Stránka 1 z 3

Problémy s posilovačem řízení

Napsal: stř dub 05, 2006 09:39
od Petr Schwott
V poslední době mi výrazně ztuhl volant, nejmarkantnější je to ráno při výjezdu ze dvora, kdy to skoro nejde ukroutit. Po zahřátí se to zlepší. Závada však není konstantní, chvíli je to lepší, chvíli horší. Subjektivně se to jeví tak, že při nájezdu do zatáčky je volant tuhý, při dalším průjezdu se servo chytne a jede skoro normálně. Měl jsem něco podobného před třemi lety, kdy volant tuhnul nepředvídatelně, na pár vteřin. Za hodinu jízdy tak 4x - 5x. Tenkrát ani kluci v Golc Caru na nic nepřišli :shock: , problém zcela vymizel při výměně rozvodového řemenu a kladek ;) . Může to být něco podobného? Nebo je to servopumpa? Před asi 2 měsíci jsem musel nechat měnit diody v alternátoru a měnil se i řemen. Může to s tím souviset? Asi se brzo uvidím s Palixem a PetremM. Dík za vaše názory.
Petr
Nubira II 1,6 Wagon, LPG, najeto 137.000, na plyn 105.000 km.

Napsal: stř dub 05, 2006 09:46
od Tomáš
Olej ???? je ho tam dost??

Napsal: čtv dub 06, 2006 08:22
od misaaa
Jake olej tam dolejváte? Měl by se měnit v nějakých intervalech?

Napsal: čtv dub 06, 2006 08:25
od Tomáš
Nemám zkušenost - neměnil jsem , ani nedoléval , ale patří tam speciální hydraulika na serva . Měnit se tuším nemusí , alespoň bych to tipoval, že je tam stálá náplň.

Napsal: čtv dub 06, 2006 08:54
od homer simpson
Jo stálá náplň tam je, pokud Ti servo nesere. :twisted: Dolejvám tam olej do převodovky,je pěkně červenej :oops: H.S.

Napsal: čtv dub 06, 2006 09:08
od Brainman
POZOR :olej do prevodovek tam patri, ale jen do automatickych

Napsal: čtv dub 06, 2006 09:23
od homer simpson
Diky za doplňující informaci.Zapoměl jsem to upřesnit. :shock:

Napsal: pát dub 07, 2006 08:30
od misaaa
Jo jo je červenej a nevíte ještě ňáký označení?

Napsal: pát dub 07, 2006 08:53
od Brainman
misaaa píše:Jo jo je červenej a nevíte ještě ňáký označení?
vetsinou je tam na obalu zmineno HYPO a ma vysoke hodnoty ( treba SAE 85W/140 )

Napsal: pát dub 07, 2006 15:20
od Richard
Předepsaný je DEXTRON IID nebo DEXTRON III :lol:

Napsal: pon dub 10, 2006 15:59
od Pavel Beneš
Olej.... už se psalo (když zatočíš úplně vlevo, otevřeš nádobku - koukni na hladinu, pak zavři, úplně doprava a znovu mrkni na hladinu (měla by se měnit, ale ani jednou by neměla jít pod úroveň, co je značení....)

řemen - pomocné agregáty - pokud máš ¨napínací kladku v hajzlu, protáčí se servo - poznáš to za mokra, když zapneš světla, větráky (velká zátěž)- jestli bude pískat řemen - nesmí.... vyměnit kladku
poznáš to i podle průhybu, v manuálu píšou jakou váhou tlačíš - jaký průhyb řemene......

zadřené pístky serva - při klidu-motor v chodu, otevřené okýnko, kola rovně: žádný pazvuk...
volantem o 1/2 cm -1cm vlevo (měly by klesnout otáčky na chvilku) slyšíš že otevřel ventil (mírné zahučení) - když volant povolíš, mělo by to ustat
pokud tohle neslyšíš - neotvírá, pokud hučení neustane, nezavírá
to samý vpravo
Je to jen orientační.... nemusí být stoprocentní---

taky se koukni u manžet řízení jestli to tam nechčije, a komplet celý systém.... :roll:

Napsal: ned dub 16, 2006 13:25
od palikx
Tak chlapci tento problem je myslim vyresen.pan schwott mel zarezly kloubek rizeni.posledni dobou se nam tato zavada zacina objevovat casteji.takze vymena kloubku u hrebenu rizeni a je po problemu.

Napsal: pon čer 12, 2006 09:36
od Oněgin
Brainman píše:
misaaa píše:Jo jo je červenej a nevíte ještě ňáký označení?
vetsinou je tam na obalu zmineno HYPO a ma vysoke hodnoty ( treba SAE 85W/140 )
Máš s tím olejem zkušenosti?

Napsal: pon čer 12, 2006 11:30
od Brainman
ja jsem tam daval kdyz jsem menil cerpadlo serva, nejakej olej co se da koupit u Aralu. Myslim ze v pripade serva je jedno co tam nalejes :D

Napsal: pon čer 12, 2006 12:17
od Oněgin
Brainman píše:ja jsem tam daval kdyz jsem menil cerpadlo serva, nejakej olej co se da koupit u Aralu. Myslim ze v pripade serva je jedno co tam nalejes :D
...Ti teda budu věřit... :D