Stránka 1 z 1

Problem v zahranici

Napsal: čtv úno 09, 2006 14:57
od Piranha UK
Zdravim vsechny stastne majitele vozu Daewoo :lol:

zaprahnul sem ted pres vikend svoji Nubiru rv 98, 1.6/16V, nalitano 115k a ujel v kuse cca 2000 km. Cekal sem problemy, vymenil sem proto pred jizdou:

- rozvodak / kladky
- vodni pumpu
- olej / olej. filtr
- palivovy filtr
- zadni loziska
- vyfuk (zadni cast)
- vlnovec (vyfuk, predni cast)
- kapalina v chladici ok + fridex
- svicky (original, uz sem s nima ale pred tim neco nalital)
- zapalovaci kabely

A ted muj problem. Jizda byl horor, coz bylo do urcity miry dano delkou trasy.. ale taky tim, ze cca po 400 km prestala topit. Teplota mi ukazovala normal - vse ok. Proste jen netopila. Fajn, oblikli sme za jizdy bundy a pokracovali v jizde po dalnici. Dalsi problem nastal kdyz sme se v jednom vetsim mestecku zamotali a jezdili kvuli semaforum stylem brzda-plyn / jednicka, dvojka / brzda -plyn.. zacali sme varit. zaparkoval sem u krajnice a dolili vodu. Vse ok az do doby, nez sme sjeli z dalnice a zase se zamotali ve meste, zacali sme varit.
Podezrele sme varili jen tehdy, kdyz sme sjeli mimo dalnici nebo se dostali do kolony. Proc voda/teplota na dalnici vydrzela dokud sme po ni jeli ale po sjezdu do mesta nebo popojizdeni byla fuc a varili sme :?:

Nemuze to mit neco spolecnyho s katalizatorem??? vim ze je v prdeli, rachta (rozsypanej) ale necham ho jen vyndat..

a dalsi postreh. kdyz doleju vodu nikde netece, proste netece a za jizdy zmizi .

diky za vase postrehy

Napsal: čtv úno 09, 2006 15:13
od Brainman
tak to asi odesel termostat, nic jineho me nenapada. Jeste jsi nenapsal jestli ti pri tom vareni foukal ventilator chladice.

Napsal: čtv úno 09, 2006 15:19
od Piranha UK
Ventilator chladice jel jak o zivot vzdycky, na termostat bych to nevidel i kdyz.... vcera sem prisel s petkou k autu, ze doleju vodu a skoro neubylo.
ale v jednu dobu mi sel dost silenej (sedej kour) z vyfuku. malem me kvuli tomu nepustili pod kanalem LA manche :D ..to ale bylo asi tim, ze sem byl v tu chvili skoro bez vody a skoro varil.

Napsal: čtv úno 09, 2006 15:42
od Tomáš
Těsnění pod hlavou :roll:
Nebo víčko na expanzi , ale to by ti teklo po nádobce . Zkoušel jsi šahat na hadice , jak moc jsou tvrdý ? Jestli to netlakuje do vody .......

Napsal: čtv úno 09, 2006 16:11
od Piranha UK
Tomáš píše:Těsnění pod hlavou :roll:
Nebo víčko na expanzi , ale to by ti teklo po nádobce . Zkoušel jsi šahat na hadice , jak moc jsou tvrdý ? Jestli to netlakuje do vody .......
O tesneni pod hlavou nechci ani slyset :mrgreen:
hadice sem nezkousel, zkusim priste..

Ted sem si tak vzpomnel. den pred odjezdem sem jel na nakup a na parkovisti u kaufu sem zaparkoval a z predni masky se chvilku linul
sedej kour jak kdyz se neco vyparuje, odparuje, spadne ledovy na zhavy. Nevenoval sem tomu pozornost, mozna to ma s tim neco spolecnyho.

Taky bych mel dodat, ze pred odjezdem mi v original servisu Hondy cistli parou prostor kolem motoru - byl dost zaflakanej...

Napsal: čtv úno 09, 2006 21:40
od Richard
No Tomáš asi trefil hřebík na hlavičku, okoukni víčko expanzky, jestli drží tlak, to poznáš, že hadice ztvrdnou, když se motor zahřeje a jsou furt tvrdý. Když tlak není jsou hadice měký jako za studena. Když není tlak, pak se voda vaří v cca 100 C a když termostat otvírá při 87 C není problém, aby se někde např. v hlavě voda už vařila, prudce se zvedne tlak a voda vyběhne právě nejspíš tím víčkem, nebo jinou netěsností. Samo i termostat se nemusí úplně otevřít a i to může způsobit přehřátí motoru. Poslední možností je nízká účinost vodního čerpadla, někde se u Matize psalo že zmizely lopatky na rotoru čerpadla, i to by mohl být důvod k přehřívání. Zlom vaz a dej vědět, v čem byl problém :D

Napsal: pát úno 10, 2006 20:47
od palikx
no ano muze byt vicko ale podle tohodle co pise je to tesneni a myslim ze na 90 procent.jestli voda mizi a netece tak je to jasne.jestli kouri z vyfuku je to jasne.a jestli po ubrani plynu pri sjezdu z dalnice vari(a bezi vetrak) je to jasne.

fajn tak ven s cenou

Napsal: sob úno 11, 2006 15:03
od Piranha UK
palikx píše:no ano muze byt vicko ale podle tohodle co pise je to tesneni a myslim ze na 90 procent.jestli voda mizi a netece tak je to jasne.jestli kouri z vyfuku je to jasne.a jestli po ubrani plynu pri sjezdu z dalnice vari(a bezi vetrak) je to jasne.
fajn, tak sem se smiril s tim ze je to tesneni pod hlavou :roll:
..dneska sem ji byl projet a jezdi na tri valce nebo mi to tak aspon pripada, takze asi to chytlo nejakou svicku - byly skoro novy. chvilkama jela na ctyri valce, ale spis vynechavala.

TED ME ZAJIMAJI VASE ODHADY NA CENU OPRAVY. V CECHACH STALO TESNENI KOLEM 1000 KC NEBO NE? A CO PRACE? JAK NAROCNA JE VYMENA?
MOZNA BY SE VYPLATILO NECHAT SI HO POSLAT Z CECH NEZ HO KUPOVAT TADY. POSTOVNY JE CCA 800 KC, UVIDIME.

KAZDOPADNE VSEM DIKY ZA RADY ;)

Napsal: sob úno 11, 2006 19:56
od palikx
no tesneni asi stoji kolem 1000 ale chce to srovnat hlavu po sendani a prace je cca 8-10 hodin i s odstrojenim a nastrojenim hlavy.bez rovnani bych to snad ani nedelal.a mozna jeste simerinky ventilu a tim i zabrousit ventily a to je tak dalsi 3 hodinky prace navic.vsecko je to odhad .za tuhle dobu to priblizne jde udelat a delam to tak v praci.(ale ne vzdy to taky dobre jde)