Stránka 1 z 3
Olej převodovka a rychloměr.
Napsal: stř bře 08, 2006 18:56
od Zmeskal
Chlapi potřebuju radu abych nemusel s každou prkotinou do servisu.
1./ Jak si skontroluju hladinu oleja v převodovce a jak doplním ??
2./ Rychloměr-respektive tachometr - když ráno vyjedu, začne hrozně rachotiť až kvílet. Jedu asi 40 km/h ale on ukazuje 80 - 90 km/h. Po ujetí asi 15 - 20 km se auto a interier zehřeje, tachometr postupně stichne a začne ukazovat správnou rychlost. Potom už jen téměř neslyšitelně cvaká. Co to može být ??
Dík za radu.
Zmeškal
Napsal: stř bře 08, 2006 20:01
od palikx
Hladinu zkontrolujes spatne.jde jen zjistit jestli tam nejakej olej je.od spodu auta u prave poloosy(na prevodovce)je sroub tusim na 13 klic ten kdyz vyndas tak musi vytekat olej.
ten rychlomer bude asi zatuhly nahon tachometru chtelo by to vycistit a prolit olejem.
Napsal: čtv bře 09, 2006 22:32
od petrm
A pak když to přestane ukazovat nesmysly jestli pomůže promazání ) a bude to stále tikat a bude ti to vadit je potřeba vyndat tachometr a podívat se jestli tam je něco prasklého na převodech počítadla kilometrů a zkusit to opravit a nebo vyměnit za nový
Napsal: pát bře 10, 2006 09:51
od Kiko
palikx píše:Hladinu zkontrolujes spatne.jde jen zjistit jestli tam nejakej olej je.od spodu auta u prave poloosy(na prevodovce)je sroub tusim na 13 klic ten kdyz vyndas tak musi vytekat olej.
ten rychlomer bude asi zatuhly nahon tachometru chtelo by to vycistit a prolit olejem.
Tak to je veľmi blba kontrola oleje...keď začne vytiekať!... Iný spôsob neexistuje?
Napsal: pát bře 10, 2006 11:52
od Reverend
To ja si myslím, že kontrola hladiny oleja cez kontrolnú skrutku je super.
Proste odskrutkuješ a leješ kým netečie. Aké jednoduché
Napsal: pát bře 10, 2006 19:34
od petrm
tak už po několikáté
přesný postup kontroly hladiny oleje v převodovce podle předpisu výrobce : odšroubujeme kontrolní šroub z boku převodové skříně vedle pravého vnitřního kloubu poloosy a do nádoby chytíme případný přebytek . Pod baterií najdeme odvzdušňovací šroub ( šroub na kterém je plastový klobouček je to nejvyšší místo na převodovce ) ten povolíme a vyndáme a vzniklým otvorem lijeme olej do převodovky do té doby dokud nezačne vytékat z kontrolního šroubu a pak rychle zašroubujeme spodní kontrolní šroub aby olej nevytékal
Napsal: pát bře 10, 2006 20:36
od conpet
To petrm : A mas nejakej doporucenej tip oleje (znacku) , nebo staci ten nejlevnejsi ? A jde ta prevodovka i vypustit a vymenit celou napln ?
Napsal: pát bře 10, 2006 20:48
od petrm
tak rozhodně né ten nejlevnější ty skříně jsou dost háklivý na olej a pak špatně řadí jinak mají celoživotní náplň a není tam výpustní otvor musí se sundat celá ta vanička ale to ti stejně vyteče jen olej co je v převodech a né v diferáku ten ven nedostaneš značku ani tak nemám ale dal bych plnou sintetiku 75 W 90 nebo něco podobnýho a ještě se dost často používá olej do automatů ten červenej ATF Dexron
Napsal: sob bře 11, 2006 21:38
od peter NR
Kiko píše:palikx píše:Hladinu zkontrolujes spatne.jde jen zjistit jestli tam nejakej olej je.od spodu auta u prave poloosy(na prevodovce)je sroub tusim na 13 klic ten kdyz vyndas tak musi vytekat olej.
ten rychlomer bude asi zatuhly nahon tachometru chtelo by to vycistit a prolit olejem.
Tak to je veľmi blba kontrola oleje...keď začne vytiekať!... Iný spôsob neexistuje?
no ja si myslim, ze na prevodovkach je to tak bezne...
Napsal: pát kvě 19, 2006 10:15
od Sato
Chcel by som skontrolovat stav hladiny prevodoveho oleja, ale asi tam budem musiet nieco trosku doliat... Mam doma prevodovy olej PP90... Vie niekto ci je to vhodny olej?
