Stránka 1 z 2
Nezávislé kúrenie
Napsal: čtv led 26, 2006 11:53
od Ivko
Napsal: čtv led 26, 2006 22:06
od LIFELIKE
Aj ja som to dnes dostala emailom. To je ako ked si pustiíš kúrenie na diaľkové ovládanie
. Technika ide dopredu.
Napsal: stř črc 12, 2006 12:11
od xpet
A teď vážně. Chtěla bych si pořídit nezávislé topení na dálkové ovládání do svého avea, ale už několik lidí mi říkalo, že budu pořád nabíjet baterku. V servisu mi teda řekli, že ne. Máte s tím někdo zkušenosti?
Napsal: stř črc 12, 2006 15:12
od PavelZ
Taky o nem uvazuju takze sem se na to ptal a melo by stacit aby minimalne tak dlouho, jak bezelo topeni, auto jelo, aby se dobila baterie.
Napsal: stř črc 12, 2006 15:23
od xpet
To právě u mě bude asi ten problém. Do práce to zvládnu tak do 7 minut. A vůbec nemám předstvu, za jak dlouho se mi auto vytopi třeba na + 15, když venku bude -15.
Napsal: stř črc 12, 2006 16:08
od Docent
xpet píše:A teď vážně. Chtěla bych si pořídit nezávislé topení na dálkové ovládání do svého avea, ale už několik lidí mi říkalo, že budu pořád nabíjet baterku. V servisu mi teda řekli, že ne. Máte s tím někdo zkušenosti?
Dost podstatně zvýšíš cenu svého vozidla, nejlacinější je za 28.900,- Kč bez DPH a bez montáže, a ta montáž přijde na skoro to samý, co topení...
http://www.webasto.cz/ceniky/cz/cenik_topeni.pdf
Napsal: stř črc 12, 2006 16:21
od PavelZ
xpet píše:To právě u mě bude asi ten problém. Do práce to zvládnu tak do 7 minut. A vůbec nemám předstvu, za jak dlouho se mi auto vytopi třeba na + 15, když venku bude -15.
Ja mam Nubiru, kombika, a tam by to pry bylo asi 20 minut. 7 minut jizdy je asi hodne malo. A jak pise Docent, cena je docela vysoka. Ja sem se dival na Eberspacher a tam je cca 25 tis. za topeni, 12 tis. za dalkovy ovladac s hodinami a moznosti prepinani mezi topenim a ventilaci no a k tomu neco za montaz (ty ceny jsou s DPH). Ale bylo by fajn mit v zime auto predem vyhraty a ted v lete aspon trochu vyvetrany.
Napsal: stř črc 12, 2006 17:06
od Kessler
Za ty prachy to v zimě radši vydržim a v létě stočim okýnko
Napsal: stř črc 12, 2006 17:16
od PavelZ
Kessler píše:Za ty prachy to v zimě radši vydržim a v létě stočim okýnko
No jasne, tady jde jen o pohodlnost
. Ale prece jen, kdyz v zime prijdes k autu a nemusis skrabat, je v nem teplo a mas ohratej motor (takze diky tomu by mel provoz nezavisleho topeni lehce vydelavat, nebo byt aspon zadarmo), tak je to docela fajn. A kdyz v lete prijdes k autu a to je aspon trochu vyvetrane, bez rizika toho, ze by Ti pootevrenym okynkem nekdo dovnitr hodil vajgl, je taky prijemny.
Napsal: stř črc 12, 2006 17:32
od Kessler
PavelZ píše:Kessler píše:Za ty prachy to v zimě radši vydržim a v létě stočim okýnko
No jasne, tady jde jen o pohodlnost
. Ale prece jen, kdyz v zime prijdes k autu a nemusis skrabat, je v nem teplo a mas ohratej motor (takze diky tomu by mel provoz nezavisleho topeni lehce vydelavat, nebo byt aspon zadarmo), tak je to docela fajn. A kdyz v lete prijdes k autu a to je aspon trochu vyvetrane, bez rizika toho, ze by Ti pootevrenym okynkem nekdo dovnitr hodil vajgl, je taky prijemny.
Tak samozřejmě...bylo by to dost dobrý, taky bych si takovej luxus nechal líbit...jenomže prachy až na prvním místě...
...jo a to vokýnko samozřejmě stočim až za jízdy...jinak mám auto pečlivě uzavřený a uzamčený...
...jinak dobrá vychytávka je solární panel ve střešním okně...dává dost proudu na to, aby lehce běžela klima a v zimě taky pomůže odmrazit skla...a nemusí přímo svítit slunko, stačí když je na světle...
