Stránka 1 z 4
motor tuning
Napsal: ned led 15, 2006 13:40
od rcmichal
mam zaujem si dat cip tuning ale rozmyslal som o tom ako odlahcit zotrvacnik motora nema stym niekto skusenosti ake to moze mat nasledky a ci sa to oplati dat spravyt.
Napsal: ned led 15, 2006 13:48
od V.Brousek
to záleží na tobě,ale ruku na srdce BMW z toho neuděláš
Napsal: ned led 15, 2006 13:57
od Robert
Určitě je to dobrý krok. Firem, které se tímto zabývají je celkem hodně. Nevýhoda je ta, že budeš třeba týden bez auta, protože už hotový kus se asi moc nedá sehnat.
Každopádně jak jsem psal, odlehčit motoru určitě není na škodu
motor tuning
Napsal: ned led 15, 2006 13:59
od rcmichal
o cas sa nejedna mam novy zotvracnik .
Napsal: ned led 15, 2006 15:48
od mino
Ja som cipoval u Autosaby a uplna spokojnosť.
motor tuning
Napsal: ned led 15, 2006 15:59
od rcmichal
a co ta to stalo?
Napsal: ned led 15, 2006 16:03
od mino
5 tis.bez papiera pracicka tak na 3-4 hod.
motor tuning
Napsal: ned led 15, 2006 16:04
od rcmichal
tolko ma to bude stat aj v presove
Napsal: ned led 15, 2006 16:09
od mino
Podla mna je to v pohode suma. Ak ai kupoval Slov. Autotuning tak svojho Matiza som tam už mal. Bolo to v roku 2002 a potom som ho predal. Teraz mam ll a som spokojný. Prahy su už v pivnici.
motor tuning
Napsal: ned led 15, 2006 16:13
od rcmichal
nekupoval som v tom roku casopis autotuning mam Matiza II a som nadmiru spokojny par fotiek mam na webe
www.rcmichal.sk nieje este web dokonceny ale nieco nanom funguje.
Napsal: ned led 15, 2006 16:17
od mino
Mne ten Tvoj veb nieako neide. Nabehne len Tých prvých 5 riadkov ktore začinaju HOME atd. Ake tam maš elektrony podobaju sa na moje
motor tuning
Napsal: ned led 15, 2006 16:20
od rcmichal
musim web prerobit mam ho spraveni cez microsoft publiser asi koly tomu nechce kazdemu ist
Napsal: ned led 15, 2006 16:39
od mino
Tak to porob co najskor.
Re: motor tuning
Napsal: ned led 15, 2006 16:47
od jakub
rcmichal píše:musim web prerobit mam ho spraveni cez microsoft publiser asi koly tomu nechce kazdemu ist
ty tam mas treba obrazky linkovany s absolutni url na nejaky tvuj disk e:\ ... ... cili z tech fotek, co tam jsou jsem si neprohledl snad zadnou ...
Napsal: ned led 15, 2006 20:00
od Ondras
Nejsem si jist, že odlehčení setrváku u 0.8 bude mít nějaký pozitivní vliv. On už teď je strašně lehký. Vždyť si zkus na neutrál vytočiti motor do omezovače. Já ho tam mám v podstatě okamžitě a taky rychle padají.
Jak je setrvák lehký, tak mi to třeba dělá maličko potíže při podřazování v kopci, když si tam kopnu meziplyn, abych ulehčil synchronům a aby auto nezpomalilo, tak ho musím prošlápnout až moc, aby mi ty točky po zařazení a sepnutí odpovídaly.
Navíc ten 3 válec je už takhle neklidný, je riziko, že po odlehčení setrváku budou problémy s volnoběhem, budeš se muset rozjíždět při vyšších otáčkách (v lehkém setrváku je málo kynetické energie) a tím bude trpět spojka.
Nechci chiptuning nějak ostouzet, ale podle mně by se měl aplikovat až po jiných úpravách. Já mám otevřené sání s přívodem studeného vzduchu, iridium svíčky (spíše zkultivování chodu než brutální nárůsty výkonu), laděné svody 3-1 a laděný poslední díl výfuku. Podle prvních měření g-techem jsem někde na cca 60hp na motoru a stovku s 2 pasažéry mám za 14.7s (resp. 0-96 měřeno g-techem).
Pokud se v tom budu vrtat dál, tak postup bude plné otevření výfuku se zachováním katu a opracování hlavy (sesazení se svodama a leštění kanálů). Až pak by se dalo uvažovat o chipu, ale ne takovém, který ti tam rubnou někde na parkovišti. Chce to hezky na brzdu a tak den si s tím hrát. Průser, že to stojí majlant
. To už bych si kopil radši programovatelnou ŘJ, g-tech RR a hrál bych si s tím sám. Otázka, zdali to má smysl. Myslím, že pro mě osobně by mělo - prostě si pohrát. Pak už to jen brutálně odlehčit a jet s tou 85hp 500kg károu dráždit do ulic