Stránka 1 z 1
Piskanie klinoveho remena + alternator
Napsal: pát led 27, 2006 12:55
od MartinB
Niekedy ked startujem, alebo ked aj idem zacne mi z nicoho nic piskat nieco pod kapotou, myslim ze to bude klinovy remen, a tiez som si vsimol ze od istej doby, raz bolo v noci -25°C mi, akosi slabo rozmrazuje zadne sklo,
Moze to byt ze sa ten remen stiahol, tak ze sa pohol aj alternator zo svojej polohy a teraz ten remen presmykuje? a to by potom znamenalo ze aj alternator nepracuje ako by mal?,
mate niekto skusenosti ako by som mohol dat alternator do jeho povodnej polohy, resp. do takej polohy aby bol klin. remen napnuty tak aby sa dal stlacit na 1-1,5 cm?
vdaka za info, niesom automechanik tak mozno tie otazky su ...,
Napsal: pát led 27, 2006 13:02
od cubafire
Jo, tak s tímto mám opravdu také bohaté zkušenosti. Dnes už vím co s tím. pokud je to opravdu klíňák od altíku (to poznáš poslechem) tak nejdřív zjisti jestli je dostatečně napnutý. Patrně nebude.
Ale dá se to lehce napravit. TROŠKU povolíš altík na tom šroubku který je na té napínací "posuvné díře"
a vezneš nějaký kus železa a kladívko. Želelzo dáš na altík k tomu šroubku (ne na tělo altíku, ať ho nepoškodíš) a kladívkem do něj párkrát bouchneš. Řemen se napne a je to spravené. Pokud by byl řemen už oleštěný, musíš ho vyměnit. Jo a mě se ještě stalo, že mi vypadl šroubek, který je na altíku dole a tím se mi vlastně křížil a proto to pískalo. Tak jsem ho tam dal, došponoval řemen a jede OK. Tak ať jezdí a piští.
Napsal: pát led 27, 2006 13:54
od Saša
cubafire píše:Jo, tak s tímto mám opravdu také bohaté zkušenosti. Dnes už vím co s tím. pokud je to opravdu klíňák od altíku (to poznáš poslechem) tak nejdřív zjisti jestli je dostatečně napnutý. Patrně nebude.
Ale dá se to lehce napravit. TROŠKU povolíš altík na tom šroubku který je na té napínací "posuvné díře"
a vezneš nějaký kus železa a kladívko. Želelzo dáš na altík k tomu šroubku (ne na tělo altíku, ať ho nepoškodíš) a kladívkem do něj párkrát bouchneš. Řemen se napne a je to spravené. Pokud by byl řemen už oleštěný, musíš ho vyměnit. Jo a mě se ještě stalo, že mi vypadl šroubek, který je na altíku dole a tím se mi vlastně křížil a proto to pískalo. Tak jsem ho tam dal, došponoval řemen a jede OK. Tak ať jezdí a piští.
Je to přesně tak, jen bych ještě doplnil proč to vlastně začne pískat při nízkých teplotách: Vzhledem k tomu, že při nízkých teplotách klesá kapacita akumulátoru, tak po nastartování a zapnutí potřebných spotřebičů musí alternátor dodávat velké množství proudu potřebného k dobíjení. Při "výrobě" thoto proudu klade motoru dost velký odpor a pokud je klíňák malinko volnější, tak začne prokluzovat a hvízdá. Po chvíli, když dojde k částečnému snížení odporu alternátoru hvízdání přestane, stejně tak při zvýšení venkovních teplot, kdy nedojde k tak razantnímu poklesu kapacity akumulátoru.
Snad to je vyčerpávající vysvětlení.
Napsal: pát led 27, 2006 14:17
od Habron
A nebo taky, že když je nižší teplota, tak řemen ztuhne, hůř se ohýbá a ztratí pružnost. Po čase se ohřeje a přestane pískat.
Napsal: pát led 27, 2006 14:30
od Saša
Habron píše:A nebo taky, že když je nižší teplota, tak řemen ztuhne, hůř se ohýbá a ztratí pružnost. Po čase se ohřeje a přestane pískat.
