Stránka 1 z 1
MPFI=SOHC=OHC=8V ???
Napsal: sob úno 11, 2006 21:26
od Kolopo
Jestli se nepletu tak tyto zkratky znamenají to samé?: MPFI=SOHC=OHC=8V, když schánim nějakej náhradní díl na netu tak je tam spoustu variant a myslim si že všechny znamenaj 8ventil, je to tak? A pak mám ještě jeden dotaz na odvzdušnění "klikové skříně" jestli o tom něco nevíte? Měla by se odvzdušnit každejch 40tis. Potom jaký motorový olej lejete do vaší Nessiny? Já tam leju Castrol Magnatec 10W/40 a zaslechl sem, že Castrol je nic moc a motory v Nexiích trpí na vačky- je dobrý jim dávat co nejlepší olej? Já ho měnim po 10tis. a mám najeto přes 110tisíc.,oleje to nežere ani kapku. To je zatim všecko
Napsal: sob úno 11, 2006 22:14
od Pepe
Možná toho o autech moc nevím, a o Nexii už vůbec ne (vždyť jsem ji měl jen 3 roky a nalítal jsem s ním moooc kilometrů), ale o "odvzdušnění" klikové skříně jsem v životě neslyšel. U žádného vozu. Jestli to není tím, že stačí vytáhnout měrku oleje a díra do prostoru klikovky je na světě.(a jde tam vzduch), stačí otevřít víčko oleje a je to totéž.
Taky jsem dával 10W/40 polosyntetiku, naposledy Texaco, nalítáno jsem měl 225t km a "papala" 3/4-1 l na 10t km (16V).
Nexie vyžaduje pravidelnou údržbu a včasnou výměnu oleje.
Napsal: sob úno 11, 2006 22:25
od Kolopo
Pepe píše:Možná toho o autech moc nevím, a o Nexii už vůbec ne (vždyť jsem ji měl jen 3 roky a nalítal jsem s ním moooc kilometrů), ale o "odvzdušnění" klikové skříně jsem v životě neslyšel. U žádného vozu. Jestli to není tím, že stačí vytáhnout měrku oleje a díra do prostoru klikovky je na světě.(a jde tam vzduch), stačí otevřít víčko oleje a je to totéž.
Taky jsem dával 10W/40 polosyntetiku, naposledy Texaco, nalítáno jsem měl 225t km a "papala" 3/4-1 l na 10t km (16V).
Nexie vyžaduje pravidelnou údržbu a včasnou výměnu oleje.
S tim odvzdušněnim mi to připadá taky blbost, ale píšou to v návodu k obsluze tak to asi nějak blbě přeložili? Čtvrt mil.km si najel bez Go motoru? A s tim označenim je to asi tak nějak: 16V je DOHC a 8V je SOHC a na víku ventilů mám já OHC? Asi zapomněli na "S" ?
Napsal: sob úno 11, 2006 22:32
od Pepe
To "S" se neudává. Jen OHC, kupodivu to maj správně.
Co je na čtvrt milionu km divnýho. Ten motor žádnou generálku ani opravu nepotřeboval a při slušným zacházení vydrží novému majiteli min dalších 100-150t km. To ji dřív sežere rez. Znám Nexii co má najeto přes 350t km bez opravy a jsou známy i vozy který maj kolem 500t km.
Nehonit na doraz a když honit tak s citem. Stejně jsem z ní víc jak 188km nedostal. (Pro kecálky - měřeno GPS, na tach bylo přes 200)
Napsal: sob úno 11, 2006 22:45
od Kolopo
Pepe píše:To "S" se neudává. Jen OHC, kupodivu to maj správně.
Co je na čtvrt milionu km divnýho. Ten motor žádnou generálku ani opravu nepotřeboval a při slušným zacházení vydrží novému majiteli min dalších 100-150t km. To ji dřív sežere rez. Znám Nexii co má najeto přes 350t km bez opravy a jsou známy i vozy který maj kolem 500t km.
Nehonit na doraz a když honit tak s citem. Stejně jsem z ní víc jak 188km nedostal. (Pro kecálky - měřeno GPS, na tach bylo přes 200)
No já když natáčim studenej motor tak to vydává po dobu asi 2vteřin, než zhasne kontrolka oleje (než to natlakuje) divnej zvuk, známej skoro mechanik řikal že to je vůle v ložiskách a že už to moc dlouho nevydrží? Motor táhne slušně, spotřeba taky v klidu tak uvidim. Co vim tak ten zvuk to dělá od jaktě živa hlavně v zimě když je tuhej olej, je ten zvuk normální? dělá to taky někomu??? A motor jinak zbytečně nehuntuju
nevytáčim ho k omezovači
a dokavaď se motor neprohřeje tak sem na něj slušnej ještě víc
Napsal: sob úno 11, 2006 23:38
od kaso
Zrovna dnes som kontroloval olej a od vymeny mam najazdene 8000Km a dolial som 0,3L a ukazuje max.Absolutne moja nexia nezere olej.Som spokojny
Napsal: ned úno 12, 2006 11:40
od palikx
sohc(single ohc) dohc(double ohc) s se vetsinou neuvadi jen tam kde by mohlo dojit k zamene s dohc.cvakani po startu na nexii nebyva klikovka ale hydraulicke nastavovani ventilu.navic jestli po startu chvilku sviti mazani je bohuzel casty jev a ja to (pokud neni ko motor nebo olejova pumpa) zpusobeno olejovym filtrem ktery propousti olej zpet.casto jsem si na svem aute kupoval i 3 nez to bylo dobre.
