Stránka 1 z 2
nastavenie ventilov
Napsal: čtv bře 09, 2006 07:35
od ss2men
na akú hodnotu sa májú nastaviť ventily?
v origo daewoo mi povedali že oni nastavujú na 25, jeden mechanik mi povedal že nastavuje na 35 a další mechanik že na 20-30 ako kedy.
Píšem tento dataz preto, lebo po pretesnení motora mi začal jeden ventil dosť silno klepkať. Pri naštartovanom stojacom aute to hodne počuť. Asi to mechanik zle nastavil. Cez víkend tam idem reklamovať ich prácu, lebo pod autom sa mi robí kaluž oleja. Za 3 týždne sa tam nazbierala pomerne veľká mláčka. Mechanik mi hovoril aj niečo o výmene šrúb za cca 2800 korún ktoré by sa mali pri každom otvorení motora vameniť, ale že vraj to nikto nerobí, tak aj on dal tie čo tam boli.
Re: nastavenie ventilov
Napsal: čtv bře 09, 2006 19:52
od V.Brousek
ss2men píše:na akú hodnotu sa májú nastaviť ventily?
v origo daewoo mi povedali že oni nastavujú na 25, jeden mechanik mi povedal že nastavuje na 35 a další mechanik že na 20-30 ako kedy.
Píšem tento dataz preto, lebo po pretesnení motora mi začal jeden ventil dosť silno klepkať. Pri naštartovanom stojacom aute to hodne počuť. Asi to mechanik zle nastavil. Cez víkend tam idem reklamovať ich prácu, lebo pod autom sa mi robí kaluž oleja. Za 3 týždne sa tam nazbierala pomerne veľká mláčka. Mechanik mi hovoril aj niečo o výmene šrúb za cca 2800 korún ktoré by sa mali pri každom otvorení motora vameniť, ale že vraj to nikto nerobí, tak aj on dal tie čo tam boli.
sací - 0,15 mm
výfuk - 0,30 mm
Napsal: čtv bře 09, 2006 21:34
od palikx
presne tak.za studena je tato hodnota
nechapu jak ti nekdo mohl rict ze nastavuje ventily jak kdy.
Napsal: čtv bře 09, 2006 22:25
od petrm
Právě podle toho to asi vypadá ventily se sice nastavují jak kdy na jakou hodnotu ale mění se to podle typu motoru a né podle nálady
a rozhodně je jasný předpis daný výrobcem který se musí dodržet . To s těma šroubama měl na mysli šrouby hlavy ano ty by se skutečně měli po každém povolení vyměnit za nové je to kvůli utahovacímu momentu a měl pravdu že se to moc často nedělá kvůli jejich vysoké ceně ale na Matize stojí jeden šroub zhruba 40 korun a je jich tam nevím i kdyby deset . Ale opravdu se mění až když je ta hlava po několikáté opakovaně povolená
no a únik oleje svědčí o jejich přístupu je to prostě poslední kapka
sorry
Napsal: pát bře 10, 2006 22:02
od palikx
Jeste jen doplnim kdyby nekdo cetl i z majitelu TICA tak tam je hodnota serizeni ventilu jina a to 15s 20v
Napsal: pát bře 10, 2006 22:17
od Habron
Kdysi mi jeden mechanik říkal, že když neví přesně a nemá knihu k danýmu motoru, tak nastavuje 0,2v a 0,15s a ještě nikdy s tím neměl problém.
Zase na druhou stranu je to ten samý, co tvrdil, že laserová geometrie je jen tahání peněz a že on to nastavuje zásadně tyčí a to, že se tý holce, co to tam přišla reklamovat sjíždějící se gumy po výměně hlaviček řízení, muselo stát ještě něco po tom, co odjela od něj ze servisu.
Nevím ....
Napsal: sob bře 11, 2006 13:14
od V.Brousek
Habron píše:Kdysi mi jeden mechanik říkal, že když neví přesně a nemá knihu k danýmu motoru, tak nastavuje 0,2v a 0,15s a ještě nikdy s tím neměl problém.
Zase na druhou stranu je to ten samý, co tvrdil, že laserová geometrie je jen tahání peněz a že on to nastavuje zásadně tyčí a to, že se tý holce, co to tam přišla reklamovat sjíždějící se gumy po výměně hlaviček řízení, muselo stát ještě něco po tom, co odjela od něj ze servisu.
Nevím ....
Tak se tomu mechanikovi vyhýbej,protože on s tím nikdy problém mít nemůže.V zásadě to nějaký čas vydrží,možná že třeba i do další kontroly vůle ventilů,ale dobře to není.Každý motor má předepsanou vůli a ta se má dodržet.Podotýkám že se jedná o studený motor (+20)(sací 0,15mm , výfuk 0,30 mm )
Napsal: sob bře 11, 2006 22:23
od Habron
Tak on už je to starej pán, v důchodu, a už snad jen nastavuje karburátory u favoritů a 120cítek.
Jinak prý býval moc dobrej klempíř ...
Napsal: ned bře 12, 2006 08:25
od V.Brousek
Habron píše:Tak on už je to starej pán, v důchodu, a už snad jen nastavuje karburátory u favoritů a 120cítek.
Jinak prý býval moc dobrej klempíř ...
Jó,jó to znám.Dříve jsem měnil převodovky (FELICIE - FAVORITY) sám,jednou rukou podržet u mrkve,druhou nasadit poloosu a šup byla na místě.Dnes jsem již v ........,na takové opravy již nemám náladu,síly, a živím se jinak.
Napsal: úte bře 06, 2007 23:01
od V.Brousek
Tak jsem si konečně udělal čas a z kontroloval vůli ventilů. Jeden výfukový měl 0,35 , (má mít 0,30) ostatní měly vůle správné. Hned jsem udělal i kontrolu rozvodového řemene, vodního čerpadla. Vše v pořádku. Další kontrolu naplánuji při 90000 km.
Re: nastavenie ventilov
Napsal: úte led 26, 2010 19:17
od cipcap
neviete nahodou hodnoty pre Kalos 1.2 SOHC HB ??
Re: nastavenie ventilov
Napsal: úte led 26, 2010 19:28
od V.Brousek
cipcap píše:neviete nahodou hodnoty pre Kalos 1.2 SOHC HB ??
musíš do sekce Kalos - zde je Matíz -
Re: nastavenie ventilov
Napsal: úte led 26, 2010 21:02
od cipcap
tam o takom niecom ani chyru ani slychu
Re: nastavenie ventilov
Napsal: úte led 26, 2010 22:03
od V.Brousek
cipcap píše:tam o takom niecom ani chyru ani slychu
Knížku na Kalose nemám, ale hodnoty budou obdobné jako u ostatních vozů. Tj, 0,15 sací a 0,30 výfukové ventily. Ale přesto by to chtělo vyčíst z knížky na Kalose. Zkus ještě oslovit nick Palikx v SZ, je to šikovný mechanik.
Re: nastavenie ventilov
Napsal: úte led 26, 2010 22:13
od cipcap
dakujem za radu