Stránka 1 z 1
prerábka na plyn
Napsal: úte bře 28, 2006 08:42
od exipo3
prerobil uz z vas niekto espero na plyn? Nici sa tym motor? Mate o tomto dajake infosky?(o prerabke na plyn). Espero 2.0l. Poradte
Re: prerábka na plyn
Napsal: úte bře 28, 2006 15:05
od Rumcajz
exipo3 píše:prerobil uz z vas niekto espero na plyn? Nici sa tym motor? Mate o tomto dajake infosky?(o prerabke na plyn). Espero 2.0l. Poradte
Nazdar, ja mam dva 2.0 litre na LPG, jedno legal druhé nie, a či sa tým ničí motor? To je otázka na dooooosť dlhú diskusiu..... mechanici hovoria že áno, lebo LPG je suché palivo a druhý zas, že to motoru nevadí...
Ja jazdím na LPG už tretí rok a žiadne zmeny nevidím. Ale mechanici povedia, že keby ho rozobrali, tak bude na sračky.....
A s prerábkou to je asi takto, moje skusenosti.... Čo mám legal t.j. od 2003, to mi montovali v Štúrove, mali to hotové za pol dňa, všetky veci mi dali komplet nové + diskovú nádrž a stalo to okolo 32tis.
Druhé mám bez papierov a prebiehalo to takto: cez inzerát som kúpil veci, t.j. nádrž, splyňovač, mix, prepínač, cca 4000.-, a montáž mi urobil jeden v Martine čo má licensovaný servis na LPG a chcel za montáž + hadice,káble 8000.-
Tak asi tak..
adios
Napsal: úte bře 28, 2006 20:08
od nio
Ja mam nexiu na plyn a auto jazdi bez problemov, vobec by som sa nebal prerabky. Otazne je ci je to ekonomicky vyhodne. Kolko na tom mienis este najazdit KM??? Na tvojom mieste by som o tom uvazovallen v tom pripade, ze mienis na nom najazdit aspon 50tis. km...
Napsal: stř bře 29, 2006 18:46
od ppp
Espero sa este da prerobit na plyn celkom lacno, takze navratnost tak 25 az 35tkm, pretoze napr. take landirenzo (trochu dahrsie, ale vraj aj kvalitnejsie) riadeny podtlak je za 25tSk.
Ak sa majitel do aut trochu rozumie, teda vie aj viac nez si vymenit olej, tak nie je dolezita znacka, ale montazna firma. Vacsina (tak 99%) prestavbu zmrvi ako len moze, takze najst tych co to spravia dobre je dost tazke. Najlepsie je predtym firmu navsitiv, nechat si poukazovat co, ako a kde namontuju a pripadne sa s nimi dohodnut na dakych zmenach.
AK sa vsak niekto vie o autach len kam sa leje benzin a voda do strekovacov, tak lpg neodporucam, lebo ak bude mat smolu, tak lpg firma sa stane pre jeho auto druhou garazou.
Co sa tyka nicenia motorov, tak samotni montaznici o tom zvacsa hovno vedia. Lpg ako take moor nenici az na par vynimiek.
Napsal: stř bře 29, 2006 18:55
od ppp
Tie vynimky su auta, ktore maju problem s ventilovymi sedlami. Konkretne skodovky s liatinovou hlavou, kde boli sedla chranene pridavnymi latkami v benzine. Kedze lpg ide do sacieho traktu v plynnom stave je tu problem dodavat nieco podobne ako v benzine. Este sa vyskytli myslim dva pripady renaultov meganov (novych) kde sa majitelom zase prepalil ventil, kedze horenie lpg vo vlacoch vyvija vyssiu teplotu nez benzin a pri nedostatocnom predstihu moze dohorievat za vyfukovym ventilom.
Auta ako su favority alebo hocijake s hlinikovou hlavou uz tento problem nemaju (okrem vynimiek, vid renaulty) takze pri espere sa bat nemusis.
Motory na lpg odchadzali este aj z ineho dovodu a to ze chod na lpg je taky prijemnejsi tichsi a u karburatorovych aut uz na studenom motore kultivovany, takze sa niektori ludia mozu zabudnut a trapit motor studeny.
Napsal: stř bře 29, 2006 19:03
od ppp
Dalsia vec je ta, ze lpg montaznici casto ludi zavadzaju s tym, ze pri lpg netreba tak casto menit olej lebo menej karbonuje. Jednak netusim ci je to pravda, lebo ja mam v oboch autach ktore na 99,99% jazdia na lpg olej pri vymene cierny ako uhlie. Ale interval vymeny je stanoveny vyrobcom motoru a nie oleja a uz vobec nie nejakym strycom z hornej dolnej, ktory ma akurat skolenie ako spravne priskrutkovat skrutku do kasne tak aby ten "hrniec" (citaj splynovac) neodpadol za jazdy
. Takze ak ich niekto pocuvne tak sa motoru naozaj znizi zivotnost, ale lpg za to nemoze.
Praveze pri lpg maju motory vyssiu zivotnost najma vdaka tomu, ze na studenom motore sa da (najma u karburatorov) prepnut na lpg (moja skodovka uz 4 mesiace nema v nadrzi ani kvapku benzinu) a olej sa tym padom neriedi benzinom, ktory je dodavany motoru vo vacsom nez obvyklom mnozstve a lepsie maze = chrani motor.
Dalsia podla mna fama je o hrdzaveni vyfuku na lpg zvnutra. Mne vsak na skodovke vyfuk prehrdzavel prv zvonku a nie zvuntra, takze sa to neptvrdilo, navyse neviem preco by z lpg malo byt viac vody vo vyfuku nez z benzinu, pri horeni z oboch uhlovodikov vznika voda a rozdiel v jej mnozstve sice je, ale podla mna zanedbatelny.
Napsal: stř bře 29, 2006 19:12
od ppp
Takze ak som ta mojim elaboratom neodradil tak smelo do toho.
Este par nevyhod lpg: prides o cast kufra
Pri diskovej nadrzi ti tam bude zavadzat rezerva (da sa nechat doma, alebo vozit dojazdovku), pri valcovej zrusis tak1/3 az polovicu kufra.
Pri espere je otazne co je lepsie, kezde je to sedan. Ak jazdis kratke trasy, tak chod do diskovej, ale ak dlhe, odporucam co najvacsiu valcovu (ak ti budu tvrdit ze 60l je najvacsia, tak never, bez problemov sa da zohnat aj 120l), pretoze inac budes musiet niekedy aj dvakrat za cestu na cerpacku.
Budes musiet chodit tankovat na cerpacky lpg, kde musis cakat na obsluhu, nie vsetky su nonstop.
raz rocne musis ist na reviziu lpg
no a nejake tie obmedzenia co sa tykaju podzemnych garazi a pod.
Je toho este vela, ale momentalne si uz na nicneviem spomenut, snad len ze ak budes malo jazdit na benzin, tak mozu zahrdzaviet alebo sa zalepit bordelom z lpg(?) vstreky a umriet cerpadlo zo stareho benzinu. Ale to sa pri elektronike bat nemusis, minimalne starty budu vzdy na benzin, takze staci kupovat kvalitny benzin a mat ho aspon 1/4 nadrze.