Stránka 1 z 1
Za studena nestartuje
Napsal: pát úno 10, 2006 07:56
od MMM
Zdravím priatelia..Naša inak výborne startujuca NEXIA 8V zrazu strajkuje. Po stati viac ako 4 hod (hoci aj v garazi) nechce startoval.Neodpaluje..
Pozorujem ze problemy nastali op mrazoch co sme tu mali nedavno.
Mam tam LPG ale vzdy tocim na benzin..Problemy su na starovanie benzinom. Vzdy starovala vyborne. Aj pri mrazoch pod 20% na prvy sup...Az zrazu..Na plyn ide plynulo a hladko, rovnako na benzin ide pekne plynule a bez vynechavania...
- Podozieral som palivo..Dal som tam pripravok proti tvorbe vody, ale ani pri dotankovaní sa starty nezlepsili..
- vymenil som sviecky..Ani v tom to neni.
- podozrieval som cerpadlo..Ale na benzin bezi motor OK, tak tym to asi tiez nebude.Pekne ho vypne asi po 10sekundach po zapnuti zapalovania, cize tlak by mal byt OK.
- Podozrievam aj tesnenie pod hlavou valcov..Po tych mrazoch sa mohlo stat ze mi po dlhsom stati vojde cosi vody do valca..Ale to by hadam strajkoval len jeden valec..Je pravda ze v nadrzke chyba as 2-3deci vody za posledny mesiac, ale to mohlo uniknut aj cez hadice..
- Skusam vymenit zapalovacie kable..Ale myslim že to by motor nebezal plynule ani na volnobehu, ale on bezi..
- V dalsom kole sa chystam na rozdelovac, nakolko kontakty hlavy a palca sú dost opálené.
Spravanie ale nasvedcuje tomu akoby mi na benzíne nezaplo sytic..Toci ale nedpali..Nakoniec to natocím, po chvilke ale to len po 4-5 starovaniach. Som z toho pekne nervozny ked nikdy neviem ci ma niekde nenecha.
Nenapada Vas niekoho zo skúseností nejaké rozumné vysvetlenie?Co by som mal este skontrolovat? Dakujem za radu.
Martin
Doplnenie
Napsal: pát úno 10, 2006 08:05
od MMM
Chcem este zdoraznit ze pri teplmom motore startuje uplne normalne..Preto podozierama si najviac system sytica pri prevadzke na benzín. Aspon zatial sa to tak sprava.
Ktore cidla/senzory maju na starosti zapinanie sytica?
Vie to niekto?
A ako ich jednoducho skontrolovat?
Dik
Martin
Napsal: pát úno 10, 2006 08:48
od Richard
zaměřil bych se na víčko rozdělovače a palec. Můžou v něm být, tím jak se ohřívá a chladne, mikroskopický trhlinky a do nich se dostane vlhkost a prach z uhlíku a začne jiskra skákat po víčku bůh ví kam, místo na správnej kabel. Po zahřátí motoru vlhkost zmizí a motor jde normálně.
Napsal: pát úno 10, 2006 09:27
od peter
mne na cievku naprskalo trochu nasoleneho bordelu z cesty a tiez to startovalo az po 2 minutovom toceni, ale to bolo vidno ako skace iskra okolo cievky. potom to tym obskakovanim zrejme uschlo a bez problemov to chytilo. stacilo mi poutirat cievku kontoxom nech z nej zide bordel. pri startovani si niekoho postav k motoru a nech pozera ci ti to dakde neiskri.
Napsal: pát úno 10, 2006 20:15
od palikx
no zkusil bych taky rozdelovac a hlavni kabel od civky.jinak cidlo teploty vody je na hlave ze zadu motoru(resp z boku u rozdelovace 8v motor).pak to ovlada krokovy motorek muze byt pridreny ale to bys mel spatnej volnobeh porad.ale i pres to vycistit.
