Stránka 1 z 1
Nabíjení baterie
Napsal: stř led 25, 2006 21:44
od Tj
Zdravím všechny. Po dvou měsících stání se moje sedmiletá baterie (originál Delkor) vybila. Teda ne úplne,ale už má problémy velké problémy s natáčením motoru. Potřebuji jí nabít. Půjčil jsem si od kolegy tuto nabíječku
http://www.rinder.cz/sortiment.php?id=509 bez jakekoliv regulace. Kolega mě upozorňoval,že tento akumulátor nemá žádné víčka a tak při když dojde ke zpkynování může se nafouknout a v horším případě vybuchnout. Nejsem v tomto žádný odborník a tak se chci zeptat zda mohu při nabíjení touto nabíječkou zničit akumulátor. Byl bych nerad,protože zatím sloužil dobře.
Napsal: stř led 25, 2006 21:50
od mrk
ja som ju tiez dal na nabijacku ale nie na moc dlho, aby voda nezacala bublat, lebo uz samotny obal baterie bol trochu nafuknuty, ale po par dnoch som ju aj tak vyhodil lebo odisla v lete. tak myslim, ze takych 20minut nabijania (teda zalezi od nabijacky) jej nezaskodi. a najskor som ju nechal normalne ohriat na izbovu teplotu. aspon v lete to stacilo na nastartovanie.
Napsal: stř led 25, 2006 22:16
od JRD McLAREN
nabijaci prud 6A...na bezudrzbovu baterku DELKOR...
..JE VELA..
ci tam bude 20min, alebo hodinu... je to vela..
je to 55Ah baterka, cize pri nabijani prudom 5.5A by mala byt za 10hod na 100% nabita,
....ale....
to by to musela byt "udrzbova baterka", aby sa dala taqto nabijat..
..lebo..
za 1. - nemala by sa kam odparovat voda pri "takomto" nabijani,
za 2. - neviem si predstavit, ako ( a ces co) by sa podom doriedil elektrolit destilkov..
..doporucil by som nabijaci prud max. do 3A, a cas cca 18 az 20 hod. ...
Napsal: stř led 25, 2006 22:26
od mipo
Keď to tak čítam, tak nechápem ako je možné, že mi baterka na Škodovku nikdy nevybuchla:-)))
Napsal: stř led 25, 2006 22:30
od mrk
mne to bolo jedno ako som to nabijal, hlavne ze to potom nastartovalo a mohol som ist kupit novu, lebo ked sa cez leto vybila uz mi bolo jasne ze je to jej definitivny koniec.
Napsal: čtv led 26, 2006 19:20
od ppp
Bat sa nemusite, toto nie je nabijacka, toto je len taka pomocka, ked baterku vycucnete uplne, tak ju tym trosku ozivite. O uplnom nabiti oloveneho startovacieho akumulatora sa pri nej neda hovorit a tych 6A da mozno tak do skratu
. Ak sa bojite o baterku, tak ju na tu nabijacku pichnite este studenu, vtedy do nej nevlezie takmer nic a ako sa bude zahrievat (skor izbovou teplotou nez nabijanim) tak si zacne nieco cucat, tym na nej zacne stupat napatie a tym padom do nej tato krabicka nebude moct zase tlacit tolko A.
Ak mate baterku uplne do mrtva, teda niekde okolo 12V a menej a je uz zohriata, tak mozete na hodinku dve dat seriovo s nou 12V ziarovku z auta (H1, H3, H4 to je fuk, proste tu priblizne 60W), ktora trosku znizi nabijaci prud a ked na baterke trosku stupne napatie, tak ziarovku vyradit z obvodu a pokracovat az kym nezacne uvedene prditko klamat, ze baterka je nabita
.
Ja som si spravil nabijacku (podla mna este dost slabu, pri 14V na svorkach akukmulatoru neda viac nez 8A a to uz na nej vibruju vsetky plechy
) podla knizky z vydavatelstva myslim kopp a a tam uz sa da hovorit o zovreti elektorlytu, ak to clovek do vymlatene baterky pusti naplno, ale aby to vytlacalo zatky, museli by byt upchate odvzdusnovacie otvory.
Inac meral som trafko z tych "nabijaciek" co na nich pisu 4A, tak tie koncia ked je na svorkach akumulatora 14,4V.
Napsal: pát led 27, 2006 15:55
od Sparrow
s resuscitací autobaterií mám špatné zkušenosti. Jakmile odejde, většinou to je definitivní. Stalo se mi to několikrát, nepomohla ani destilka, ani jiné experimenty s elektrolytem pod dohledem odborníků. Obvykle se poškodí nějaký článek vevniř a to neopravíš. Každá baterie má nějakou životnost a pokud říkáš, že jí je 7 let, tak už to je zasloužilá babička. Doporučoval bych navštívit odborníky od Mariuse Pedersena a svěřit jim ji do péče.... Stejně bys to za rok udělat musel, protože teď ji oživíš jen na chvíli...
