Stránka 1 z 1

Výměna chladiče

Napsal: stř bře 22, 2006 15:40
od johnxx
Mám v háji chladíč-teče.Objednal jsem nový v Krčí (mají pěkné ceny) za 2800kč nový a dnes mi došel.Jenže Matýzka nechci dávat do servisu, chtěli by po mě moc peněz.Jak na to, když ho budu měnit doma???

Čekají na mě nějaké problémy a nástrahy???

Poradte, kdo máte zkušenosti, nebo zajímavé tipy,Předem díky

Napsal: stř bře 22, 2006 16:47
od V.Brousek
Já jsem sice chladič neměnil,pouze jsem ho musel rovnat po střetu ze zajícem,byl prohlý o dobrých deset centimetrů a netočila se vrtule větráku.Myslím že by tě nemělo nic překvapit pokud jsi trošku zručný a máš nějaký ten běžný vercajk.Jedině co by snad mohl být trošku problém,jsou hadicové spony,prstama je nezmáčkeš,teda pokud nejsi Bivoj.

Napsal: stř bře 22, 2006 20:37
od palikx
No tak u matize je to v pohode ale mrzi me ze rikate veci jako do servisu nepojedu je to drahy.400 kc za hodinu prace nebyva tak strasne moc a mate to bez starosti a v pohode i se zmerenim teploty tuhnuti chladici kapaliny.
ale je to v celku vase vec a tak tedy u matizka 3 hadice a 2 sestky sroubky na 10 klic.spony hadic jdou povolit dobrymi sikovkami.(smejd z obi nema sanci)

Napsal: čtv bře 23, 2006 20:13
od PAMA
NJ hlavne si to odvzdusni

Napsal: čtv bře 23, 2006 20:23
od palikx
Prosim? :shock: :shock: :shock: doufam ze to bylo receno jako vtip
Matiz se neodvzdusnuje.udela to sam.

Napsal: čtv bře 23, 2006 20:24
od petrm
tam není co odvzdušnovat prostě se nalije voda do expanzky dokud sama odtéká a pak nastarujte ujeďte tak pět kilometrů a znovu skontrolujte kolik je vody v expanzi a pak už by to mělo být dobrý pak po delší jízdě (pozor na horkou vodu a je jí tam trochu méně protože je pod tlakem ) jen znovu zkontrolovat množství a okolo hadicových spon jestli něco neteče a je to v pohodě

Napsal: čtv bře 23, 2006 20:57
od PAMA
Niesom isty skus po zohriati motora ci mas teply chladic
Ja som vymienal vodu v chladici a neotvaralo mi termostat az kym som ho neodvzdusnil voda sice cirkulije ale predsa
To som si myslel aj ja ze sa to odvzdusni samo

Napsal: čtv bře 23, 2006 21:03
od petrm
Já si to nemyslím já to vím dělám 7 let ve značkovým daewoo :lol: :lol:

Napsal: čtv bře 23, 2006 21:07
od palikx
No tak nevim co si s tim delal ale UPLNE KAZDEJ MATIZ se odvzdusnuje sam.musis tam mit hlavne dost vody.jestli se nahodou stalo ze neotevrel termostat staci pres sroubovak poklepat(ale nikdy sem to nemusel delat)
takze hodne vody projet par kilometru pozorovat teplotu a stav vody.po par km a otevreni termostatu dolit stav vody a je to dobry.

Napsal: čtv bře 23, 2006 21:13
od V.Brousek
nechci tu být chytrý,termostat Matíze jsem ještě neviděl,ale ty které jsem viděl,vždy měli odvzdušňovací dírku.To znamená že pokud se lije chladící kapalina do vyrovnávající nádržky pomalu,stačí vzduch odcházet a tím se naplní celý systém.Potom opravdu stačí jenom zkontrolovat po ujetí pár km výšku hladiny,případně doplnit.Proto Petrm a Palikx mají pravdu.A ještě dodatek pro ty kteří to nevědí,ona odvzdušňovací dírka se vždy montuje tak,aby byla směrem nahoru.(u vodorovně umístěného termostatu)

Napsal: čtv bře 23, 2006 21:21
od PAMA
Mozno je môj pripad ojedineli bo ta vode co som menil po kupe bola dost stara
Ale napriek tomu ked si pozries manual
mas napisane po vymene chladiacej kvapaliny odvzdusnit sustavu len neni napisane ako a to je v prirucke pre matiza
skus po 15 km ci mas vlazny chladic ak ano jo to ok
Po termostate som klepkal aj ja ci sa nezlepil
Skus a daj vediet

Napsal: čtv bře 23, 2006 21:43
od V.Brousek
PAMA píše:Mozno je môj pripad ojedineli bo ta vode co som menil po kupe bola dost stara
Ale napriek tomu ked si pozries manual
mas napisane po vymene chladiacej kvapaliny odvzdusnit sustavu len neni napisane ako a to je v prirucke pre matiza
skus po 15 km ci mas vlazny chladic ak ano jo to ok
Po termostate som klepkal aj ja ci sa nezlepil
Skus a daj vediet
Ta slovenčina mi dává zabrat.
Ještě pomáhalo promáčkavat spojovací hadice mezi vyrovnávací nádržkou a chladičem.

Napsal: čtv bře 23, 2006 21:52
od PAMA
môze byt
to by mohlo tiez pomôct

Napsal: čtv bře 23, 2006 21:53
od petrm
tak daewoo nemají dirku v termostatu ale nejsou absolutně žádný problémy s odvzdušněním prostě se auto nastartueje chvíli počká a nejlíp projede po pár kilometrech se to jen zkontroluje a doleje a pak už jen po další delší jízdě zkontroluje a je to OK ;)