Napsal: stř črc 12, 2006 20:54
od Richard
Někde jsem slyšel cosi o jakési patroně s nějakou asi boritou solí, která se zapojí do chladicího okruhu a funguje to asi takhle: ta náplň asi při 20 C mění skupneství a současně je schopna ze sebe uvolnit slušnou porci tepla, které předá do chladicí vody, a ta se i v zimě velmi rychle ohřeje z těch zhruba 20 na cca 50-60 C a tak auto je o hodně dřív ohřáté. Při ochlazení zase změní skupenství a je připravená znovu pomoci rychle ohřát motor. Díval jsem se po netu, ale nic jsem nenašel, možná jsem jen blbě formuloval dotaz. Ví někdo něco o tomhle?
Napsal: stř črc 12, 2006 20:58
od Richard
Někde jsem slyšel cosi o jakési patroně s nějakou asi boritou solí, která se zapojí do chladicího okruhu a fungije to asi takhle: ta náplň asi při 20 C mění skupneství a současně je schopna ze sebe uvolnit slušnou porci tepla, které předá do chladicí vody, a ta se i v zimě velmi rychle ohřeje z těch zhruba 20 na cca 50-60 C a tak auto je o hodně dřív ohřáté. Díval jsem se po netu, ale nic jsem nenašel, možná jsem jen blbě formuloval dotaz. Ví někdo něco o tomhle?
Napsal: stř črc 12, 2006 21:09
od Rasťo
To kurenie by muselo ist asi velmi dlho pred nastupenim do auta, aby to malo vyznam. Ja mam skusenost s teplovzdusnym (nie teplovodnym) nezavislym kurenim a mozem zodpovedne povedat, ze ziadna slava. V aute bol sice horuci vzduch, ale co z toho ked sedite na premrznutom sedadle, opierate sa o premrznute operadlo a v rukach drzite premrznuty volant. Vdychovanie tepleho vzduchu vas moc nezahreje. Teraz pouzivam (v zime) elektricky vyhrievany potah sedadla a verte ze je to o mnoho ucinnejsie riesenie (a neporovnatelne lacnejsie). Ked sedite na teplom, studeny vzduch nevadi.
Napsal: stř črc 12, 2006 23:34
od Topol
Docent píše:xpet píše:A teď vážně. Chtěla bych si pořídit nezávislé topení na dálkové ovládání do svého avea, ale už několik lidí mi říkalo, že budu pořád nabíjet baterku. V servisu mi teda řekli, že ne. Máte s tím někdo zkušenosti?
Dost podstatně zvýšíš cenu svého vozidla, nejlacinější je za 28.900,- Kč bez DPH a bez montáže, a ta montáž přijde na skoro to samý, co topení...
http://www.webasto.cz/ceniky/cz/cenik_topeni.pdf
Dobré před půlnocí
Venku zatím tropy
Teď mám Kalose pochopitelně bez přídavného topení ale před tím jsem měl Renaulta Espace /1993 benzin 2,9l/ vzpomínám v dobrým a do něj jsem si nechal zabudovat nezávislé topení Webasto.proto jsem použil odpovědi Docenta.Nemá pravdu v tom že ti firma oficialně zabuduje topení jestliže není pro daný typ vyráběné!!! Sám jsem měl zájem o zabudování ale odmítli že pro daný typ není technicky ověřeno!!! Řešil jsem to tak,že jsem koupil topení přez inzerát /uvedené značky/ Vyšlo mě asi na 6000kč dokoupil jsem si digitální ovládaní a celé si nechal zabudovat do auta.Předem upozorňuji,že oficialní servisi neměly zájem!!! nebo lépe nechtěly ani slyšet!! Jseš z České Lípy dělal mi to velice dobře člověk z Děčína a byl jsem spokojen!! Vše mě vyšlo asi na 11 000kč. Kdo to nezná nemůže ocenit!!! Já měl variantu že to ohřívalo vodu a potom to automaticky zapne i topení do auta. Je to paráda když člověk příjde ráno do auta venku -15 a auto ohřátý a teplo v autě!!! Je pravda že to chce pořádnou baterku! Protože motor neběží ale běží motorek který žene vodu a potom i motorek ventilátoru topení a to všechno podle venkovní teploty někdy i dvacet min.Je to komfort ale pořádnou baterku to chce!!! Teď jsem se díval a na toho automechanika mám ještě číslo když by jsi měla vážný zájem mohu poskytnout. Jinak jako ve všem je dnes možné zapnout topení na dálku třeba i mobilem a nebo jak jsem to měl já že jsem si nastavil čas kdy se má zapnout.
Tak ať nám jezdí a nezlobí
Napsal: čtv črc 13, 2006 07:45
od xpet
Já jsem dostala nabídku za 45 tisíc. 31 topení, 2 výroba nějakých kablíků a 5 montáž + DPH. Je to dost peněz, ale myslím, že za to pohodlí to stojí. Auto používám denně, takže v zimě pak 2x za den škrábu, rozmrazuju atd. Samozřejmě, že vůbec nejlepší je mít garáž, ale to je o ještě větších penězích a hlavně není vůbec reálné ji sehnat.