Stránka 1 z 4
zvuky v zadní nápravě
Napsal: čtv úno 23, 2006 13:36
od paja
Zdravím Matizáky,
od zadní nápravy při přejíždění nerovností vychází klepavé zvuky. Na rovině je to v klidu. Zřejmě to bude nějaký vytlučený gumový vymezovač. Moc toho na zadní nápravě není a něco takového tam snad ještě nikdo nenašel. Vzhledem ke stavu našich silnic mě to fakt dost štve, když něco furt poklepává. Hádám na to, že určitě se s tím taky někdo setkal, tak poraďte jak na to. Díky.
email:
pavel.magat@seznam.cz
Napsal: čtv úno 23, 2006 13:48
od V.Brousek
mě to poklepává také,ale nic jsem na zadní nápravě nenašel.Dělá to již když byl Matíz nový,zvuky se dost přenášejí,někde se tu na fóru psalo,že to dělají páté dveře(zámek).Já jsem to již ale neřešil,moc po špatných silnicích nejezdím.
Napsal: čtv úno 23, 2006 14:28
od Tomáš
je to tím , že je zadní náprava tuhá a těch gum je tam až moc ( silentbloků). Mě to klepe taky už od nového a nijak se to nehorší .
too Václav Brousek : .... kudy jezdíš , že nejezdíš po špatných silnicích ????
Napsal: čtv úno 23, 2006 14:40
od Ondras
Konstrukčně zadní náprava duní. Resp. se rázy od kol přenášejí do karoserie jako dunění. Pokud něco klepe, tak jse vybitý nějaký silentblok. Silentbloky ramen se jen tak nevybijou, takže zbývá silentblok na panhardce (tyč držící nápravu v ose). ten, co je na straně nápravy, se dá vyměnit (50Kč asi), ten, co je na straně kastle, je zalisovaný a mění se celá tyč (300Kč asi). Ještě můžou třískat ojeté tlumiče nebo (nepravděpodobně) praslá pružina.
Ovšem to může být i něco mimo nápravu - právě třeba ty dveře (zámek), něco v kufru a podobně. Zajímavé je, že třeba mi se vybité čepy předních ramen projevovaly jako bouchání někde pod středem auta...
Napsal: čtv úno 23, 2006 14:44
od Habron
Ojeté tlumiče dokážou vydávat opravdu prapodivné zvuky, ale to snad asi až v té fázi, kdy je totálně vyžvejkanej a nezasouvají se ty dvě části plynule do sebe, ale jakoby o sebe drhnou a klektají.
Napsal: čtv úno 23, 2006 16:17
od Robert
Máš pořádně přitažený rezervní kolo v kufru?
Napsal: čtv úno 23, 2006 18:02
od V.Brousek
Tomáš píše:je to tím , že je zadní náprava tuhá a těch gum je tam až moc ( silentbloků). Mě to klepe taky už od nového a nijak se to nehorší .
too Václav Brousek : .... kudy jezdíš , že nejezdíš po špatných silnicích ????
Tomáši, jezdím po celé České republice nejenom s Matízkem, po státních silnicích.A ty jsou většinou dobré.Samozřejmě že se najdou i horší úseky.Je pravdou že nejezdím z Horní do Dolní a tam to může být opravdu tankodrom.
Napsal: čtv úno 23, 2006 19:47
od palikx
Bohuzel na matizech opravdu jakoby tluce zadni naprava.i po vymene napravy a pricne tyce se nic nezmenilo takze konstrukce napravy je spatna a navic lehke auto poskakujici na silnici.vysledek dokud ho nenalozis pytlem cementu bude to klepat.a jeste sem menil jednou gumy na vyfuku.