Napsal: ned úno 12, 2006 15:37
od JRD McLAREN
nooo..
a ja pokial si dobre spominam..
tak "terminy" OHC OHV SOHC DOHC....
..sa tu uz riesili... a daval som tam tusim aj neake tie obrazky z "odbornej litretury" ...
trebalo by sa povrtat v archive..
Napsal: pon úno 13, 2006 16:28
od Olda
palikx píše:sohc(single ohc) dohc(double ohc) s se vetsinou neuvadi jen tam kde by mohlo dojit k zamene s dohc.cvakani po startu na nexii nebyva klikovka ale hydraulicke nastavovani ventilu.navic jestli po startu chvilku sviti mazani je bohuzel casty jev a ja to (pokud neni ko motor nebo olejova pumpa) zpusobeno olejovym filtrem ktery propousti olej zpet.casto jsem si na svem aute kupoval i 3 nez to bylo dobre.
Tak tohle mě nikdy nenapadlo... máš nějakou značku filtrů které jsou na tohle v pohodě?
Ono vyzkoušet 3 korejsky originály by přišlo na 600 a za to mám celou výměnu oleje...
Napsal: pon úno 13, 2006 18:42
od ppp
Co to znamena: "filter prepusta olej spat" ?
Napsal: pon úno 13, 2006 19:01
od JRD McLAREN
..no ja neviem ako to palikx myslel..
ale mozem potvrdit ze "na tom filtry nieco bude"
..neviem ci "prepusta olej s5..alebo ho prepusta moc,
teda nevytvara oleju dostatocny odpor..
..jeden cas mal tatko na nexii "taky lacny filter z pumpy"..
..a na volnobehu proste poblikavala olejova kontrolka.. vzdy..
Napsal: pon úno 13, 2006 19:09
od peter NR
este by som sa vratil k tomu "zacvakaniu" ventilov pri nastartovani...
vsimol som si, ze mi to urobi iba vtedy,ked tam mam malo oleja - respektive na spodnej ryske - uz aj podla toho viem, ze treba doliat...
vychadzajuc z toho si myslim, ze mi to nerobi filter ale nedostatocny tlak oleja bezprostredne po starte... alebo nie...? od vymeny do vymeny dolejem cca 0,5 - 1l oleja, podla toho ake su trasy
Napsal: pon úno 13, 2006 20:02
od Bady
Kolopo píše:No já když natáčim studenej motor tak to vydává po dobu asi 2vteřin, než zhasne kontrolka oleje (než to natlakuje) divnej zvuk, známej skoro mechanik řikal že to je vůle v ložiskách a že už to moc dlouho nevydrží? Motor táhne slušně, spotřeba taky v klidu tak uvidim. Co vim tak ten zvuk to dělá od jaktě živa hlavně v zimě když je tuhej olej, je ten zvuk normální? dělá to taky někomu??? A motor jinak zbytečně nehuntuju
nevytáčim ho k omezovači
a dokavaď se motor neprohřeje tak sem na něj slušnej ještě víc
Mne to tiez vydava taky divny zvuk, ked nastartujem, ale iba vtedy, ak je vonku okolo -20 a menej. Vobec neviem identifikovat, odkial ten zvuk ide, ale pocut ho asi 2 - 5 sekund. Pritom kontrolka oleja mi zhasne ihned po nastartovani.
Napsal: úte úno 14, 2006 21:04
od palikx
tak filtr propusti po zastaveni motoru.je v nem zpetny ventil ktery nesmi propustit olej zpet do vany.tak jsem to myslel.jakej filtr nevim bohuzel zkusil jsem fram ufi champion i dalsi a nekterej drzel a druhej pak zas ne.ale filtr treba filtron stoji kolem 80 kc.
no a v -20 se ozyvaji strasne zvuky ze spousty motoru.
Napsal: úte úno 14, 2006 21:15
od Kolopo
palikx píše:tak filtr propusti po zastaveni motoru.je v nem zpetny ventil ktery nesmi propustit olej zpet do vany.tak jsem to myslel.jakej filtr nevim bohuzel zkusil jsem fram ufi champion i dalsi a nekterej drzel a druhej pak zas ne.ale filtr treba filtron stoji kolem 80 kc.
no a v -20 se ozyvaji strasne zvuky ze spousty motoru.
No ten zvuk zas tak hroznej neni, ale dělá mi to i když je nad nulou, filtr mám od Filtronu a určitě propouští, protože po nastartování trvá vteřinu až dvě, než kontrolka zhasne a po tu dobu to mručí
Vidim to na olejovou pumpu jak už tu někdo psal, ale vzhledem k tomu že už to dělá minimálně 3roky a bez následků, tak to řešit nebudu.