Stránka 1 z 4

chladenie a klimatizacia

Napsal: ned dub 09, 2006 16:48
od ppp
moje otazky vam mozno budu pripadat hlupe, lenze ja som to espero uz kupil v podozrivom stave (to som zistil tak mesiac po kupe) a hned nato ten diviak, takze sa v nom vrtali dalsi experti (tentoraz z namk a to su proste "umelci"), okrem toho polsky servisny manual ma vacsinu udajov (mnoho informacii chyba) asi pre 8ventil, takze to nesedi a ja niektore veci fakt neviem.

1. ma mat 1,5 nejaky termospinac na chladici? Podla schemy ano, v manuali tiez, ale ja tam ziaden nemam. Jediny otvor, ktory pripomina otvor pre termospinac mam niecim zakrytovany a utesneny silikonom. Je to pri pohlade spredu vpravo na boku chladica tak 10cm pod vrskom.
Ide mi o to, ze pri stani mi dnes nejako vyskocila teplota az takmer na tretiu ciarku a ventilatory nic.

2. asi 10cm od chladica klimy je akesi cudo s konektorom. Podla manualu (v nom je inde a cele to vyzera inac) je to spinac nizkeho tlaku v klime. Toto cudo vyzera byt nevodove = rozopnute, takze to znamena prazdna klima? Ked sa meni chladic, tak ma ist niekam nejake tesnenie, ale netusim kam?

3. v manuali som nasiel len jedny hodnoty pre snimac teploty motora a predpokladam ze su to udaje pre 8ventil. 16ventil ma ale snimace dva a ake hodnoty by mali mat termistory na nom manual zamlciava. Neviete ich nahodou?

Napsal: pát dub 28, 2006 18:30
od ppp
Ked mi sem nik nic nepise, tak si napisem nieco sam :)

Mam uz cez 1000km s novym termostatom, inac az na pismenka A A X ci tak nejako (asi seria) sa nijako nelisi od toho co tam bol. Silikon som pouzil len medzi hlavu a obal termostatu, tie dve casti obalu termostatu tesnia dobre aj cez gumove tesnenie origo z carexu, ale tomu dalsiemu kruzku som neveril, pri zaskrutkovani odliaku k do hlavy bol zmacknuty len trosicku. Povodne tam bolo hrubsie tesnenie, ale bolo poskodene.

Nuz a teraz rucicka teploty lieta hore dolu. Raz je mierne pod druym dielikom zospodu, vacsinou sa zdrzuje asi 2mm nad nim, ale obcas (kolony medzikrizovatkami v BA v spicke) aj 2mm pod tretou ciarkou, teda za polovicou stupnice.

Okrem vymeny termostatu som zapojil kurenie tak ako bolo od vyroby.

Ale rad by som vedel ako prudi voda cez motor. Z pumpy je hnana blokom lenze kde vychadza skor? Vyvodom do kurenia alebo do skrinky termostatu?
Pytam sa preto, lebo voda do kurenia ide chladnejsia nez do vyhrievania klapky a tak vo vysledku mam hadicu ku aj od kurenia chladnejsiu nez hadicu, ktora ide od termostatu cez klapku a splynovac do expanzky.

Inac nezda sa vam ze do pani korejci trosku nedomysleli? Ze okrem zohriatia motora zohrievaju najma v zime aj obsah expanzky, pretoze ten prud vody co ide od klapky je pekne silny. A to iste si vsimol aj stryko, ktory ma matiza.
Mozno by neblo zle trosku tento okruh priskrtit, co myslite?

Napsal: úte kvě 16, 2006 17:23
od conpet
Za 2 dny davam auto do servisu na vymenu chladice klimy. Chladic 3000, prace 1000, naplneni 1000, takze komplet 5000,- doufam ze me to tak 5 let vydrzi. Chtel jsem chladic menit sam, ale nemam ty ruzny gumicky do tech spojek co se musej dat novy a hlavne ten servis me na tu funkci klimy da zaruku :D

ps : to cidlo tlaku musi byt sepnuty jinak klima nejede, nebo propoj ten konektor (zkousel jsem to jestli jede)

Napsal: úte kvě 16, 2006 20:13
od ppp
Ja uz viem klima uz fcala ale netsni jeden spoj takze pre velky uspech sa bude plnenie opakovat.
Ale tu cenu zavidim a neverim. :)
Teda to naplnenie ak je to skutocne aj so zarukou. Inac v prepocte na nase koruny je to priblizne to iste ako u nas.