Napsal: pát kvě 19, 2006 10:40
od Tomáš
Nevím jak Espero , ale do Nubiry bych si ho nedal , tam patří ATF , olej do automatů ......, myslím , že to bude to samé u Espera.
Napsal: pát kvě 19, 2006 16:31
od ppp
Ja by som tiez rad vedel aky olej patri do prevodovky v espere. V manuali je akurat sae 80 comu vyhovuje aj pp80 ale ten asi na mysli nemali. A ked si uvedomim ako lahko sa radi v zime pri -20 hned po starte tak to s pp80 bud asi tazko rovnake.
Vraj ked sa da klaciky olej do prevodovky vyzadujucej ATF tak nepojde radit ale uz netusim co sa stane ak by isiel ATF do prevodovky na klasicky olej.
Re: Olej převodovka a rychloměr.
Napsal: stř čer 17, 2009 11:54
od Honza Beneš
Ahoj, vzhledem k najetým km budu měnit olej v převodovce. Díval jsem, co tam dát, a ptám se, norma GM DEXRON IID nebo GM DEXRON III ? Nejde o to, že ten "lepší" stojí dvakrát tolik (měním při 240 tkm, kdoví kdy a jestli měnili ti přede mnou). Jde o to, že už jsem se poučil, že dražší, resp. lepší nerovná se automaticky vhodnější. Takže který? Budu moc vděčný za názory, pokud možno néé rozporuplné
Konkrétně mám na mysli volbu mezi těmito dvěma produkty spol. PARAMO:
GYROL ATF DIID /1
Polosyntetický olej určený pro moderní automatické převodovky. Díky svým komplexním vlastnostem je použitelný i v ručně řazených převodovkách, hydraulických a mazacích okruzích se zvýšenými nároky na mazací vlastnosti. Splňuje požadavky specifikací GM DEXRON IID, FORD MERCON, ALLISON C4, VOITH G607, ZF TE-ML 11A.
Cena s DPH: 121,00 Kč (134,50 Kč) sleva 10%
GYROL ATF DIII /1
Polosyntetický olej určený pro nejmodernější automatické převodovky. Díky svým komplexním vlastnostem je použitelný i v ručně řazených převodovkách, hydraulických a mazacích okruzích se zvýšenými nároky na mazací vlastnosti. Splňuje požadavky specifikací GM DEXRON III, VOITH, FORD MERCON.
Cena s DPH: 244,00 Kč (271,50 Kč) sleva 10%
Re: Olej převodovka a rychloměr.
Napsal: stř čer 17, 2009 12:38
od blackjohn
Já ten původní vyměnil za 75W-90(má červenou barvu) a zatím jsem na něj bez problémů najezdil přes 20tkm.
Re: Olej převodovka a rychloměr.
Napsal: stř čer 17, 2009 12:57
od Honza Beneš
Ten tu je taky. Dle popisu prodejce je narozdíl od těch Dexronů "plně syntetický", cena prakticky stejná jako za Dexron III:
GYROL SYN 75W-90 /1
Převodový olej GYROL SYN 75W-90 je plně syntetický olej obsahující v optimálním složení nejmodernější přísady, které zabezpečují splnění příslušných požadavků výrobců a provozovatelů převodovek a univerzálnost použití. GYROL SYN 75W-90 se vyznačuje extrémní ochranou proti zadírání, má vynikající oxidační stabilitu, střihovou stabilitu, schopnost převádět vysoké tlaky, nepění, chrání kovy proti korozi a nenapadá těsnící materiály. Má výborné viskozitně teplotní vlastnosti, tj. vynikající tekutost i při –40 °C a dostatečně vysokou viskozitu při teplotách okolo 100 °C a vyšších. Zůstává střihově stálý za všech provozních podmínek a vyznačuje se účinným tlumením hluku převodů. Převodový olej GYROL SYN 75W-90 je určen jako celosezónní a celoživotnostní náplň převodovek motorových vozidel, především osobních a dodávkových a vozidel s náhonem na všechna kola. Vzhledem k jeho unikátnímu složení lze převodový olej GYROL SYN 75W-90 použít do převodovek se synchronizací, kde prokazuje vynikající snášenlivost s materiály synchronizace i do extrémně zatížených hypoidních převodů, kde se projevují jeho vynikající vysokotlaké vlastnosti.
Cena s DPH: 240,00 Kč (266,50 Kč) sleva 10%