Stránka 1 z 6
Úbytek oleje
Napsal: stř úno 01, 2006 20:31
od Macek
Čauky kluci,Nubču už mám 3 rok,jsem sní velice spokojená
,spotřeba tak akurát,jizdní vlastnosti taky fajn.Ale mám sní jeden problém,papá mi olej.Mohli by jste mi poradit co stim?
[/url][/list][/list][/code][/quote][/u]
Napsal: stř úno 01, 2006 21:13
od Richard
Když mizí olej, jsou zhruba 3 možnosti
a/ někudy teče ven je většinou vidět louže pod autem a snadno se lokalizuje problém.
b/ horem tedy hlavou nejspíš okolo dříku ventilů je tam takové gufero
c/ je špatně stírán kroužky ze stěny válce a to je asi nejhorší možnost, tam pomůže někdy výměna kroužků, ale spíše výbrus válců , tedy generálka motoru
Napsal: čtv úno 02, 2006 08:06
od Brainman
jeste popis jak velka spotreba oleje to je, v pomeru k ujetym kilometrum
Napsal: čtv úno 02, 2006 18:45
od Pavel Beneš
Já třeba na jednu náplň jezdím 10 - 15 Megametrů a doleju za celej její život 2dcl až pívko, něco mezi. Jestli nalítáš 60 za rok, tak bych kupoval barel na dolívání....
taky bych ti nepřál ,aby to byla ta třetí varianta. Ty gufera ještě ujdou
jo mimochodem - má tady někdo najeto tolik, aby měl ztvrdlý gufera? A po kolika km asi? - díky, toť dotaz.
úbytek oleje
Napsal: čtv úno 02, 2006 22:56
od Macek
Tak gufera mi měnili loni na jaře,pod autem jsem nikdy žádnou kaluž nenašla.Za rok najedu asi tak(přesně to nevim nikdy jsem to napočitala) 5 až 6 tis.Nikdy jsem taky nepočítala kolik na kolik to veme oleje,vždycky jenom hlídám aby tam byl dostatek.Ale loni jsme jeli na dovolenou z České Lípy na Lipno a po návratu půl náplně pryč.Kolik asi taková oprava stojí?Zatim díky za rady
Napsal: pát úno 03, 2006 08:01
od Brainman
no na cca 1000 km je spotreba 2lt oleje docela dost, to pokud by bral motor tak vam z vejfuku padaj komenici a neda se za vama jet kvuli smradu. Spis to bude nekde tect, nejspis ze spodu motoru protoze z vrchu by takovej unik oleje byl videt.
Napsal: pát úno 03, 2006 09:35
od Macek
Ale pod autem opravdu nikdy nic neni,jednou mi tata řek když za mnou jel,že když přidám plyn nebo podřadím,že mi to hulí.
Napsal: pát úno 03, 2006 09:44
od Macek
Zase si myslim jestli by si toho nevšimli v servise když mi dělali ty gufera,že mi ten olej teče někudy spodem.?
Napsal: pát úno 03, 2006 09:48
od Tomáš
Macek píše:Ale pod autem opravdu nikdy nic neni,jednou mi tata řek když za mnou jel,že když přidám plyn nebo podřadím,že mi to hulí.
Test na gufera ventilů :
Musí za tebou někdo jet ( samozřejmě někdo , s kým pak budeš mluvit
), jeď normálním stilem , třeba na čtyřku cca 70 a sundej jen nohu z plynu ( jako brzdění motorem) a až klesne rychlost asi na 50 přidej plyn , jakmile to žere vrchem , okamžitě se za tebou objeví modrý oblak ( když to žere hodně je to vidět i v zrcátku. ) Během toho brzdění motorem nejde do spalovacího prostoru palivo a písty si natahají olej kolem dříků ventilů.
Podívej se taky zvrchu na převodovku, jestli není od oleje, mě to takhle teklo pod víkem ventilů a po motoru za cívkama zapalování dolu na převodovku a tam se utvořila loužička v žebrování skříně a na zem to taky moc nekapalo. Sežralo mi to litr za 2000. Po přetěsnění je motor uplně suchej a žere 2dc na 1000. Hold žere víc, ale už jsem se s tím smířil...
Napsal: pát úno 03, 2006 10:01
od Macek
Rozhodne to prubnu,zatim dík ozvu se jak test dopadl.Mimochodem jsme rodina Nubirek(jenom brácha trhá partu).Tak zatim mnoho štastných kilometrů.
Napsal: pát úno 03, 2006 10:35
od Tomáš
Macek píše:Rozhodne to prubnu,zatim dík ozvu se jak test dopadl.Mimochodem jsme rodina Nubirek(jenom brácha trhá partu).Tak zatim mnoho štastných kilometrů.
Tak se zaregistruj , o členky je tady nouze
Napsal: sob úno 04, 2006 17:14
od David
Videl jsem,ze jsi menil vyfuk,co Te to stalo,pokud to neni tajemstvi,ceka me vymena katu,2. a 3. dílu.Tak at vim co me ceka.Diky za odpoved.
Napsal: sob úno 04, 2006 22:52
od Brainman
Tomáš píše:Macek píše:Rozhodne to prubnu,zatim dík ozvu se jak test dopadl.Mimochodem jsme rodina Nubirek(jenom brácha trhá partu).Tak zatim mnoho štastných kilometrů.
Tak se zaregistruj , o členky je tady nouze
Tomasi
Napsal: ned bře 05, 2006 20:03
od Vít, Jiří
Nechci zakládat nový téma JAK poznám co tam bylo za olej když nikde žádnej štítek neni je to dotažený z D a motor byl dokonale očišten od všeho
ani v servisce o oleji ani zmínka
nejspíš tam naleju minerál a timnic nezkazím
Napsal: ned bře 05, 2006 20:34
od V.Brousek
Zde asi buda každá rada drahá.Udělat rozbor oleje je celkem drahá záležitost.Pokud tam naleješ olej,který má jiné vlastnosti než který tam byl,je to špatně.Záleží kolik má motor najeto a potom se rozhodnout.Ale většinou se již všude používají motorové oleje polosyntetické,což ale nevylučuje, že tam mohl být olej klasika AD ,který se používal dříve(Š 120 apod.)