černý olej v novém motoru.
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
černý olej v novém motoru.
V motorech se nevyznam, ale podle mě by olej v novém motoru neměl sčernat. V servise něco řikali ohledně erg, že se tam neco přes to propoušti...
Podle mě je to blbost a špis bych to videl na nějakou netěsnost. Nevíněkdo z mechaniku jak to je z černáním oleju. Z skušenosti vim že třeba v renoltu picapu (dizel) olej začal byt špinavy tak kolem 100000km. Nevim jak to je z benzinem. Pač mam 25000km a i před prvni vyměnou ten olej nebil nijak světlý.
Podle mě je to blbost a špis bych to videl na nějakou netěsnost. Nevíněkdo z mechaniku jak to je z černáním oleju. Z skušenosti vim že třeba v renoltu picapu (dizel) olej začal byt špinavy tak kolem 100000km. Nevim jak to je z benzinem. Pač mam 25000km a i před prvni vyměnou ten olej nebil nijak světlý.
Nubira SE 1,4 16V
Orlando 1,8
Orlando 1,8
- Reklama
Pokud nejezdíš na LPG, tak ti olej tmavne od sazí co vznikají při spalování a při 15000 je pěkně černý ale i po 5000 je to už znát Na LPG je to jinak, tam nevznikají saze při hoření a olej se skoro vůbec nešpiní
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 310
- Registrován: pon črc 04, 2005 19:56
- Bydliště: Sokolov - Oloví
Tak poznáš kvalitu oleje, Pokud do auta naleješ olej a po 10 tis. je furt stejný, něco je špatně, protože nemá žádné čistící účinky, tzn. neodstraňuje karbon a bordel z třecích a kluzných míst.... to je špatně.
Ideální situace je, když měníš olej pravidelně a stejný druh, tak po 1-2 tisících jde znát jeho zašpinění...
pak je ještě varianta, žes měnil olej před Kristovou smrtí, pak černá už v barelu, z kterého ho leješ
Ideální situace je, když měníš olej pravidelně a stejný druh, tak po 1-2 tisících jde znát jeho zašpinění...
pak je ještě varianta, žes měnil olej před Kristovou smrtí, pak černá už v barelu, z kterého ho leješ
Černá met. Nubira Wagon SX 1998, 2 airbagy, ABS, Klima, komplet v el.
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No olej bol skor CIERNY ..alebo TMAVOHNEDY ..??
..tym ze "lacik" ma uz EGR ventil, tak su opetovne nasavane vyfukove plyny..
a tym padom moze byt znecistenie relativne vacsie, nez na vozoch bez EGR..
..vela clankov je na oleje.cz
..ak olej zostava "podozrivo cisty" aj po povedzme 10000km, tak ma pravdepodobne malo
"cistiacich primesiii"..(alebo nema co by cistil..)
..a ak je zas na druhu stranu "spaleny ako uhol", tak nevydrzi pracovnu teplotu motora,
..a prepaluje sa ...(podobne ako ked clovek pripaaali rizky... )
..tym ze "lacik" ma uz EGR ventil, tak su opetovne nasavane vyfukove plyny..
a tym padom moze byt znecistenie relativne vacsie, nez na vozoch bez EGR..
..vela clankov je na oleje.cz
..ak olej zostava "podozrivo cisty" aj po povedzme 10000km, tak ma pravdepodobne malo
"cistiacich primesiii"..(alebo nema co by cistil..)
..a ak je zas na druhu stranu "spaleny ako uhol", tak nevydrzi pracovnu teplotu motora,
..a prepaluje sa ...(podobne ako ked clovek pripaaali rizky... )
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
ja treba menim olej tak po 10K km, a myslim ze to motoru prospiva.karstn píše:Když říkate tak Vám asi budu muset věřit. To že se mění olej po np. 15tis už bych bral pač teplem se olej přepaluje sám. Ale že se mi tvoří saze v motoru a v oleju . No co nadělám
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
... myslím , že je to spíš zbytečný , dneska už ti olej vydrží i 30 tisíc , když měníš v 15 jen filtr a doliješ, ale výrobci aut udávají 15 tis. . Já osobně můj molibden měním po 15 tisících , jak to zrovna vyjde , 16.200, 17.500 , ale ne víc jak 18 tisíc , to jsem měl jednou. ( to jsem mluvil o Matizu, na Nubiře jsem zatím najel asi 15 tis a olej už jsem měnil, bylo to přez rok , tak kvůli stáří oleje)Brainman píše:ja treba menim olej tak po 10K km, a myslim ze to motoru prospiva.karstn píše:Když říkate tak Vám asi budu muset věřit. To že se mění olej po np. 15tis už bych bral pač teplem se olej přepaluje sám. Ale že se mi tvoří saze v motoru a v oleju . No co nadělám
Vojenský speciál od Land Roveru má náplň na 60 tisíc, ale těžko říct , jestli v boji těch 60 tisíc vlastně najede , když životnost posádky v tanku!!! je pět minut......