S tímto názorem bych si dovolil nesouhlasit. Hvízdání řemene se ozve při zapnutých el. spotřebičích a při zvýšených otáčkách motoru, např. při rozjezdu. Vyšší otáčky motoru = větší odpor alternátoru. Pokud motor běží na volnoběh a není zapnutý žádný spotřebič, tak je klid.
Pokud by byl řemen ztuhlý, hvízdání by se projevovalo vždy.
Napsal: pát led 27, 2006 14:49
od Habron
Já jsem jenom vycházel z vlastní zkušenosti, kdy mi řemen k alternátoru pískal i když neběžel vůbec žádný spotřebič, jen tam byla ta baterka, ale protože byla přes noc na nabíječce, tak by neměla skoro nic žrát, proto jsem si to vysvětloval tak, jak jsem popsal.
Napsal: pát led 27, 2006 15:56
od Habron
Jenom ještě dodávám, a zapoměl jsem to v předchozích příspěvcích napsat, že toto jsou moje doměnky proč a jak to dělá a nesnažím se to prosazovat jako jediný správný důvod.
Napsal: pát led 27, 2006 17:46
od congo
no chlapi mne to tiez piskalo jak o zivot a robilo to cez leto a problem bol v tom ze som mal znicenu kladku na alternatore. vymenil som alternator a uz je klud
Napsal: pát led 27, 2006 21:55
od cubafire
To je taky jedna z možností, ale zase, ...... to pískání při poškozené kladce je jiné. Nevím jak to popsat, ale klíňák píská tak nějak gumově.
A s tím vyšším odběrem = vyšší odpor motoru je to svatá prvda. Stačí povypínat vše co jde a pomůže to. I vyhřívání sedadla řidiče
Napsal: úte led 31, 2006 17:35
od Pribo
cubafire píše:Jo, tak s tímto mám opravdu také bohaté zkušenosti. Dnes už vím co s tím. pokud je to opravdu klíňák od altíku (to poznáš poslechem) tak nejdřív zjisti jestli je dostatečně napnutý. Patrně nebude.
Ale dá se to lehce napravit. TROŠKU povolíš altík na tom šroubku který je na té napínací "posuvné díře"
a vezneš nějaký kus železa a kladívko. Želelzo dáš na altík k tomu šroubku (ne na tělo altíku, ať ho nepoškodíš) a kladívkem do něj párkrát bouchneš. Řemen se napne a je to spravené. Pokud by byl řemen už oleštěný, musíš ho vyměnit. Jo a mě se ještě stalo, že mi vypadl šroubek, který je na altíku dole a tím se mi vlastně křížil a proto to pískalo. Tak jsem ho tam dal, došponoval řemen a jede OK. Tak ať jezdí a piští.
nemas to prosim ta niekde pofotene ako si to robil lebo ja som totalna lama tak aby som tam nieco neposr... mam 16V dik
Napsal: úte led 31, 2006 20:24
od Habron
Tak je jasný, že když z alternátoru žere proud více spotřebičů, tak má větší odpor, ale zatím mi nikdo nevysvětlil (a vidělo a slyšelo to dost lidí), proč když já jsem loni v zimě nastartoval baterkou, která byla přes noc na nabíječce a nebyl ani zapnutý ventilátor, tak to stejně kvičelo jak podsvinče. Po výměně řemenu pískání odstraněno !
Pískání klínového řemene
Napsal: sob úno 04, 2006 06:26
od Jirka J
Také mne to pískalo až nastala situace,že jsem spálil alternátor potom mne to donutilo vyměnit baterku a nechat opravit altík:Baterka holt nedržela potřebnou kapacitu a nepomůže ani že ji máš na nabíječce celou noc.Pokud máš již slabší baterku raději kup novou nebo se to to prodraží cca o 2500Kč.
Napsal: sob úno 04, 2006 15:45
od Granko
hmm, no to mne susti klinak v zime skoro vzdy a je jedno, ci som nastartoval, alebo sa prave vratil s teplym motorom z mesta. a parkujem v garazi. v lete tro trocha stichne. no a k tomu spodnemu klinaku sa nemam velmi ako dostat (mam taky lepavy sprej na klinaky, ale vzdy zaseriem vsetko naokolo....)