Stránka 1 z 1

Check - zase asi problémy grrrrrr

Napsal: úte úno 07, 2006 21:02
od Krtek
Tak už od minulýho čtvrtka sleduju na Soptíkovi zvláštnost (asi vadu :x ) Ráno startuju na benzín (jinak to ani nejde) a př těchhle mrazech to začalo škubat při přepnutí na plyn. Ale vždycky jenom chvíli, asi než se to "ujalo". Jak začlo bejt ale víc jak -10 tak to při přepnutí zachrochtlo a chcíplo. Druhej start, minuta benálu a většinou po přepnutí a zachrochtání už OK. Někdy to chcíplo (chcípá) i po 2 takže ráno mam 3 starty na 8 km jízdy ! To bych ještě přežil, přisuzuju to mrazu a plynu.
Ale od minulýho štvrtka mi začíná svítit kontrolka chceck. Prvně se rozsvítila, když se mi Soptík přepnul na plyn dost brutus - musel jsem pustit plyn a nechat ho z kopce na ten plyn "roztlačit" samospádem. Tak jsem to přisuzoval blbýmu spalování. Do práce doject musim takže je blbost zastavit v lese a volat servis. Zjistil jsem ale že to dělá snad už pokaždý . Teď už ale i při normálnim nebrutálnim a neškuacim přepnutí. Po přepnutí na plyn se cechk rozvliká, nevim kolkrát ale dost dlouho, možná i 20s a pak se rozsvítí natrvalo. odpoledne staruju a už chceck svítí ale hvilku jakoby problikne že by chtěl zhasnout. Stačí počkat až se přepne na plyn a zastavit a chcípnout auto. Při dalšim startu už chceck nesvítí. takže abych to napsal zjednodušeně:

Ráno start na benál - OK
přepnutí na plyn - zdechne nebo ne
po přepnutí se rozbliká chceck a svítí už trvale
Odpoleden start na benál s trvale svíticim chceckem
Zasatvuju na nákup cestou z rachoty a po dalšim startu už chceck nesvítí.
Dojedu domu a parkuju s autem v jakoby OK stavu.

Tuší někdo, kde může bejt problém ? Dá se něco zjistit třeba z počtu bliknutí chcecku ? Už jsem zkoušel všchno možný když začíná check blikat - ubrat plyn, plnej plyn, dát tam ručně beznín, prostě nic nepomáh, pokaždý se rozsvítí. Servis mam asi 70 km a musel bych tam o víkenu.
Dík za nápady.

Napsal: úte úno 07, 2006 22:10
od palikx
nevim jestli to blikani znaci cislo chyby ale tohle je nejcasteji lambda.akrimu to dela taky a prej je to normalni ale jemu se jen rozsviti na chvilku a pak zhasne.tezko rict.bohuzel diag.

Napsal: stř úno 08, 2006 09:12
od PavelZ
Nejde to po prepnuti na plyn na 3 valce? Check blika, kdyz se zrovna deje problem, z poctu bliknuti nic nepoznas, zustane svitit po tom, co byl problem, dokud se nesmaze. Presne takhle se to chova, kdyz nanatankujes plyn, kterej neni namichanej na tak nizkou teplotu. Kdyz auto stoji tak se zaplacne a zamrzne rozdelovac plynu a po prepnuti ne plyn nejdou vsechny valce a dokun nejdou, tak blika check. Kdyz uz rozdelovac castecne rozmrzne, ale jeste porad neni schopnej davkovat tak jak ma, tak kdyz moc neslapes na plyn, tak check neblika, kdyz slapnes na plyn, zase to nestihne davat do vsech valcu spravne mnozstvi plynu a check zacne blikat. Uz od teplot kolem asi -13, kdyz se tohle stane, tak trva i vic nez 20km, nez rozdelovac rozmrzne. Kdyz uz je pak auto prohraty (resp. nevymrzne tak moc), tak po nejakym poctu startu se chyba vymaze (pocet startu zavisi na druhu chyby). Jediny reseni, ktery sem nasel, je vyjet plynovou nadrz uplne do prazdna, aby se sajrajt z ni vycucal a pak natankovat jinej plyn. Nekdy je to ale zasvineny tak, ze pomuze jen vycisteni rozdelovace v servisu.

