Lanos odmietal nastartovat
Napsal: ned úno 05, 2006 18:56
Dnes mi prvykrat necakane Lanos vypovedal poslusnost . Co sa stalo. Cely tyzden stalo auto vonku, bez nastartovania. Bolo v nom malo benzinu, oko uz trvale svietilo . Dosiel som k nemu, bez problemov nastartoval. Presiel som asi 300 m, tam som ho vypol a pockal na dalsich clenov posadky. Opat bez problemov nastartoval a odisiel som na pumpu natankovat, asi 1 km. Dal som do neho asi 40 l (nie uplne doplna). A potom uz nenastartoval . Po otoceni klucom starter motorom asi dvakrat pretocil, motor sa zatvaril, ze ide (asi dva - tri zapaly bolo pocut) a potom chcipol. Tak som to skusal asi 20x a nakoniec som auto musel odtlacit od stojanu rucne. Zase som to niekolkokrat skusal a nic. Tak som si zavolal "priatela na telefone", aby ma dosiel odtiahnut a cakal som. Asi po 15 minutach som to este raz vyskusal a motor naskocil na prvy tuk ... Odvtedy som presiel asi 80 km, niekolkokrat zastavil a uplne bez problemov nastartoval.
Uvazujem, co to mohlo byt:
1. Zamrznute palivo - mozno, ale ako je mozne, ze na parkovisku a potom este raz naskocil ?
2. Porucha cerpadla - neviem, cerpadlo bolo po otoceni kluca pocut sycat, tvarilo sa, ze tlaci palivo. Mozno tam niekde bola spina, ktoru sa podarilo pretlacit a skoncila v palivovom filtri ?
3. Spina ci kusok ladu za palivovym filtrom v tryskach ? Hmm, asi nie, neviem
4. Porucha elektriky / elektroniky ?
4a. Imobilizer neblikal a motor sa snazil naskocit. Tak asi nie.
4b. Mozno, pocas toho kratkeho chodu motora som videl, ze otackomer ma snahu vybehnut hore. Potom padol na nulu a ani pocas startovania sa ani nepohol. Tak neviem. Ale preco by sa porucha sama odstranila bez akehokolvek zasahu ?
4c. Sviecky a kabely - myslim, ze to je mozne vylucit
4d. Porucha RJ - mozno, ale kontrolka zavady motora sa nerozsvietila ( pri nenastartovanom motore svieti, t.j. je v poriadku). Scanner by mozno nasiel niejaku zavadu zapisanu v pamati RJ, ale do servisu sa mi kvoli tomu nechce. A neviem ci RJ dokaze zistit, ze nema co vstrekovat ?
Zhrnute: Mne osobne to pripadalo tak, ze motor nemal palivo. Ked som ho skusil nastartovat s naplno zoslapnutym plynom, tak ani netukol. Bez plynu to boli aspon tie dva-tri zapaly. Najskor to bolo niekde zamrznutym usekom dodavky paliva, pre istotu som tam nalial este nejaky "cosi-ako-velfobin" sajrajt. I ked je zaujimave, ze vonku bolo okolo -4. Sice cez noc bolo okolo -10. Ale preco neodmietol naskocit na parkovisku ?
Alebo to bola nejaka spina z nadrze (svietilo hladove oko), ktoru sa potom podarilo pretlacit tam, kde neprekazala.
Poznamka: Tankujem vaecsinou na JET. Paradoxom je, ze nedavno som bol na dlhej ceste a dva krat po sebe som natankoval doplna a skoro upne vyjazdil Shell V-Power. Toto bolo prve natankovanie po tych dvoch plnych nadrziach V-Power...
Tak neviem. Mate niekto podobnu skusenost ? Budem celkom rad za nazory ludi, ktori sa v tom vyznaju viac, ako ja.
P.S.: Aspon jedna pozitivna znalost: baterka, aj ked je to original z r. 1998, je stale pri plnom zdravi. Tocila motorom upne v pohode, bez akychkolvek naznakov vybitia (tuk tuk na drevo)
Uvazujem, co to mohlo byt:
1. Zamrznute palivo - mozno, ale ako je mozne, ze na parkovisku a potom este raz naskocil ?
2. Porucha cerpadla - neviem, cerpadlo bolo po otoceni kluca pocut sycat, tvarilo sa, ze tlaci palivo. Mozno tam niekde bola spina, ktoru sa podarilo pretlacit a skoncila v palivovom filtri ?
3. Spina ci kusok ladu za palivovym filtrom v tryskach ? Hmm, asi nie, neviem
4. Porucha elektriky / elektroniky ?
4a. Imobilizer neblikal a motor sa snazil naskocit. Tak asi nie.
4b. Mozno, pocas toho kratkeho chodu motora som videl, ze otackomer ma snahu vybehnut hore. Potom padol na nulu a ani pocas startovania sa ani nepohol. Tak neviem. Ale preco by sa porucha sama odstranila bez akehokolvek zasahu ?
4c. Sviecky a kabely - myslim, ze to je mozne vylucit
4d. Porucha RJ - mozno, ale kontrolka zavady motora sa nerozsvietila ( pri nenastartovanom motore svieti, t.j. je v poriadku). Scanner by mozno nasiel niejaku zavadu zapisanu v pamati RJ, ale do servisu sa mi kvoli tomu nechce. A neviem ci RJ dokaze zistit, ze nema co vstrekovat ?
Zhrnute: Mne osobne to pripadalo tak, ze motor nemal palivo. Ked som ho skusil nastartovat s naplno zoslapnutym plynom, tak ani netukol. Bez plynu to boli aspon tie dva-tri zapaly. Najskor to bolo niekde zamrznutym usekom dodavky paliva, pre istotu som tam nalial este nejaky "cosi-ako-velfobin" sajrajt. I ked je zaujimave, ze vonku bolo okolo -4. Sice cez noc bolo okolo -10. Ale preco neodmietol naskocit na parkovisku ?
Alebo to bola nejaka spina z nadrze (svietilo hladove oko), ktoru sa potom podarilo pretlacit tam, kde neprekazala.
Poznamka: Tankujem vaecsinou na JET. Paradoxom je, ze nedavno som bol na dlhej ceste a dva krat po sebe som natankoval doplna a skoro upne vyjazdil Shell V-Power. Toto bolo prve natankovanie po tych dvoch plnych nadrziach V-Power...
Tak neviem. Mate niekto podobnu skusenost ? Budem celkom rad za nazory ludi, ktori sa v tom vyznaju viac, ako ja.
P.S.: Aspon jedna pozitivna znalost: baterka, aj ked je to original z r. 1998, je stale pri plnom zdravi. Tocila motorom upne v pohode, bez akychkolvek naznakov vybitia (tuk tuk na drevo)