Napsal: čtv bře 23, 2006 22:06
od floppy
V pondelok som mal podobný problém. Rozdiel bol len v to, že po vypnutí kľúča už som nenatočil. (ešte, že som stihol odviesť moju do porodnice) Vsadil som na rozdelovač, keďže nedával iskru. Cievka bola úplne rozpadnutá, hlava rozdelovača vo vnútri úplne mokrá a palec bol opálený. Na druhý deň som navštívil presťahovanú predajňu z Piešťan (teraz sú vo Vrbovom), všetko kúpil nové (včetne modulu a VN káblov cca 4400 sk) a Nexia chytila prvý raz. Teraz je všetko O.K.
zapalování
Napsal: pon říj 23, 2006 13:07
od Serpico
To palikx - byl jsem pro souseda za Turnovem - nejede - demontáž rozdělovače - palec silně černě očazený - kontakty ve víčku rozdělovače silně opálený ( srovnání jako dříve hodně opálený kontakty přerušovače ) kupodivu cívka nebyla vystřelená, to jsem měl já, krycí páska ve víčku. Vnitřní řekněme primární rozvod distributor - na konci hřídele hvězdice - magnetická vnitřní část popraskaná.
Řešeno výměna víčka zap. palce, cívky a zapalovacího modulu to jsem měl sebou - hřídel s hvězdicí primární rozvod nepasoval DOHC, má delší.
Díky za radu po tel. klínek, kolík - nesrat se s mladou "paní" ( 11let ), kde nepomůže dobrá vůle musí nastoupit dobré kladivo. Já jsem to začal, teď mu dokoupím tu hřídel i s tím stacinárním polem ( koukám do manuálu ) je nutná i výměna toho stacionárního pole? jaká je z vašich zkušeností životnost rozdělovače 150tisíc? Chtěl bych to z repasovat do 2 500 a by to mělo smysl nový stojí 5 litrů. A hlavně, aby bylo něco vyřešeno, prostě repas a GO a zůstane hliníkový díl skříň, a zapomenout na něj, jaký je tvůj názor.
Porucha zapalování už jednou řešena v servisu výměna cívky - současně s poruchou startéru - výměna volnoběžky.
Je možná souvislost? Tyhle šikmooký holky si vymíšlí a já na ně nestačím, viz moje ale co já ani Srba ( a ten to má v náplni práce ).Tenkrát to nechal na horách v malým servisu.
Potom nám naskočila i s tím původním hřídelem ale jenom jednou - následně jsme roztlačili a dojeli - zkontroluji baterku a pak opravovaný startér. A propo jaký je tvůj názor na roztlačení - pokud chytne tak to snad ani nemůže mít vliv na katalyzátor - názor o přeskočení rozvodového řemene přihlížejícího automechanika jsem bral s reservou - prostě jsme to museli natočit. Měj se a děkuji dopředu za rady.
Napsal: pon říj 23, 2006 23:37
od palikx
no tak to ze je jina hridel sem netusil.to stacionarni pole tam klidne nech.to ze ste ji natocili a pak uz ne je divne.starter nema vliv.spis nejaky bludny proudy.mozna zacina zlobit pumpa a mozna ta rotacni cast rozdelovace.ted je to pokus omyl jinak bych to stejne neresil.ale ja mam moznosti si ty veci vzit ze skladu.
rozdělovač
Napsal: úte říj 24, 2006 10:34
od Serpico
To palikx díky...jsou věci mezi nebem a zemí...vyměním hřídelku i s tím
stacionárním polem ( pokud půjde bez problémů, tam je príma kolíček )... pak bude rozdělovač OK...totální repas...zapomenu na něj
( třeba na mě zapomenou bludný proudy )...následně změřím baterku, příkon alternátoru...a pak se třeba ani ke startéru nemusím dostat, nechám si ho naposled.
Každopádně si tě vážím, že dokážeš přiznat pokus - omyl. V servisu Srba by prdli zálohu 20litrů ( rozdělovač ve starý ceně 12tisíc ( nová je bez servisní marže 5litrů, případně části startéru, alternátoru a já nevím co a tu dvacítku by jistě navýšili ). Srba nikdy více.
měj se fajn