A abych citoval pana Gatese: "To neni chyba, to je vlastnost." ;)

Napsal: stř úno 08, 2006 16:49
od Krtek
Díky Pavle ! Vypadá to tak. Zajímavý, že furt beru plyn u stejný pumpy (První Brdská, prej nejlepší norskej) a je pravda, že to začlo někdy při -15ti, do tý doby byl klid. Dneska jsem se děsil co bude ráno a pohoda. Byly +2 stupně a jízda jak fík. Ale nevim, jestli to jezdilo na 3 válce páč jedu většinou z kopce a neni kde prubnout na tý ledovce nějakej odpich a zátah.

Napsal: stř úno 08, 2006 17:05
od PavelZ
Tak snad to bylo jen tim. Me se to chovalo presne tak, jak popisujes, a bylo to plynem. Snazi se setrit, tak plyn michaji co nejlevnejsi a ten pak pri nizkych teplotach spatne splynuje.

To, jestli to jde na 3 valce se mi nejlip poznava tak, ze necham auto bezet na volnobeh a ruku dam k vyfuku a pak je citit, ze tam "nejake blafnuti chybi".

lpg

Napsal: stř úno 08, 2006 17:20
od simone
niešo podobne poslednu dobu robí aj mne ja som to riešil tak že vypnem motor a znova naštartujem a potom to už nesvieti.

Napsal: pát úno 10, 2006 13:19
od karstn
Tak ja nemam plyn a to pojebane zlute svetlo se zapina casto. A zatim mi v servise neprisli cim by to mohlo bejt. Nechat ho tam na delsi dobu nemuzu pac ho potrebuji k praci a nahradni mi nedaj.

:evil:

Napsal: pát úno 10, 2006 15:48
od Oněgin
Když dám klíček do první polohy, CHECK svítí, po nastartování zhasne. Je to normální stav, nebo by to nemělo svítit vůbec?

Napsal: pát úno 10, 2006 15:55
od SKUBI
To je normální stav.Po chvilce to zhasne.Když je teda všechno OK. :)

Napsal: pát úno 10, 2006 15:55
od Docent
Jak bys jinak zkontroloval, jestli je ta kontrolka funkční?

Napsal: pát úno 10, 2006 15:56
od karstn
Oněgin píše:Když dám klíček do první polohy, CHECK svítí, po nastartování zhasne. Je to normální stav, nebo by to nemělo svítit vůbec?
to je vporadku jinak bys nevedel jestli tam nemas vadnou zarovku. musi to zhasnout po nastartovani

Napsal: pát úno 10, 2006 16:27
od Oněgin
Díky za odpověď. Proč jsem se ale tak blbě ptal: brácha má Astru, taky 98, ale už tam má digitální tachák. A když měl jít na kontrolu, tak mu tam po nastartování chvíli svítil servis, posléze se ukázaly kilometry. A ještě jedna otázka - svítí to jen při problémech, nebo to upozorňuje i na doporučenou návštěvu servisu?

Napsal: pát úno 10, 2006 16:32
od karstn
Oněgin píše:Díky za odpověď. Proč jsem se ale tak blbě ptal: brácha má Astru, taky 98, ale už tam má digitální tachák. A když měl jít na kontrolu, tak mu tam po nastartování chvíli svítil servis, posléze se ukázaly kilometry. A ještě jedna otázka - svítí to jen při problémech, nebo to upozorňuje i na doporučenou návštěvu servisu?
co vim tak jen pri problemu

Napsal: pát úno 10, 2006 20:41
od palikx
jo jo je to jen pri prusvihu.jinak mas korejce a ten servisni interval do budiku nainstalovat proste neumi.