Napsal: úte kvě 16, 2006 21:07
od conpet
ppp píše:Ja uz viem klima uz fcala ale netsni jeden spoj takze pre velky uspech sa bude plnenie opakovat.
Ale tu cenu zavidim a neverim. :)
Teda to naplnenie ak je to skutocne aj so zarukou. Inac v prepocte na nase koruny je to priblizne to iste ako u nas.
No hlavne aby to byl jenom ten spoj a ne chladic jako u me :lol:
Budes opakovat plneni a to budes zase platit znova nebo co ?

Napsal: úte kvě 16, 2006 21:58
od petrm
Tak rozhpodně bych nic nepřiškrcoval a voda do topení musí být ta nejteplejší je to přímý vstup od hlavy a nejteplejších částí motoru do radiátoru topení aby to co nejrychleji topilo a až pak to jde dál do motoru ;)

Napsal: stř kvě 17, 2006 21:38
od ppp
Hehe kukam ze sa to asi dostalo do top 5 ked si to niekto vsimol :).

K tomu priskrcovaniu. Pravo to by som rad vedel ako to korejci zbastlili, ze mi ide do kurenia chladnejsia voda nez do skrtiacej klapky.
Inac co sa tyka priskrcovania tak bezna prax je napichnut splynovac na okruh kurenia seriovo a este parkrat zalomit 16mm hadice, ktore sa velmi tazko tvaruju bez zalomenia. Takze kazde espero na lpg je viac alebo menej priskrtene v stalom okruhu.

Zaujimalo by ma ako ta voda prudi, ze cez skrtiacu klapku jej ide tolko a pritom teplej. Momentalne som tento okruh trochu priskrtil prave splynovacom a rozmyslam nad dalsim prisktenim aby slo viac vody prave do kurenia.
A este sa mi nepaci ze sa voda v expanzke ohrieva zarovno s motorom, takze taketo riesenie je horsie nez napriklad na skodovke kde sa expanzka dostane k slovu az ked otvori termostat. Matiz to ma rovnako ako espero, proste druhy maly okruh ide tiez cez skrtiacu klapku a expanzku. Mozno prave preto je povolene min. v expanzke takmer na dne.

Napsal: stř kvě 17, 2006 22:02
od JRD McLAREN
no ak to mam dobre obkukanee..

..Maly okruh, cez skrtiacu klapku ide..
..z pred-termostatu, cez klapku.. do expanzky..
..bezi stale, nech sa deje co sa deje..
..je to preto aby pumpa netlacila vodu do zavreteho okruhu..
.."a nieco niekde nerozdrapilo"..
..STALY PRIETOK..:!:

..Okruh kurenia..
..z potrubia od vodnej pumpy,cez radiator..
..nas5.. do hlavy valcov.. ( a tam zase do pumpy.. )
..kurenie sa da vypnut, takze, tiez je momen kedy nieje ziadny prietok..

..Hlavny okruh..
..potrubie pumpy.., chladic..
..z chladicu k termostatu..
cez blok, k pumpe..a zase chladic..
..(totoje hadam kazdemu jasnee..)...

..cize v "Malom okruhu" cirkuluje voda stale, ale nikde za neochladzuje..
..iba zohrieva saciu klapku, ..aby v nej v zime nazamrrrzal kondenz..
..a taktiez aby bol niekde zabezpeceny prietok VZDY..
..
Okruh kurenia, nieje zavisli na funkcii termostatu..
..ale na uzivatelovi, ci xe kurit, alebo nie..
..
Hlavny okruh, tu sa teda "chladi motor", lepsie a odbornejsie povedane,
..za pomoci termostatu a chladica sa udrzuje stala pracovna teplota chladiacej kvapaliny motora..

..teda asi najlepsie by bolo zapojit splynovac na ten "maly okruh"..
..lebo voda vnom cirkuluje vzdy, a je to prve miesto, kde dosiahne "najvacsiu teplotu"..

