Stránka 1 z 4
Jak naučit ženskou startovat v zimě?
Napsal: pon led 23, 2006 16:37
od Habron
Vážení, poté, co si zde přečítám problémy některých, co nemohli nastartovat, protože klesla teplota hluboko pod nulu, jsem se rozhodl, že se s vámi podělím o problém, který mě už velmi dlouho trápí. Moje ženská, která vlastně jezdí po většinu času s nexií, nechce pochopit, že auta se startují s vyšlápnutou spojkou.
Berou mě všichni čerti, když se snažím vysvětlit, proč je pro auto lepší, když se startuje s vyšlápnutou spojkou, ale vždycky na to slyším jen: "Nech mě, mě to tak naučili v autoškole". Nemužu říct, jestli ji to tak naučili v autoškole, ale dělá to a říká to pořád.
Vždycky tiše zuřím, když zapomene vyřadit a auto po otočení klíčkem poskočí vpřed (i vzad).
Dneska ráno jsem jí auto šel nastartovat sám. Ne že bych měl špatné svědomí, ale prostě preventivně z bezpečnostních důvodů. Bylo mi auta moc líto, když jsem slyšel, jak startér má problém otočit ztuhlým motorem a bylo mi smutno, když jsem si připoměl, co by asi dělal, kdyby chudák točil celou ztuhlou převodovkou...
Brácha měl kdysi na svým Hyundai SCoupé takovou výbornou vychytávku. Pokud nebyla vyšláplá spojka, tak startér prostě netočil (ne že bych byl zlomyslný, ale v duchu jsem se té mojí ženské smál, když jsem jí pozoroval, jak se tohle auto snažila nastartovat .... a nic).
Bohužel s ním jela jen asi třikrát, takže se jí to nestačilo dostat dostatečně do krve a startuje tak pořád.
Poraďte - co s tím?
Napsal: pon led 23, 2006 17:07
od Krtek
Napsal: pon led 23, 2006 17:15
od mrk
Napsal: pon led 23, 2006 18:07
od Vojta
Napsal: pon led 23, 2006 18:16
od Akri
Jo tohle uci vsude ted!!
a neni to vsechno, uci je radit podle otacek a nuti je divat se na otackomer, to prece potom kazdy auto prece jen nema a jevi se mi to jako picovina
Napsal: pon led 23, 2006 18:25
od mrk
ale niektore zenske sa musia pozerat na otackomer lebo su asi nahluchle a nepocuju vysoke otacky motora.
Napsal: pon led 23, 2006 18:36
od ]Rebro[
Napsal: pon led 23, 2006 18:44
od Kessler
Mě taky učili v autoškole při dojezdu na křižovatku podřazovat 5-4-3-2-N...ale kdybych to měl dělat ve městě v odpolední špičce tak se dávno zabiju
Jinak pokud si nenechají nic vysvětlit tak jako jediný schůdný řešení vidím nákup autíčka s automatem a bude po problémech se spojkou a s otáčkoměrem...
mrk: Jasně že to slyší, ale nevědí co to znamená
Napsal: pon led 23, 2006 19:09
od peter NR
rozmyslam, cim to bude, ze tie zeny viac veria cudzim chlapom, ako vlastnym...
a co takto dat jej na spojku spinac a zapojit to ako to ma ten hyundai...?
taka stuhnuta prevodovka pri -20 to neni nic moc... ja som dnes nastartoval, po chvili pustil spojku a motor zhasol, ako keby tam bol kvalt - taka bola tuha...
Napsal: pon led 23, 2006 19:12
od mrk
peter NR píše:rozmyslam, cim to bude, ze tie zeny viac veria cudzim chlapom, ako vlastnym...
a co takto dat jej na spojku spinac a zapojit to ako to ma ten hyundai...?
taka stuhnuta prevodovka pri -20 to neni nic moc... ja som dnes nastartoval, po chvili pustil spojku a motor zhasol, ako keby tam bol kvalt - taka bola tuha...
u mna sa stalo uplne to iste
Napsal: pon led 23, 2006 19:58
od JRD McLAREN
..no aby to tu nemolo taq "sexisticke"..
tak moj bracho tez jazdi jak "zenskaaa..."
..sedadlo nasponovane jak keby mal v bruchu varechu....
tym padom aj zrkadla....
a tiez trapi motor podradovanim...aj na rovnej ceste...
..a tiez mu nevysvetlim ze brzdove dosticky sa lahsie menia, nez rozvodak,
..ci ine sucasti motora, spojky, prevodovky....
( tiez ho to tak ucili v autoskole, ale nie preto aby to robil, ale aby sa naucil "saltovat")
..no a start zo spojkov ma svoj vyznam, "ktory tu vseci pozname"..
..ak je tam rychlost, tak starter "necukne" celym autom...
..(ak tam je a niekto pusti spojku, tak to prinajlesom skape, prinajhorsom nabura do auta pred)..
..a tiez mesia zataz pri startovani, netoci to zbytocne prevodovku,
ked je teraz v zime prevodovy olej husty ako med,
..a tym padom ten starter nema tak velky odber z baterky, nez by mal "bez spojky"
..fak jak odnaucit od tohoto "neduhu" je namontovat na spojkovy valec
odpajaci mikrospinac ,ktory by rozpajal "dratik od spinacky k starteru"
Napsal: pon led 23, 2006 20:17
od mrk
ou, holy shit, tak teraz neviem, lebo na rovinke podradujem aj ja, sice nie 5-4-3-2-1-N, ale povedzme 4-2-N, napr. na krizovatke ked je cervena aby som otacky drzal co najdlhsie nad povedzme 1900 (samozrejme ked podradim tak mi nevybehnu otacky na 4500). to tiez nie je dobre ???
Napsal: pon led 23, 2006 20:31
od peter NR
JRD McLAREN - celkom suhlasim, len poznamka k tomu mikrospinacu, mal by spinat len rele, ktore by odpajalo ten "dratik" - moze tam byt prud takych 4-6A
Napsal: pon led 23, 2006 20:39
od JRD McLAREN
no ..nemusi...
tutok mam f garazi prietokovy ohrievac, cca 4kW..
co mash taqych 20A, su tam dva mikrospinace,
1 - FAZA
2 - NULAK...
a par rokov to uz ide...
..cize ten mikrospinac, tych 6A "kratkodobo" vydrzi..
Napsal: pon led 23, 2006 20:44
od peter NR
no dobre, nechcem sa vadit, ja by som tam to rele urcite dal...
ono - dalsia vec je prudove zatazenie striedave a jednosmerne... a dalsia vec je co si predstavujeme pod pojmom mikrospinac... - ja nieco uplne malicke a citlive...