Napsal: čtv úno 23, 2006 21:04
od Robert
Kostitřas
Napsal: čtv úno 23, 2006 21:21
od V.Brousek
palikx píše:Bohuzel na matizech opravdu jakoby tluce zadni naprava.i po vymene napravy a pricne tyce se nic nezmenilo takze konstrukce napravy je spatna a navic lehke auto poskakujici na silnici.vysledek dokud ho nenalozis pytlem cementu bude to klepat.a jeste sem menil jednou gumy na vyfuku.
já jsem ty gumy prohazoval mezi sebou,protože se mi zdálo že to vychází od výfuku.Potom jsem ještě zkoušel dotáhnout ložiska kol.Ale také to nebylo tím.Bude to jak píšeš, konstrukcí té zadní nápravy.Již jsem se s tím smířil.
Napsal: sob úno 25, 2006 11:15
od petrm
Jasně je to konstrukce nápravy a kamarádovi vždycky na chvilku pomohlo vyměnit tlumiče už tam má asi 4 a to má najeto asi 25 000
ale za chvíli je to zpátky
Napsal: stř bře 01, 2006 12:38
od PavelD
vymlácený ramena -> klepání např. po přejetí přejezdu nebo na dírách (znám to dobře) -> tlumič odejde později než uložení v ramenech -> na českých cestách dnes vydrží na levnym autě uložení tak 30000 a něco vám začne bouchat -> i sebelepší řidič x solidních děr přes rok vybere.
Napsal: stř bře 01, 2006 14:56
od V.Brousek
PavelD píše:vymlácený ramena -> klepání např. po přejetí přejezdu nebo na dírách (znám to dobře) -> tlumič odejde později než uložení v ramenech -> na českých cestách dnes vydrží na levnym autě uložení tak 30000 a něco vám začne bouchat -> i sebelepší řidič x solidních děr přes rok vybere.
nevím čemu říkáš "levné auto",ale měli jsme Matíze služební vozidla,najeto přes 100000 km a nic tak hrozného se na spodku nedělo.Po třech letech se sice prodali a kromě lanek řazení,manžet poloos,brzd.destiček a víčka vyrovnávací nádržky kapaliny se na nich nemuselo měnit nic.Vše v normě.Já mám na mém soukr.Matízovi najeto 65000 km a nezjišťuji žádné znatelné opotřebení se srovnáním s ostatními značkami(Ford,Citroen,Škoda).Proto bych nesouhlasil s tvým označením "LEVNÁ AUTA"
Napsal: stř bře 01, 2006 15:49
od Ondras
30kkm není na Matese mnoho. Tam, pokud fakt nevymetá díry, netluče nic. Nicméně po stovce už si některé díly řeknou o výměnu. Já teď při cca 125kkm budu měnit přední ramena (vůle v čepech snad 1cm
). Když už se to bude dělat, tak to vemu z gruntu a půjdou tam komplet nové silentbloky, stabík a KYB tlumiče (zatím tam jsou původní). Vzadu mám KYBy cca 5kkm (byly jimi nahrazeny původní).
Václave, tobě v Matesu na spodku nic třískat nemůže, ty jezdíš jen po kvalitních cestách přeci.
Napsal: stř bře 01, 2006 17:01
od V.Brousek
Ondras píše:30kkm není na Matese mnoho. Tam, pokud fakt nevymetá díry, netluče nic. Nicméně po stovce už si některé díly řeknou o výměnu. Já teď při cca 125kkm budu měnit přední ramena (vůle v čepech snad 1cm
). Když už se to bude dělat, tak to vemu z gruntu a půjdou tam komplet nové silentbloky, stabík a KYB tlumiče (zatím tam jsou původní). Vzadu mám KYBy cca 5kkm (byly jimi nahrazeny původní).
Václave, tobě v Matesu na spodku nic třískat nemůže, ty jezdíš jen po kvalitních cestách přeci.
Svatá pravda,já opravdu po mizerných cestách nemusím jezdit.Já jsem jenom reagoval na příspěvěk výše.Matíz co do kvality není na tom nejhůř,protože se služebníma Matízy se nikdo nemazlil a vydržely.A nakonec můj Matíz se má jako v bavlnce.Já ho přes díry přenáším.