Stránka 1 z 1

Ako zdemontovat starter?

Napsal: stř led 11, 2006 21:11
od vladosl
Kto poradi ako najjednoduchsie zdemontujem starter? Nemam garaz a tak v tomto zimnom prostredi je kazda rada dobra...

chcem to robit sam a nie nechat v servise

Napsal: čtv led 12, 2006 22:10
od Návštěvník
uz viem ako sa demontuje starter ... ale nepoviem ... :lol:

Napsal: čtv led 12, 2006 22:18
od ppp
Bez garaze to je celkom labuzo :). Ja som zatial bez garaze vyberal a montoval starter len na skodovku, ale kym von isiel lahko (bolo sucho aj ked mrzlo), tak nazad som ho nevedel dat, lebo bola snehova brecka v ktorej som lezal a navyse zdvihnut tych 5kg ci kolko ma starter rukou vykrutenou "nad hlavou" je tak pre kulturistu a nie pre cloveka ktoreho zivia pocitace :). Ale kedze sa zivim hlavou tak som to vyuzil a nez som ho nepriskrutkoval, tak som ho podopieral celom :lol: .
Inac starter na espere myslim tiez drzi len dvom askrutkami a ak sa vlezies pod auto, tak staci odpojit kable (bacha na plusovy, radsej najprv od baterky) a potom uz len dve matky alebo skrutky.

Napsal: čtv led 12, 2006 22:45
od vladosl
nepoviem, ale napisem, chvilku to potrva ale snad to niekomu pomoze... aby sa netrapil ako ja ... aj ked to bude asi vyzerat jednoducho. Potrebni su k tomu dvaja, jeden v je kanale dole, druhy hore - mozno to ide aj inak, ale ja som realizoval tento postup... cele mi to aj s opravou startera trvalo - cca 4,5 hodiny ... vam by to malo trvat kratsie, lebo uz viete co a ako ...

Potrebne naradie: hlavne - mala gola racnicka s 12tkou hlavicou a predlzovaciu tyckou - ( tycka asi 10cm ta co je v beznych sadach ...), + 10 tka, a tiez vidlicovy 12,

Aby sme mohli vybrat starter je treba uvolnit alternetor, a oba drziaky alternatora - horny napinaci a aj spodny upevnovaci lebo zavadzaju... Zavadzia aj cidlo teploty motora, ale ide to okolo neho opatrne vytiahnut... humus...
Tiez je nutne vybrat akumulator a nahon rychlomera ... aby sme sa dostali k 2 skrutkam, ktorymi je starter upevneny
( niekomu uz bude stacit tento popis, pre menej skusenych pripajam dalsi popis... )


Takze:
1: zhora - odpojime a vyberieme akumulator, aj s podlozkou,
tiez odpojime nahon rychlomera - vytiahneme poistku ktora sa skryva pod gumenou manzetou a cely bovden vytiahneme smerom hore.
tymto ziskame pristup k 2 skrutkam (12), ktorymi je prichyteny starter ... skrutky su schovane pod kablami a hadicami v smere od akumulatora, ale daju sa najst. povolovat ich budeme neskor ...

2: zdemontujeme alternator: - zhora 1 skrutka (12) - ktorou sa nastavuje napnutie remena, zdola 2 skrutky (12) ktore drzia alternator v drziaku , po uvolneni alternatora si ho natocime tak, aby sme zhora mohli odpojit vodice - ovladacie vodice budenia su prichytene cez svorkovnicku (spredu stlacit prstom plastovu poistku a vykyvat svorku s kablikmi hore), odskrutkovat nabijaci vodic - biely - 12 tka...
zdola zdemontovat drziak alternatora - 2x (12)
zhora zdementovat voditko pre napinanie remena alternatora
Tym sme ziskali priestor, v ktorom mozme alternator presuvat (lebo von nejde vytiahnut lebo je velky), cim mame vytvoreny priestor na vytiahnutie startera.

3: odpojime kably startera - ovladaci - je na koncovke a vykonovy - matica (12).

4: zhora - v priestore smerom od baterie najdeme dve skrutky (12) ktorymi je prichyteny starter... povolime a vyskrutkujeme ich

5: zdola vykyveme starter z ulozenia a po natoceni ho nejako vytiahneme smerom k byvalej polohe alternetora, ktory zhora drzi pomocnik. vyberieme starter dole cez najvacsiu medzeru ...

HOTOVO ... montaz ide opacnym postupom...

Ak niekomu tento navod pomoze, prosim napiste mi email, budem vediet ze som to nepisal zbytocne ... ahoj

oprava startera

Napsal: čtv led 12, 2006 22:54
od vladosl
mal som vadnu spinaciu cievku startra, kedze v orginal predajni sa caka za novou, ktora stoji 1500 Sk, 3 tyzdne a manzelka prave teraz v zime chce jazdit, a v predajni s nahradami chceli vyrobcu a cislo startera - tak nebolo inej cesty ako ho zdemntovat ...

uz pred demontazou som dedukoval, ze bude vadna spinacia cievka, lebo po pretoceni kluca bolo pocut cvakanie magnetu, ale vykonovy obvod startera sa neuzavrel ...

po vybrati startra som odpojil cievku a rozobral ju - bola nerozoberatelna, ale co slovak neurobi ked manzelka chce jazdit ...

- boli opalene kontakty prepajacieho mostika - vycistil som to a mostik trocha prehol - aby skor doslo k zopnutiu (tyzm ze som prebrusil povrch sa vzdialenost zvacsila ...

cievka funguje rovnako ako na skodovke aj konstrukcia je velmi podobna ...

cievku som zmontoval spat a vyskusal - funguje. nahodil som ju na starter a ten uz tiez funguje ... ako dlho - to je otazka, ale minimalne 3 tyzdne, kym pride nova cievka by to malo vydrzat ... a tajne dufam, ze to vydri kym nepride vonku teplejsie pocasie, lebo vtedy sa take vecci predsa len lepsie robia ...

Napsal: sob led 14, 2006 14:00
od tomino
taketo opravy nevydrzia velmi dlho , viem z vlastnej skusenosti zo skodovky, ale urcite to tak 3 az 4 mesiace zvycajne pojde. Problem je v otm ze ak raz obrusis tie kontakty, tak sa ovela rychejsie opaluju. Ale malo by to do jari vydrzat