Stránka 1 z 1

Setrvační, spěchá prosím o radu .

Napsal: pát bře 17, 2006 16:46
od rebelius
Zdravím, měl bych dotaz ohledne setrvačníku , stalo se mi to že jsem koupil auto a po 6tis km mi odesla spojka (začala se protačet), měla být udajně nová (celá lamela, ložisko,přítlačák) .. cca 15 tis km. Po rozebraní byla sjetá lamela . Vyměnil jsem novou v záruce. Po ujeti 5 tisic zase prokluzovala a zase sjetá lamela. Oboje i ten prvni set i ta druha lamela bylo noname(cely set 2600). Tak jsem koupil novou lmelu Lukas za 3000,- , po namontovaní ihned prokluzuje . Chyba není ve válečcích ani nikde jinde . Člověk v servise říkal že ho napadájí jen dvě varianty :
A) Přítlačák není dostatečně široký a tudíš nepřitlačí lamelu na setrvák.
B) Někdo z duvodů rých na setrváku ho sjel na soustuhua tudíš není dostatešně tlustý on. Setrvak se prý opotřebovat provozem nedá .
Chci se vás zeptat jestli nenapadá něco vás a jestli nevíte jak tlustý má být setrvák ? Předem dík moc .

Napsal: pát bře 17, 2006 22:56
od Richard
No to je otázka na kluky ze servisu, jestli můžu něco jako laik říct k tomuto problému, asi bych nehledal problém v setrváku (to je pěknej kus železa a nějaká ta desetina při ev. stočení by neměla dělat problém jako ostatně nedělá u brzd. Spíše bych se pokud spojka prokluzuje a je nová soustředil na přítlačák, může být v háji talířová pružina a to se takhle projevuje. Ještě by byla možnost průniku oleje do spojky od gufera z motoru, ale olej by kapal okolo krytu spojky. Pokud je obložení zaolejované taky klouže a blbě se odmašťuje. Asi to chce rozhodit a omrknout. nic lepšího mi nenapadá. Ale vlastně ještě jo: hydraulické ovládání spojky (hlavní válec a vystavovací prasátko) Zlom vaz :lol:

Napsal: sob bře 18, 2006 14:18
od palikx
No nikdy sem neslysem o staceni setrvaku(plochy pro zaber spojky)ale budiz.kdyz si vzpomenu v pondeli ti to zkusim nejak zmerit.ale jinak to bude asi pritlacakem jestli je noname tak bude slaby nebo neco takoveho.pozna se to snadno pri montazi na motor musi pri posazeni na lamelu byt vule mezi pritlacakem a setrvakem v miste sroubu asi pul centimetru.to je ten pritlak .jestli tam ta vule je tak je mekka pruzina na pritlacaku.

Napsal: ned bře 19, 2006 10:22
od rebelius
palikx píše:No nikdy sem neslysem o staceni setrvaku(plochy pro zaber spojky)ale budiz.kdyz si vzpomenu v pondeli ti to zkusim nejak zmerit.ale jinak to bude asi pritlacakem jestli je noname tak bude slaby nebo neco takoveho.pozna se to snadno pri montazi na motor musi pri posazeni na lamelu byt vule mezi pritlacakem a setrvakem v miste sroubu asi pul centimetru.to je ten pritlak .jestli tam ta vule je tak je mekka pruzina na pritlacaku.
Taky mam podezření že to bude ten přítlačák , ale když už to budu mit sundané rád bych ten setrvák změřil , jen pro jistotu. At to nemusim potom sundávat znovu. Jinak dík moc za rady.

Napsal: úte bře 21, 2006 21:22
od petrm
Richard píše:No to je otázka na kluky ze servisu, jestli můžu něco jako laik říct k tomuto problému, asi bych nehledal problém v setrváku (to je pěknej kus železa a nějaká ta desetina při ev. stočení by neměla dělat problém jako ostatně nedělá u brzd. Spíše bych se pokud spojka prokluzuje a je nová soustředil na přítlačák, může být v háji talířová pružina a to se takhle projevuje. Ještě by byla možnost průniku oleje do spojky od gufera z motoru, ale olej by kapal okolo krytu spojky. Pokud je obložení zaolejované taky klouže a blbě se odmašťuje. Asi to chce rozhodit a omrknout. nic lepšího mi nenapadá. Ale vlastně ještě jo: hydraulické ovládání spojky (hlavní válec a vystavovací prasátko) Zlom vaz :lol:
Brzdy jsou něco jinýho tam tlačíš segmenty proti sobě ale u spojky jde o výšku "díry" v setrváku a výšku přítlačáku jestli ho někdo stočil mohlo by to dělat přesně tohle jelikož by přítlačák neměl dostatečný přítlak jinach byh se spíš klonil k přítlačáku .
B) Někdo z duvodů rých na setrváku ho sjel na soustuhua tudíš není dostatešně tlustý on. Setrvak se prý opotřebovat provozem nedá .
Chci se vás zeptat jestli nenapadá něco vás a jestli nevíte jak tlustý má být setrvák ? Předem dík moc .
tohle je podle mě pravda zkusím ti to zjistit když jak koukám Palikx asi zapoměl ;)

Napsal: stř bře 22, 2006 08:36
od rebelius
petrm píše:
Richard píše:No to je otázka na kluky ze servisu, jestli můžu něco jako laik říct k tomuto problému, asi bych nehledal problém v setrváku (to je pěknej kus železa a nějaká ta desetina při ev. stočení by neměla dělat problém jako ostatně nedělá u brzd. Spíše bych se pokud spojka prokluzuje a je nová soustředil na přítlačák, může být v háji talířová pružina a to se takhle projevuje. Ještě by byla možnost průniku oleje do spojky od gufera z motoru, ale olej by kapal okolo krytu spojky. Pokud je obložení zaolejované taky klouže a blbě se odmašťuje. Asi to chce rozhodit a omrknout. nic lepšího mi nenapadá. Ale vlastně ještě jo: hydraulické ovládání spojky (hlavní válec a vystavovací prasátko) Zlom vaz :lol:
tohle je podle mě pravda zkusím ti to zjistit když jak koukám Palikx asi zapoměl ;)
Dík moc.

Napsal: stř bře 22, 2006 20:25
od palikx
tak sme to dnes merili a delka od kluzne pochy k hrane uchyceni pritlacaku je 19 mm

Napsal: stř bře 22, 2006 22:13
od rebelius
palikx píše:tak sme to dnes merili a delka od kluzne pochy k hrane uchyceni pritlacaku je 19 mm
dík moc hodne jsi mi pomohl . az to dam do kupy tak dam vedet co to bylo .

Napsal: stř bře 22, 2006 22:34
od palikx
neni zac ja to slibil a petr i to pripomenul a zmeril.tak dej vedet ahoj