Stránka 1 z 2
Baterka
Napsal: stř bře 29, 2006 07:59
od Bodzindo
Pani, po 7 rokoch mi pomaly ale isto odchadza original baterka na Nubire I. Viete mi poradit aku novu si vybrat
. Dik moc.
baterka
Napsal: stř bře 29, 2006 08:06
od simone
hlavne aby pasoval rozmer ostatne je asi jedno
Napsal: stř bře 29, 2006 08:11
od Tomáš
pozor na polaritu , mám blbou baterku ( já jí nekupoval) a kabely tam vedou blízko expanzky chlazení. Musíš mít póly k bloku motoru a plus k expanzi . Já je mám ven k blatníku a je to na fous . Akorát nevím , jestli je to pravá nebo levá , čím se to řídí.
Napsal: stř bře 29, 2006 09:52
od PavelZ
Je potreba dat si pozor nejen na umisteni koliku, ale i na jejich rozmery.
Napsal: stř bře 29, 2006 10:03
od SKUBI
No, to mě bude čekat taky...Taky tam mam ještě originál se zelenym okem.
Z roku 1998. Celkem držák.
Jaký baterky se tam dávají v servisu?(Otázka pro kluky z Golce...
)
Napsal: stř bře 29, 2006 13:01
od Cudro
Ja som v Nubire I vymieňal baterku po 4 rokoch. Kúpil som Vartu Silver. Len treba dať pozor, lebo Nubira potrebuje akumulátor opačnými pólmi.
Napsal: stř bře 29, 2006 14:22
od Tomáš
Na 100% je to takhle : po selsku
stojím před baterkou v prodejně , když mám baterku podélně před sebou a kontakty dál od sebe , tak plus ( červená ) musí být v pravo.
Napsal: stř bře 29, 2006 17:23
od Pavel Beneš
Je lepší kupovat baterku na asiaty, buď origo s okem (bezúdržbovou)...
Já tam mám z 98 origo a starty v pohodě, jsou fakt držáky. Tuším že tam dávají Delcor nabo tak nějak se to jmenuje....
Ohledně tý baterky už se to na 4u psalo, asiatská zvládá přepětí (14.7V, které způsobuje u jiných vyvařování elytu)
Napsal: stř bře 29, 2006 20:04
od SKUBI
Pavel Beneš píše:Je lepší kupovat baterku na asiaty, buď origo s okem (bezúdržbovou)...
Já tam mám z 98 origo a starty v pohodě, jsou fakt držáky. Tuším že tam dávají Delcor nabo tak nějak se to jmenuje....
Ohledně tý baterky už se to na 4u psalo, asiatská zvládá přepětí (14.7V, které způsobuje u jiných vyvařování elytu)
Já mam taky ještě origo, ale ten její věk mě už trošku znervózňuje...
Ale teda v tom dobrym smyslu. U žigula mi vydržela baterka pět let a šla...
Napsal: stř bře 29, 2006 22:22
od petrm
baterky se dávají různý u nás máme skladem většinou jednu lepší Banner a jednu polskou ty polský jsouz n astejný bázi jako oriiginál taky bezůdržbový a s okem já mám ve svým autě univerzální Bannerku se čtyřma pólama
takže ji dám kamkoliv bezúdržbová a vápníková
baterka
Napsal: úte říj 03, 2006 23:38
od Jiří Samek
pánové stále nemluvíte o provedení - póly "nad baterkou"- to má význam pro majitele vozu s originálními kabely, které mají na sobě plastové krytky (proti vodě při mytí atd.), protože baterka s póly resp. kolíky pod úrovní horní plochy baterky - se tam potom NEVEJDOU tyto originální koncovky kabelů, jsou totiž větší. A polarita úplně jednoduše polopaticky- jako s dveřma v bytě - když máš baterku s kolíky před sebou, plus musí být NALEVO, je to Levá baterka, tedy pro Nubiru ok
. Pokud jde o druh baterie, obecně vřele doporučuji koupit typ s větší hodnotou proudu, takže správná volba je lépe 55 A než 45 A, ještě lépe ještě víc ampér hlavně v zimě a na horách. Ona ta silnější se ztuhlým motorem a olejem zatočí jako nic. Proto fabrika dává originály "kalciovky, ty mají větší zkratový -startovací-proud. Ale pozor. Nenechte tu "vodovou" stárnout rychleji- je silná- každé 2 měsíce si ji dobijte na maximum, začněte dobíjet vždy, když má napětí ještě 12,4 Voltu, čím má méně V, je blíž své smrti. Nepodceňujte tuto pravdu a bude vám sloužit dlouho. A rozměr je samozřejmost. Nubiře sláva.
