Stránka 1 z 2
Problém se startováním
Napsal: stř úno 01, 2006 13:24
od Saša
Prosím o radu s následujícím problémem. Se začátkem zimy jsem začal mít drobné problémy s prvním raním startem. Motor buď naskočil, ale s takovým těžko popsatelným jako "klopýtnutím", nebo nenaskočil vůbec (vždy start bez plynu). Po sešlápnutí plynu až na podlahu, motor horko-těžko naskočil a otáčky se drží na 1 500 a postupně klesají s "vypínáním" sytiče. Po prohlídce v servisu zjištěna uvolněná příruba a tudíž nasávání falešného vzduchu. Po opravě se to trochu zlepšilo, ale to zřetelné "klopýtnutí" tam bylo znát pořád. Vypadá to, jako by se motor na okamžik zastavil, ale pak se zase rozeběhl. Až dnes ráno (teplota -3) opět při startu bez plynu snaha motoru se rozeběhnout, ale bez výsledku. Při plném sešlápnutí plynového pedálu motor naskočil.
Pokud by někdo z vás měl nějaký tip, tak budu vděčný.
Napsal: stř úno 01, 2006 23:19
od conpet
Kde v HK tankujes ? Doufam ze ne u Benziny
, Zkus parkrat vzit u Shellky naproti OMV. Neni benzin jako benzin.
Napsal: čtv úno 02, 2006 06:54
od Saša
Tankuju z 99% u Aralu. Benzínem to asi nebude, i když by to bylo asi to nejjednoduší.
Napsal: čtv úno 02, 2006 11:30
od conpet
Jestli se to teda tyka jen startovani a auto jinak jede dobre, tak me napada to nejjednodussi. Zapalovani
Vicko rozdelovace - kontaky jsou cely bily, kabely - nebudu rozvadet, a samozrejme svicky - staci je trochu ocistit a umejt v tech.ben. A hlavne to muze delat i nejaka ta vlhkost. Nejhorsi je mlha. Pred zimou striknout treba konkorem ve spreji civku a vicko a potom teprv nasadit cisty kabely. Tohle vsechno jsem vysledoval kdyz me to pri startu ruzne poskakovalo jako traktor.
Napsal: čtv úno 02, 2006 11:41
od Saša
conpet píše:Jestli se to teda tyka jen startovani a auto jinak jede dobre, tak me napada to nejjednodussi. Zapalovani
Vicko rozdelovace - kontaky jsou cely bily, kabely - nebudu rozvadet, a samozrejme svicky - staci je trochu ocistit a umejt v tech.ben. A hlavne to muze delat i nejaka ta vlhkost. Nejhorsi je mlha. Pred zimou striknout treba konkorem ve spreji civku a vicko a potom teprv nasadit cisty kabely. Tohle vsechno jsem vysledoval kdyz me to pri startu ruzne poskakovalo jako traktor.
Kabely a svíčky tam jsou cca 2000km, ale dík za postřeh na elektriku se ještě podívám
Napsal: čtv úno 02, 2006 12:33
od conpet
Jestli maj kabely jen 2000km tak budou asi dobry ale s tema svickama bych si jistej nebyl. Jestli to nezaclo z niceho nic ale celkove se to zhorsuje, tak jdi po nich. Dej vedet az na to prijdes. Budem zase chytrejsi.