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Tomáši, zapoměl jsi sdělit podstatnou informaci, že ten olej s molybdenem se už jako nový leje černý do motoru, tak je vhodný pro všechny se špatnými nervy, co sledují stav oleje v motoru A ještě krásně voní
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
haha to jsem nepochopilRichard píše:Tomáši, zapoměl jsi sdělit podstatnou informaci, že ten olej s molybdenem se už jako nový leje černý do motoru, tak je vhodný pro všechny se špatnými nervy, co sledují stav oleje v motoru A ještě krásně voní
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
Ja som na skodovke natocil 60tkm na lpg a olej furt cierny. Snad az posledne dve vymeny bol uz aj trochu nahledly, ale cierny aj tak dost.
Tomasovi zelam aby mu ten motor vydrzal aspon polovicu z toho co pri testovaci vo fabrike. Interval vymeny oleja predpisuje vyrobca motoru a nie oleja a uz vobec nie nejaky mechanik alebo podavac v predajni. Mne by to mohlo byt jedno nech si ten olej meni hoci aj po 100tkm za pomoci acetonu, ale blbe je ze on sa toho auta raz zbavi a chudak ten dalsi, ked bude musiet dolievat liter dva oleja na 10tkm.
Tomasovi zelam aby mu ten motor vydrzal aspon polovicu z toho co pri testovaci vo fabrike. Interval vymeny oleja predpisuje vyrobca motoru a nie oleja a uz vobec nie nejaky mechanik alebo podavac v predajni. Mne by to mohlo byt jedno nech si ten olej meni hoci aj po 100tkm za pomoci acetonu, ale blbe je ze on sa toho auta raz zbavi a chudak ten dalsi, ked bude musiet dolievat liter dva oleja na 10tkm.
Motor vydrží , to se nebojím . Nepsal jsem , že měním až po 30t. , snažím se dodržovat 15 , ale když to o jeden , dva t. přejedeš , nic se neděje.
Ten molibden zaručuje 100% ochranu i po víc než 15t. .
Ten molibden zaručuje 100% ochranu i po víc než 15t. .
MATIZ SE 0.8 r.v. 2000 modrá metla a NUBIRA Wagon SX 1.6 , 16V r.v. 1998 červená, příležitostně s bílým bydlíkem N126e
Inac predosly majitel espera menil po 15tkm (sice elf, ale aj tak). Pricom auto malo 30tkm ked ho dostal do ruk (aspon dufam), potom on najazdil takymto sposobom 90tkm na lpg.
Pri vymene co som po kupe robil (podla nalepky 12tkm po vymene) som vylial sajrajt ako zo skodivky (60tkm na benzin u predosleho majitela a 60tkm na lpg v mojich rukach vymeny po 12, 10, 9, 8, 8, 8tkm, a este stale z nej vyteka tmava sracka, tych 12tkm to som nejako zabudol a velmi sa za to hanbim ).
Takze neviem ci to na lpg predsa len karbonuje ako na benzin, alebo boli tie motory take zasvinene.
Pri vymene co som po kupe robil (podla nalepky 12tkm po vymene) som vylial sajrajt ako zo skodivky (60tkm na benzin u predosleho majitela a 60tkm na lpg v mojich rukach vymeny po 12, 10, 9, 8, 8, 8tkm, a este stale z nej vyteka tmava sracka, tych 12tkm to som nejako zabudol a velmi sa za to hanbim ).
Takze neviem ci to na lpg predsa len karbonuje ako na benzin, alebo boli tie motory take zasvinene.
- Krtek
- Příspěvky: 3382
- Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
- Bydliště: Příbram / skoro Beroun
- Kontaktovat uživatele:
no já jezdim na plyn apokaždý olej sleduju. Novej je zlatej a tak po 5 tis km začíná tmavnout. Mezi 10-15 ti km je už dost černej.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG
Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram