zase znizia, bohuzial neviem po akej, lebo to nebolo sekundu dve.
Pripadne ako inac zmerat, ze lambda funguje?
Napsal: ned dub 09, 2006 17:10
od conpet
to by me taky zajimalo jestli to poznam doma, nebo jestli musim na diagnostiku, nebo na Baldovec
Napsal: pon dub 10, 2006 17:54
od peter NR
PPP najjednoduchsie to zmeras tou diagnostikou, o ktorej sme sa tu bavili... ked chces dobehni - pozreme... ta okrem ineho zobrazuje hodnotu napatia lambdy... inak ta hodnota bola na mojej kare tusim okolo 450mV - ak sa dobre pamatam... ten merak ti to asi predsa len zatazuje...
Napsal: sob lis 11, 2006 21:42
od Rasťo
Mna by zaujimalo, kolko taka lambda na Espero stoji. Chcem skusit tu moju vymenit. Mam problem s emisiami a nie som si isty ci to nema na svedomi prave lambda.
Napsal: sob lis 11, 2006 21:48
od -peha-
Napsal: ned lis 12, 2006 09:36
od ppp
Za 1800 kde? Ja som kupil v drahsom carmaxe "original" takmer za 3 litre. V autoarte stoji tusim necelych 2300Sk. A smejd QH stal 1350.
Napsal: ned lis 12, 2006 11:20
od -peha-
Napsal: ned lis 12, 2006 18:30
od Rasťo
Ako rozoznam dobru lambdu od smejdu? Nechcem smejd!
Napsal: ned lis 12, 2006 18:38
od -peha-
Napsal: pon lis 13, 2006 20:12
od ppp
Z PL este vzdy neznamena smejd
ale zato QH Anglicko (alebo velka britania?) znamena smejd celkom urcite.
Myslim ze lambda od vyrobcu lambd alebo prebalena do krabicky vyrobcu automobilov bude v poriadku. Lambdu prebalenu do krabicky nejakej inej firmy by som radsej nebral. Ani lambdu noname, bez krabicky tzv. druhovyrobu by som nebral aj ked neviem ci taka existuje. Veci co su akoze od vyrobcu ale tzv. druhovyroba byvaju casto veci ktore nepresli kontrolou v prvovyrobe a niekto sikovny ich skupil a predava ako ND.
Napsal: pon lis 13, 2006 20:33
od Habron
ppp píše:Veci co su akoze od vyrobcu ale tzv. druhovyroba byvaju casto veci ktore nepresli kontrolou v prvovyrobe a niekto sikovny ich skupil a predava ako ND.
No tak to si nemyslím, že je to pravda.
Můj bratr dělá v automobilové průmyslu už dlouhá léta (i když každé dva roky pro jinou firmu), tak říkal, že díly, které neprojdou kontrolou se prostě nemůžou prodat. A je jedno, jestli se jedná o originální díly, nebo druhovýrobu (někdy též se tomu říká replika).
Napsal: pon lis 13, 2006 20:47
od -peha-
lambda
Napsal: úte lis 14, 2006 11:10
od Serpico
....souhlas v PL vyrábí slabší díly - zmetky, několikrát opakovaná zkušenost....výfuky ( vydržel mi půl roku přes zimu favo), lambdu sondu rozhodně ne z polska!!!! , pokud chceš originál
czdrafel@volny.cz
a není o čem mluvit - potvrzené palikxem + petrmem
měj se
Napsal: úte lis 14, 2006 12:57
od Olda
original NKG Japan bez daewoo krabicky se da sehnat trebas za 1500kc-me se osvedcila
Napsal: úte lis 14, 2006 20:22
od ppp
Habron píše:ppp píše:Veci co su akoze od vyrobcu ale tzv. druhovyroba byvaju casto veci ktore nepresli kontrolou v prvovyrobe a niekto sikovny ich skupil a predava ako ND.
No tak to si nemyslím, že je to pravda.
Můj bratr dělá v automobilové průmyslu už dlouhá léta (i když každé dva roky pro jinou firmu), tak říkal, že díly, které neprojdou kontrolou se prostě nemůžou prodat. A je jedno, jestli se jedná o originální díly, nebo druhovýrobu (někdy též se tomu říká replika).
Neviem ako u inych vyrobcov ale u skodovky do zaciatkom 90rokov platilo urcite. V autodieloch sa da dnes zohant obcas nedostatkovy diel ktory nik ako druhovyrobca nevyrabal ale to co tam je je neskutocny smejd. A co sa tyka QH tak o tom tu niekto pisal a ja po valsten jskusenosti tomu verim..