Baterka Delphi pro Nubiru
Napsal: stř lis 15, 2006 12:36
od SKUBI
Tak pro zájemce o novou baterku.
Do Nubiry 98 1.6 pasuje přesně baterka Delphi, u Auto Štangl katalogové číslo BE05531. Je stejná s původní Delcorkou jak rozměrem, tak tvarem (kontakty jsou na vrchu, takže jak dělaná pro origo kabely). Je to taky kalciovka a má taky zelený oko. A cena 2240,- Kč. Myslim, že jestli vydrží jako ta původní Delcorka 8 let, tak celkem dobrá investice.
Napsal: stř lis 15, 2006 13:02
od -peha-
Napsal: stř lis 15, 2006 13:07
od SKUBI
A to ta stará šlapala ještě obstojně... Ale lepší si sehnat v klidu novou, podle svých představ, než pak v nouzi koupit nějakou sr.... na nejbližší pumpě.
Napsal: čtv lis 16, 2006 20:24
od Pavel Beneš
tak teď se podělí(á)m já o své zážitky..taky mi dosloužila origo s okem, a chtěl jsem stejnou... našel jsem Akumu Excluvise 60Ah, se startovacím proudem 600A (delkor měl 580A tuším..) a rozměrově byla stejná, akorát nižší místo 190 měla 175.... Stála kolem 2200-2500 přes net..... tak jak blbec prodlužuju závity na kotvících tyčkách aby to drželo a ouha!!!
Tu baterku jsem nikde nemohl sehnat, oni ji snad mají jen na papíře ale sehnat jí je oříšek... tak jsem na to hodil boba a řekl si, že koupím v auto-motu... měli tam nějakou PERION, s okem 55Ah ale pravou... ukážu na tu baterku a řeknu: Přesně tuhle chci ale levou (mimochodem stála 1275,-), prodavačka mě hnala přes půl města do jejich ijné pobočky, kam před tím volala...a že jí mají...no a neměli!!!!Tak zpět a objednat...nechal jsem tam zálohu 1000... druhý den volala (asi 5x) máme, nemáme, vůbec se nedělá, sehnala jsem, ve skladu nemají..... a to vše mi volala kolem osmý ráno a já byl po noční...
tak jsem jí poslal někam (přímo), zajel si pro zálohu a jel do KV Kelly, tam našel Vartu s okem a 60Ah, start. proud 640A!!!, tak na ní ukážu (byla samozřejmě pravá) a říkám, chci přesně tadytu, ale levou a rovnou jí vysvětluju můj příběh a asi 5x opakuju: levou, s okem 242x175x190, blue dynamic (stála 2400) a ona že to pochopila, zopakovala požadavek a já spokojeně odjel s tím, že druhý den tu bude....
Jak to dopadlo? Kráva objednala obyč blue dynamic (55Ah, 420A) a ještě průser, normálně
i přes shodné rozměry mi nešla do kastlíku (prostě se tam nevešla) a ani ty plastový krytky na pólech nešly zakrytovat, protože póly měly kolem sebe málo místa
takže když budete kupovat baterii, doporučuju buď Asia dynamic od varty (je s okem a veškeré rozměry sedí (asi 2500) a nebo to máte úplně jedno a budete na tom líp než já s nervama po tomhle....)
bál jsem se toho nízkýho startovacího proudu ale jede zatím OK.....
Hlavně bacha ať zvládá vyšší nabíjecí napětí, nebo kontrolujte elyt častěji (vyšším nabíjecím napětím dochází k vyvařování elektrolytu)))
Vyčerpávající...tak sorry...