Stránka 1 z 1

servoriadeni

Napsal: čtv úno 02, 2006 17:03
od hever
Ma niekto skusenosti s vymenou naplne servoriadenia moja nexia ma 10rokov a stale tam je ta ista špekulujem vymeniť ju.

Napsal: čtv úno 02, 2006 17:35
od kaso
Menit ju netreba.Len doplnit ak je to nutne.Ja pouzivam olej do automat.prevodovky.

Napsal: čtv úno 02, 2006 21:13
od Ivan
Přesně tak, stačí jen doplnit.

Napsal: pát úno 03, 2006 09:13
od PeterMI_SK
preco sa nema menit...kvapalina v serve??? Ja som vedel ze aspon kazde dva roky a preto sa chystam vymenit servo kvapalinu aj ja......
Je normalna vec ze olej zvetrava a straca svoje vlastnosti.....neriskujem poskodenie nejakych casti riadenia pre 1 liter oleja co stoji 500,-Sk

Napsal: pát úno 03, 2006 12:44
od ppp
V manuali je napisane, ze aj do serva aj prevodovky len v pripade nutnosti doplnit, ze su tam celozivotnostne naplne. Skoda, len ze v manuali aj neuviedli s akou zivotnostou auta ratali, ked to pisali.

Ale co sa tyka serva, tak tam je v manuali k esperu aspon napisane co tam ide a este to aj dostat, pripaden podla farby (cervena) tam moze ist snad vsetky oleje do serv (myslim ze idu aj do automatickych prevodoviek).
Ale co sa tyka prevodovky, tak udaj 80W cloveku velmi nepovie a PP80 asi na mysli nemali :). Co sa ludia pytali na oleje.cz, tak vacsina co menila tzv. celozivotnostny olej v prevodovke bola po vymene nespokojna.

Napsal: ned úno 05, 2006 15:11
od palikx
no v podstate se nemusi menit ale i v servu se system zanasi a tak by se asi mela kapalina nekdy menit.vidim to tak jednou za 5 let aby byl klid.ja si ji letos taky vymenim je to par korun a aspon se to zase trosku proplachne.

Napsal: ned úno 05, 2006 21:52
od JRD McLAREN
..no toto by aj mna zaujimalo...
..
pretoze ja mam v serve este asi origosh napln..
..je jej tam este v celku dost..
..
ale ako som tak "do nej strkal srubovak"...
..
taq som si vsimol, ze po chvili sa uz zacinaju "oddelovat vrstvy"..

Napsal: pon úno 06, 2006 09:50
od PeterMI_SK
moj sefo mal ESPERO a asi po troch rokoch zacal mat problem s prevodovkou ze v zime bola hlucna........tak vymenil olej a bolo po problemoch.....a potom ho uz menil kazdy rok pred zimou......a skusil si spravit aj test stareho a noveho oleja. Na oko boli rovnake ale vravel ze po zmrazeni v mraznicke uz bolo vidno rozdiel v hustote

servo - řízení

Napsal: stř čer 28, 2006 16:06
od Serpico
Kolegové po výměně servo oleje jsem u kolegy, má 16ventil zjistil prasklý dekl ( přišroubovány držáky serva ) na stěně kabiny před motorem ( je částečně nabodován na stěně ), dále vyborcený, utržený levý podběh v délce 20 cm ( tam kde končí servo a došlo k opření o podběh ). To vše způsobilo uvolnění serva. Auto bylo relativně ovladatelné s tím, že se to všechno o sebe tlouklo a postavení volantu, myslím příčky se měnilo. Je mi to záhadou, nedovedu si vysvětlit příčinu ani Palikx se s tím nesetkal. :?: :?: :?:
Pro informaci vyndat servo je docela zábava. Musí se odpojit skoro všechny trubky, kulák pravého kola a stejnou dírou vyndat ven. Vyndavat servo nedoporučuji na ulici, ale na stojanovém heveru, jinak to nejde. Práce nahoře, pod vozem v různé výšce.
Po vyvaření stojíme před otázkou co s ním. Nové servo stojí 24 880, -- Kč, prostě 25 litrů, píši proto, aby nedošlo k překlepu. To nepadá v úvahu při ceně vozu 50 - 60tis.. Nemá nikdo tech. výkres serva? :?: Nejsou tam přepouštěcí ventily, jinak co se tam může pos... :?:
Díky za případné informace a hlavně, ať Vám to jezdí bez problémů.

Napsal: čtv čer 29, 2006 07:58
od GHOST
palikx píše:no v podstate se nemusi menit ale i v servu se system zanasi a tak by se asi mela kapalina nekdy menit.vidim to tak jednou za 5 let aby byl klid.ja si ji letos taky vymenim je to par korun a aspon se to zase trosku proplachne.
Tak teraz neviem ,je lepšie to vymeniť alebo do toho nešahať :?

Napsal: čtv čer 29, 2006 09:33
od Blue Lanos
...niekedy je lepsie do toho nerypat lebo to moze byt horsie ako pred tym :oops:

servo

Napsal: čtv čer 29, 2006 11:20
od Serpico
Kolegové, ještě k výměně oleje v posilovači - nechci diskutovat o celoživotní náplni, připouštím, že to platí, tam kde je životnost vozu 5 - 7 let, tedy nic pro naše 9 - 11 letý káry. Nicméně já jsem provedl výměnu také - prováděl nám ji Palikx oběma ( k němu a Petrmu mám naprostou důvěru - jsou ze starý školy a navíc vědí hodně a to si ještě doplňují viz octanový nárok, mimochodem pro chlapce ze Srba servisu to je španělská vesnice ) . Jsem bez problémů mám jiné. Při výměně mi s toho tekl docela humus. Původní olej je červený, neptejte se na barvu co mi vytekla, prostě olej stárne, oxiduje atd. Stanovisko Palikxe vyměnit olej po pěti letech je opodstatněný.
Nicméně závada, která vznikla kolegovi nelze spojovat s výměnou oleje nastala by stějně. Jedná se o mechanickou závadu ve stavu deklu stěny - součásti příčky mezi kabinou a motorem (vada materiálu ), prostě prasklo to pod levým držákem a následně protože to nemělo držení tak se to opřelo o podběh - je tam přiměřeně velké namáhání - vyplatí se případná vizuální kontrola, při zvednutí kapoty - mezi levým koncem hřebenu a levým podběhem je vůle asi 0,5 cm. Kontrola která zabere 5 minut. Samotná prasklina ale byla pod tapecírunkem - a to už je náročnější - při uváděné kontrole jde o postavení konce levého hřebenu - od podběhu a pokud vám někdo zatočí volantem tak není co řešit. Mějte se fajn.