Stránka 1 z 2
Výmena oleja
Napsal: stř bře 15, 2006 22:37
od Zolo
Nazdar páni. Mám takú blbú otázku.Ako vymeniť olej v motore? Je na spodku
volajaký výpustný šrób?
Re: Výmena oleja
Napsal: stř bře 15, 2006 22:48
od pilot
Zolo píše:Nazdar páni. Mám takú blbú otázku.Ako vymeniť olej v motore? Je na spodku
volajaký výpustný šrób?
Ahoj tak šroub tam je .A je proti směru jízdy na vaně motoru
Napsal: stř bře 15, 2006 23:05
od Zolo
Tj. z boku - nie na spodu? Je k tomu dobrý prístup? Netreba dávať dole ten plast pod autom?
Napsal: stř bře 15, 2006 23:15
od pilot
Zolo píše:Tj. z boku - nie na spodu? Je k tomu dobrý prístup? Netreba dávať dole ten plast pod autom?
Ten plast je jen na bocích pokud se nemílím,takže se sundat nemusí. Auto bude třeba asi v předu zvednout stačí jedna strana. A není z boku ale zespod směrem do zadu auta určitě to nepřehlédneš.
Re: Výmena oleja
Napsal: stř bře 15, 2006 23:25
od Docent
Zolo píše:Nazdar páni. Mám takú blbú otázku.Ako vymeniť olej v motore? Je na spodku
volajaký výpustný šrób?
Nic proti tobě, třeba seš dobrej přes PC nebo literaturu, ale pokud máš takovejhle dotaz, tak bych doporučoval výměně oleje svépomocí se zdaleka vyhnout... Kromě výpustného šroubu někde na spodku obvykle bývá na motoru i olejový filtr, který se obvykle taky mění...
Re: Výmena oleja
Napsal: stř bře 15, 2006 23:29
od pilot
Docent píše:Zolo píše:Nazdar páni. Mám takú blbú otázku.Ako vymeniť olej v motore? Je na spodku
volajaký výpustný šrób?
Nic proti tobě, třeba seš dobrej přes PC nebo literaturu, ale pokud máš takovejhle dotaz, tak bych doporučoval výměně oleje svépomocí se zdaleka vyhnout... Kromě výpustného šroubu někde na spodku obvykle bývá na motoru i olejový filtr, který se obvykle taky mění...
Hele kamo ptal se, chce si to zřejmě udělat sám nechce platit drahým servisům nikdo nespad z nebe skušený. tak mu místo blbych kecu porad
Napsal: stř bře 15, 2006 23:34
od Habron
Ono to kolikrát nejsou blbý kecy. Když se někdo ptá po příčinách nějaké anomálie se kterou se ještě nesetkal, tak prosím, ale ptát se, jestli je na vaně výpustný šroub ??? Se podívám a vidím a když nevím, co hledat, tak bych se do toho asi fakt nepouštěl.
Napsal: stř bře 15, 2006 23:41
od pilot
Habron píše:Ono to kolikrát nejsou blbý kecy. Když se někdo ptá po příčinách nějaké anomálie se kterou se ještě nesetkal, tak prosím, ale ptát se, jestli je na vaně výpustný šroub ??? Se podívám a vidím a když nevím, co hledat, tak bych se do toho asi fakt nepouštěl.
Vypadas jako rozumný muz, ale kdyz si koupis auto ktere neznáš tak víš kde co ma a jak se co ma udelat? Myslim ze to od nej bylo hrube ten klucina umi zase neco co DOCENT NEUMI tak by mohl byt ne nej taky takovy. Myslim ze by jsme si meli pomahat a ne jeden druhého zhazovat, NEMYSLIS?
Napsal: stř bře 15, 2006 23:48
od Habron
Tak já jsem olej zatím měnil na cca 10-ti různých značkách a typech aut, ale ten výpustný šroub je vždycky zhruba na stejným místě, stejně jako filtr ...
Ale beru, že se zeptal, ale já bych se na jeho místě napřed kouknul, ale to je o přístupu
Takže můj příspěvek: Na nexii je výpustný šroub zezadu, asi uprostřed té boule na vaně. Dostat se k němu dá v pohodě i na břiše, ale s jámou nebo zvedákem je to o mnoho pohodlnější. Olejový filtr je zepředu na bloku motoru a je to ten válec, co nápadně vyčuhuje. Svrchu je k němu blbej přístup, ale dá se. Vzhledem k tomu, že se olej vyměňuje vždy na teplým motoru a v blízkosti filtru vede výfukové potrubí, tak bacha, spáleniny se špatně hojí. O tom, jak se olej vypouští a doplňuje se snad rozepisovat ani nemusím, ne?
PS: nejsem rozumný muž, jsem magor, ale psssst, snažím se to před veřejností tajit.
Napsal: čtv bře 16, 2006 00:16
od SKUBI
Musím jen souhlasit.
Že by se ten olej vyléval třeba tak, že se dá autíčko na záda?
Napsal: čtv bře 16, 2006 00:21
od Habron
Taky by šlo spustit měrkou hadičku a vycucnout ten olej tudy.
Napsal: čtv bře 16, 2006 00:23
od SKUBI
Re: Výmena oleja
Napsal: čtv bře 16, 2006 01:08
od Docent
Pilot píše:Hele kamo ptal se, chce si to zřejmě udělat sám nechce platit drahým servisům nikdo nespad z nebe skušený. tak mu místo blbych kecu porad
Hej, u nás v Cechách se říká "Na blbou otázku blbá odpověď", tak já odpovím přesně v duchu otázky tvýho kámoše:
Je na spodku volajaký výpustný šrób?
Hej, obvykle tam výpustný šroub bývá. Ještě jsem neviděl auto, u kterého se nemění olej v motoru, ale mám řidičák teprve 30 let, a kromě otce, bráchy a 2 bratranců nemám v rodině žádného automechanika, takže je možné, že takové auto existuje.
Pokud by tam náhodou výpustný šroub nebyl, stačí vanu navrtat v nejnižsím místě osmičkou vrtákem a vzniklou díru potom ucpat pucvolí...
Spokojenej
?
BTW jak už tady padlo: nikdo nezná všechno, ale ptát se, jak vypustím olej z motoru... No comment.
Napsal: čtv bře 16, 2006 07:33
od nio
Zolo: na tvojom mieste by som siel do nejakeho servisu, je uplne jedno akeho, ale najlepsie by bolo vybrat nejakeho maleho zivnostnika-automechanika.
Mna vysla vymena 1900 SK, pricom samotny olej stal cca 1600 Sk a filter 100 SK... Tych 200 Sk za robotu nieje az tak vela a nemam problem so starym olejom, filtrom....
Ak by si predsa menil olej sam, je dolezite vediet aky olej tam bol predtym.
Napsal: čtv bře 16, 2006 08:00
od cubafire
Jak odšroubuješ výpustný šroub tak jej i otři od těch kovových pilin co jsou na něm. Je totiž magnetický... A neboj. To neva že ti spadne do té nádoby kam chytáš olej. Mě se to taky několikrát stalo. Jen bacha na teplotu oleje než jej budeš lovit
Ještě pár detailů, které jsou podle mého ale důležité. na povolení si sežeň takové to udělátko na povolování olejových filtrů. Snad se to i jmenuje klíč na olejové filtry, ale to si nejsem jistý. Je to taková ta "jakoby páka" s řetázkem z kola. A halvně než budeš dávat nový filtr, tak to těsnění trošku mázni olejem. Je to kvůli přilnutí k bloku. A filtr utahuju jen rukou. Pořádně ale opravdu jen rukou bez žádného nástroje.