Napsal: čtv kvě 18, 2006 16:24
od conpet
Tak klima je po oprave stalo me to 5750 :x ale je zase zima :D ,
meril jsem teplotu vystupu na stredovem panelu -5 , jo a kdyby nekdo chtel tak prodam deravej chladic klimy :D

ps : nevejde se me do popelnice , cena: za odvoz :D

Obrázek

Napsal: čtv kvě 18, 2006 19:20
od ppp
JRD McLAREN
: dockaj docka, sice som este nemal rozobrate kurenie (aj na to dojde) ale nechce sa mi verit zeby to mali v nexiaxha esperach ako v skodovkach, kde sa teplota oktrem klapkami regulovala aj ventilom, navyse ked som to montoval tak sa haica od kurenia ohrievala aj ked som mal kurenie vypnute. Akurat pomalsie a skoncila na nizsej teplote nez hadica od klapky. Na hadicu ku kureniu som bohuzial zhora nedociahol a pod auto so zapnutym motorom som radsej neliezol. Ale aj keby bol prietok cez chladic pripchaty tak by podla mna tade malo ist minimalne rovnako vody ako cez klapku 10mm hadickou.
Stale ked porovnavam kurenie na mojom espere a skodovke tak espero prehrava. A to to uz mam zapojene ako od vyroby. Asi zapojim kurenie na vyvod z termostatu a klapku na vyvod na kurenie :).

A dalsia vec co sa mi nepaci na zapojeni je, ze pri zahrievani motoru sa musi ohrievt aj cely obsah expanzky, takto divne to nemali ani skodovky (ktore museli mat kvoli ventilu v kureni prepojku maleho okruhu).

Napsal: pát kvě 19, 2006 09:32
od JRD McLAREN
no..
veru si fcul nespominam....ci je na radiatore ventil..
..ale ked som to raz rozpitvaval..tak z "tocitka" islo lanko..

..a mash pocit ze to Espero slabo kuuri ..??

..z ohrevom klapky by som na tvojom mieste nerobil nic..
kedze mash splynovac..
..funkciu tej prepojky co bolo na skodofkach,tu robi ten okruh sacej klapky..
..a to ze sa ohrieva aj voda v expanzke..vobec nevadii..

Napsal: pát kvě 19, 2006 16:35
od ppp
Hehe expanzke to nevadi ale je potrebne ohrievat viac vody a teda to trva dlhsie (robim z komara somara, lebo co je liter vody oproti XXkg motoru :) ).
V zime som teda mal viac nez pocit ked som v dolinach pri hybe mrzol a kurenie na plne pecky, a aj teraz ked porovnam teplotu vzduchu iduceho z kurenia so skodovkou tak zo skodovky to po chvili pali z espera len ohrieva.

Napsal: pát kvě 19, 2006 20:38
od petrm
Takže rozhodně žádný ventil který zavírá topení tam není je to jen řízením směru vzduchu buď přez radiátor nebo mimo něj . Tvůj problém bude možná v tom , že máš zarostlý a neprůchozí radiátor topení , takže se do něj dostává málo teplé vody a ještě navíc na malou plochu a tím pádem je rychle ochlazovaná a tím pádem to málo topí prot máš asi i teplejší vodu v klapce než v hadici topení . V poslední době se to stává často na Leganzách a Nubirách . Topení Espera je asi o 100% výkonnější než ve škodovce a nijak tomu nevadí to , že jde voda přepadem do expanzky podle mě je to radiátor ;)

Napsal: pát kvě 19, 2006 23:20
od JRD McLAREN
..no vidim ze "sefservisman fora" ma predbehol..
..som dneska pitval panel..(kedze prirabam termostat ku klime)..
.. a tak ako vravi on.. ventil tam nieje..
..ale spinyyy...... :lol:
takze checkni ten radiator...

..To petrm..
....no podla mojho subjektivneho dojmu moja skodovica kurila asi o 50% vac..
..nez secki ostatne f ktorych som sa vijezol..
(zeby to bolo tym vymenenym radiatorm, ktory ucpaval "sajrajt" ked bolo prdnute tesnenie pod hlavov..:mrgreen:)

Napsal: pát kvě 19, 2006 23:40
od petrm
Je to možné já si taky nikdy nestěžoval že mi 120 netopí a rozhodně sem nikdy nedával žádnej karton před chladič a nestěžoval sem si ale Lanos je uplně něco jinýho ;)