Stránka 1 z 2
černý olej v novém motoru.
Napsal: stř úno 01, 2006 12:37
od karstn
V motorech se nevyznam, ale podle mě by olej v novém motoru neměl sčernat. V servise něco řikali ohledně erg, že se tam neco přes to propoušti...
Podle mě je to blbost a špis bych to videl na nějakou netěsnost. Nevíněkdo z mechaniku jak to je z černáním oleju. Z skušenosti vim že třeba v renoltu picapu (dizel) olej začal byt špinavy tak kolem 100000km. Nevim jak to je z benzinem. Pač mam 25000km a i před prvni vyměnou ten olej nebil nijak světlý.
Napsal: stř úno 01, 2006 12:48
od Rado
no neviem ale podla mna je to uplne normalne ze sa olej spini. Preto ma asi aj odporucane vymenne intervali 10-15 tisic.
Napsal: stř úno 01, 2006 13:05
od Richard
Pokud nejezdíš na LPG, tak ti olej tmavne od sazí co vznikají při spalování a při 15000 je pěkně černý
ale i po 5000 je to už znát
Na LPG je to jinak, tam nevznikají saze při hoření a olej se skoro vůbec nešpiní
Napsal: stř úno 01, 2006 16:04
od karstn
Když říkate tak Vám asi budu muset věřit. To že se mění olej po np. 15tis už bych bral pač teplem se olej přepaluje sám. Ale že se mi tvoří saze v motoru a v oleju
. No co nadělám
Napsal: stř úno 01, 2006 18:21
od Pavel Beneš
Tak poznáš kvalitu oleje, Pokud do auta naleješ olej a po 10 tis. je furt stejný, něco je špatně, protože nemá žádné čistící účinky, tzn. neodstraňuje karbon a bordel z třecích a kluzných míst.... to je špatně.
Ideální situace je, když měníš olej pravidelně a stejný druh, tak po 1-2 tisících jde znát jeho zašpinění...
pak je ještě varianta, žes měnil olej před Kristovou smrtí, pak černá už v barelu, z kterého ho leješ
Napsal: stř úno 01, 2006 18:58
od JRD McLAREN
No olej bol skor CIERNY ..alebo TMAVOHNEDY ..??
..tym ze "lacik" ma uz EGR ventil, tak su opetovne nasavane vyfukove plyny..
a tym padom moze byt znecistenie relativne vacsie, nez na vozoch bez EGR..
..vela clankov je na
oleje.cz
..ak olej zostava "podozrivo cisty" aj po povedzme 10000km, tak ma pravdepodobne malo
"cistiacich primesiii"..(alebo nema co by cistil..)
..a ak je zas na druhu stranu "spaleny ako uhol", tak nevydrzi pracovnu teplotu motora,
..a prepaluje sa ...(podobne ako ked clovek pripaaali rizky...
)
Napsal: čtv úno 02, 2006 08:01
od Brainman
karstn píše:Když říkate tak Vám asi budu muset věřit. To že se mění olej po np. 15tis už bych bral pač teplem se olej přepaluje sám. Ale že se mi tvoří saze v motoru a v oleju
. No co nadělám
ja treba menim olej tak po 10K km, a myslim ze to motoru prospiva.
Napsal: čtv úno 02, 2006 09:08
od Tomáš
Brainman píše:karstn píše:Když říkate tak Vám asi budu muset věřit. To že se mění olej po np. 15tis už bych bral pač teplem se olej přepaluje sám. Ale že se mi tvoří saze v motoru a v oleju
. No co nadělám
ja treba menim olej tak po 10K km, a myslim ze to motoru prospiva.
... myslím , že je to spíš zbytečný , dneska už ti olej vydrží i 30 tisíc , když měníš v 15 jen filtr a doliješ, ale výrobci aut udávají 15 tis. . Já osobně můj molibden měním po 15 tisících , jak to zrovna vyjde , 16.200, 17.500 , ale ne víc jak 18 tisíc , to jsem měl jednou. ( to jsem mluvil o Matizu, na Nubiře jsem zatím najel asi 15 tis a olej už jsem měnil, bylo to přez rok , tak kvůli stáří oleje)
Vojenský speciál od Land Roveru má náplň na 60 tisíc, ale těžko říct , jestli v boji těch 60 tisíc vlastně najede , když životnost posádky v tanku!!! je pět minut......
Napsal: čtv úno 02, 2006 10:00
od Richard
Napsal: čtv úno 02, 2006 19:45
od Brainman
Napsal: čtv úno 02, 2006 19:47
od ppp
Ja som na skodovke natocil 60tkm na lpg a olej furt cierny. Snad az posledne dve vymeny bol uz aj trochu nahledly, ale cierny aj tak dost.
Tomasovi zelam aby mu ten motor vydrzal aspon polovicu z toho co pri testovaci vo fabrike. Interval vymeny oleja predpisuje vyrobca motoru a nie oleja a uz vobec nie nejaky mechanik alebo podavac v predajni. Mne by to mohlo byt jedno nech si ten olej meni hoci aj po 100tkm za pomoci acetonu, ale blbe je ze on sa toho auta raz zbavi a chudak ten dalsi, ked bude musiet dolievat liter dva oleja na 10tkm.
Napsal: pát úno 03, 2006 07:52
od Tomáš
Motor vydrží , to se nebojím . Nepsal jsem , že měním až po 30t. , snažím se dodržovat 15 , ale když to o jeden , dva t. přejedeš , nic se neděje.
Ten molibden zaručuje 100% ochranu i po víc než 15t. .
Napsal: pát úno 03, 2006 13:00
od ppp
MoS ale nechani pred koroziou a usadzanim nanosov. Ak chcete mat istotu, tak si niekedy odlozte kus oleja, ktory tam nalejete a po vymene dajte vyjetak na rozbor. Tam vam povedia, ci je to este v pohode, alebo "ten majitel je ale prasa"
. Tu to neporiesime, a bez rozboru uz ostala len viera
.
Napsal: pát úno 03, 2006 13:10
od ppp
Inac predosly majitel espera menil po 15tkm (sice elf, ale aj tak). Pricom auto malo 30tkm ked ho dostal do ruk (aspon dufam), potom on najazdil takymto sposobom 90tkm na lpg.
Pri vymene co som po kupe robil (podla nalepky 12tkm po vymene) som vylial sajrajt ako zo skodivky (60tkm na benzin u predosleho majitela a 60tkm na lpg v mojich rukach vymeny po 12, 10, 9, 8, 8, 8tkm, a este stale z nej vyteka tmava sracka, tych 12tkm to som nejako zabudol a velmi sa za to hanbim
).
Takze neviem ci to na lpg predsa len karbonuje ako na benzin, alebo boli tie motory take zasvinene.
Napsal: pát úno 03, 2006 22:03
od Krtek
no já jezdim na plyn apokaždý olej sleduju. Novej je zlatej a tak po 5 tis km začíná tmavnout. Mezi 10-15 ti km je už dost černej.