Napsal: pát led 27, 2006 16:32
od Kolopo
ppp píše:Bat sa nemusite, toto nie je nabijacka, toto je len taka pomocka, ked baterku vycucnete uplne, tak ju tym trosku ozivite. O uplnom nabiti oloveneho startovacieho akumulatora sa pri nej neda hovorit a tych 6A da mozno tak do skratu
. Ak sa bojite o baterku, tak ju na tu nabijacku pichnite este studenu, vtedy do nej nevlezie takmer nic a ako sa bude zahrievat (skor izbovou teplotou nez nabijanim) tak si zacne nieco cucat, tym na nej zacne stupat napatie a tym padom do nej tato krabicka nebude moct zase tlacit tolko A.
Ak mate baterku uplne do mrtva, teda niekde okolo 12V a menej a je uz zohriata, tak mozete na hodinku dve dat seriovo s nou 12V ziarovku z auta (H1, H3, H4 to je fuk, proste tu priblizne 60W), ktora trosku znizi nabijaci prud a ked na baterke trosku stupne napatie, tak ziarovku vyradit z obvodu a pokracovat az kym nezacne uvedene prditko klamat, ze baterka je nabita
.
Ja som si spravil nabijacku (podla mna este dost slabu, pri 14V na svorkach akukmulatoru neda viac nez 8A a to uz na nej vibruju vsetky plechy
) podla knizky z vydavatelstva myslim kopp a a tam uz sa da hovorit o zovreti elektorlytu, ak to clovek do vymlatene baterky pusti naplno, ale aby to vytlacalo zatky, museli by byt upchate odvzdusnovacie otvory.
Inac meral som trafko z tych "nabijaciek" co na nich pisu 4A, tak tie koncia ked je na svorkach akumulatora 14,4V.
PPP chtěl bych se zeptat na kolik Ti to dobíjí v autě??? já si to teď měřil a dobíjí to i na 15V což je moc!!! správně by se měli Pb akumulátory dobíjet na 2,35V na článek což je 14,1V u autobaterie.
Napsal: ned led 29, 2006 20:40
od ppp
Kolopo -> no tak to je dalsia vec, ktoru v aute stale zabudam zistit
. Teoreticky by tam nemalo byt viac nez 14,4V, pretoze toto je limit pre olovene baterky ohladne plynovania, ale prakticky su vraj niektore moderne auta s vyssim napatim a noe baterky to vraj zvladaju, ale ako to vlasten je netusim. Esperko je starsie auto takze by viac nez 14,4V nemalo davat. A z praktickkych skusenosti stary zasulfatovany akumulator plynuje ako besny aj pri 13V
.
Sparrow -> myslim si ze najcastejsie priciny umrtia aku su dve: jeden z clankov sa zoskratuje vyrestenym mostikom vodiveho materialu medzi platnami, prejavi sa to tym, ze baterka ma zrazu o 1/12 nizsie napatie nez predtym, teda aj nabita ma len okolo 11V. Tu vraj moze pomoct trosku brutalna metoda, ale odskusana a to poriadnym kablom alebo tycou zoskratovat poly baterky a vniknuty prud tento mostk pretavi. Druha moznost, je rozpad niektorej z platni, to sa prejavi tak, ze bez zataze meracikom omeriate normalne napatie, ale staci rozvietit co i len parkovacky a napatie rapidne klesne. Na baterke v brachovej felde to bolo 6V. Pri nabijani ide z jedneho clanku hnusny sirovy zapach, to je ten mrtvy. V takomto pripade je len jeden liek a to plna penazenka na dalsi aku.
baterie
Napsal: pon led 30, 2006 08:32
od Miroslav Wróbel
Já jsem elektrikář a můžu vám říct,že baterie v běžném provozu nevyžaduje žádné dodatečné dobíjení,pokud samozřejmě nezapomenete rozsvícená světla.Pokud nastanou problémy s bat.po zhruba pěti létech je jí třeba poděkovat a koupit novou.Jináč budete stále dobíjet a nenastartujete zrovna když to bude nejvíc zapotřebí.
Napsal: pon led 30, 2006 17:29
od Pavel Beneš
Souhlasím, také elektrotechnik, nějaké rácy krácy, prostě koupit baterii origo do Asiatů, co zvládá vyšší nabíjecí napětí... ¨než se sr.. s baterkou, co pamatuje 1000MB a pod....
Na některých věcech prostě neušetříš.... když chceš šetřit, choď pěšky..
Re: baterie
Napsal: stř úno 01, 2006 20:18
od V.Brousek
Miroslav Wróbel píše:Já jsem elektrikář a můžu vám říct,že baterie v běžném provozu nevyžaduje žádné dodatečné dobíjení,pokud samozřejmě nezapomenete rozsvícená světla.Pokud nastanou problémy s bat.po zhruba pěti létech je jí třeba poděkovat a koupit novou.Jináč budete stále dobíjet a nenastartujete zrovna když to bude nejvíc zapotřebí.
Souhlasím s tebou,jenom bych doplnil že nabíjecí soustava(alternátor,relé) musí dávat správné nabíjecí napětí.Potom se opravdu nemusí člověk o baterii starat pokud je bezúdržbová.U ostatních je nutno kontrolovat stav elektrolytu,respektivě články v baterii.(výšku elektrolytu v článcích baterie)