Napsal: stř úno 15, 2006 10:13
od vadimo
Esperá sú velmi citlivé na zmes. Je velká pravdepodobnosť, že ked ti tahalo falošný vzduch, tak ti spolu so vzduchom natahalo aj špinu, ktorá sa usadila dole v klapke, kde je motorček voľnobehu. V tom mieste sa aj "zdržuje" olej, ktorý sa tam dostane cez odvetranie olejovej vane. Tak sa ti tam asi zachytilo par nečistou a brzdia šróbik moterčeka. Odporúčam vybrať motorček a vyčistiť. Je tu vo fóre ohladne tohto písané dosť, načerpaj info a pusti sa do toho. Máš dve požnosti: vyčistiť ten motorček, alebo ho pokaziť
. Ja som to čistil v lete a upravilo sa mi to. Bolo v motorčeku trochu prachu a silikón!! z pretesňovania!! Bol som teraz v zime si skontrolovať plyn-LPG, že kolíšu otáčky (meranie : 200 SK - pohoda). Vysledok: Lambda (9 ročná skoro 150tis km) a katalizátor (3/4 roka) v prdeli. Tá lambda má cca 50tis km životnosť, ale ten kat ma prekvapil. Ten meniť nebudem. Síce neviem ako, ale má aj on vplyv na riadenie a prípravu zmesi. Ten odborník mi to vysvetloval. Súvisí to s elektrónmi alebo čím, ktoré sa v nom pohybujú. A mínus pol ako kostra atď..
)) Tu lambdu som kúpil za 1120Sk a idem ju meniť. Uvidíme čo sa zmení.
Napsal: stř úno 15, 2006 11:14
od PavelZ
S tim katalyzatorem muze byt problem i v tom, ze lambda byla spatna uz v dobe, kdy se menil a to pak muze odejit hodne rychle.
Napsal: stř úno 15, 2006 12:00
od Saša
Tak jak se postupně otepluje, tak se závada začíná upřesňovat. Když je velký mráz, tak motor při startování jako tak "klopýtne" a naskočí. Když se oteplí, tak bez plynu ani ťuk a musím startovat s plným plynem a pak se to horko - těžko rozeběhne. To byla rekapitulace a hlavně upřesnění závady. Jsem přesvědčený, že ten problém souvisí s okolní teplotou a chová se to tak, jako by byla nedostatečně obohacená směs při studeném startu. Při velmi nízké teplotě je směs trochu obohacená a horko - těžko to chytne, ale když je venkovní teplota mírnější (asi okolo 0st.C), tak to obohacení už není skoro žádné. V létě, když je teplo, tak mi to žádné problémy nedělá. Na zkoušku jsem zkusil vyměnit čidlo snímající teplotu chladící kapaliny, ale zlepšení žádné.
Už jsem z toho dost nešťastnej
a budu všem odborníkům vděčný za všechny podněty. Snad to upřesnění závady vám pomůže v nějakém tipu.
Předem moc dík.
Napsal: stř úno 15, 2006 12:14
od conpet
Kontrolka motoru se nikdy nerozsvitila ?
Napsal: stř úno 15, 2006 12:26
od Saša
conpet píše:Kontrolka motoru se nikdy nerozsvitila ?
Pouze jednou, asi na pět minut, loni v létě při cestě do Itálie ve velké průtrži mračen. Přičítal jsem to nějakému zvlhnutí vlivem velkého množství odstřikující vody.
Napsal: stř úno 15, 2006 12:54
od conpet
Pokud je to zapalovani o kterym jsme psali na 100% OK, tak uz nevim co to muze delat. Zkusil bych asi diagnostiku. Muze to bejt cokoli.
Napsal: čtv úno 16, 2006 08:02
od Saša
Tak už žádné rady? Kde jsou všichni odborníci?
Napsal: čtv úno 16, 2006 11:14
od conpet
Asi vymreli
Napsal: čtv úno 16, 2006 11:35
od Topol
Pěkný den
Sraz za 71 venku+1 sněháňky
Nahoře jsi psal,že když jsi sešláp plyn na doraz tak to chytlo.Tak musíš hledat někde na cestě benzinu.Jestli je to karburátor tak vyčistit,jestli je to stříkačka tak to projít taky.Může to být voda v benzinu.Zkus nejdřív nalít líh nebo kup myslím,že se to jmenuje velfobin. Oba přípravky se smýsí s vodou a projdou.Jinak voda ucpává trysky.Jestli to má už hodně nalítáno tak to chce i odkalit nádrž.Samozřejmě udržovat čisté a suché kabely vysokého napětí.No uvidíš dej pak vědět na co jsi přišel.
Ať nám jezdí a nezlobí