Stránka 1 z 2
Topení
Napsal: pon led 09, 2006 00:12
od pavel 111
Netušíte jak pomoci Leganze, aby topila tak jako ostatní autíčka. srašně dlouho trvá než začne topit a pak je to stejně nic moc. koukal jsem že maji v Krči různé termostaty 87 nebo 92 atd. a nevím zda to znamená teplotu chl kapaliny.
Nebo vite nějakou jinou fintu ???
Díky
Napsal: pon led 09, 2006 08:43
od Richard
Podle ohlasů z fora se dá říct, že všeobecně Daewa moc netopí. Bývalí majitelé Žigulů či Moskvičů mi určitě dají za pravdu. Chce to dobrý termostat (ten nemám, ale mám karton před chladičem
) Pomáhá to, ale když je tak -5 topím už na max. tak po 6km a topení stahuju až tak po cca 30km. Jinak se Nubi i dost mlží na oknech, pokud jede víc lidí.
Brainman byl na nějakým vyčištění topení a je spokojen, třeba se ozve jak a kde to dělal.
Napsal: pon led 09, 2006 08:48
od Návštěvník
[ Mam Kalos Cevrolet 4/2005 ale kurenie je dosť biedne. Felicia mi hriala už po 2-3 km. Zrejme u Kalosa je to od výroby.
Vlado
Napsal: stř led 11, 2006 14:45
od pavel111
Richard píše:Podle ohlasů z fora se dá říct, že všeobecně Daewa moc netopí. Bývalí majitelé Žigulů či Moskvičů mi určitě dají za pravdu. Chce to dobrý termostat (ten nemám, ale mám karton před chladičem
) Pomáhá to, ale když je tak -5 topím už na max. tak po 6km a topení stahuju až tak po cca 30km. Jinak se Nubi i dost mlží na oknech, pokud jede víc lidí.
Brainman byl na nějakým vyčištění topení a je spokojen, třeba se ozve jak a kde to dělal.
Tak ty kartony jsem také zkoušel, ale je to riziko, aby to potom někdo při oteplení neutavil a fakt se mi to nelíbí
.
Nevíš zda se fakt dělají termostaty, který udrží vyšší teplotu motoru ?? Takhle mi stejně připadá že ten motor je podchlazený, že ta teplota je tak kolem 70-80 °C možná méně.
Napsal: stř led 11, 2006 18:45
od Blue Lanos
Tak to sa neboj ze by si to uvaril
Este som nevidel ziadne daewoo uvarene! Ja tam ma ten papir asi 2 tyzdne od plnej nadrze tak to testujem.
Je pravda, ze firemna fabia topi asi po 2-3km to fakt neviem jak to je mozne
Napsal: stř led 11, 2006 19:50
od Kessler
To je fakt...nevim jak Leganza, ale Nexia má poměrně předimenzovaný ventilátor na chladiči...takže ani letní dálniční kolony nejsou problém...
Napsal: stř led 11, 2006 20:51
od Richard
Mrkněte na
www.autokacik.pl a na foru k Nubiře a Leganze je i o termostatech. Pokud dodře čitajem po polski, používají tam sem tam termostat z Vectry B na 92 st.C. Ale kde ho sehnat jsem ještě nepídil.
Napsal: stř úno 08, 2006 20:26
od kmartin
Tak vas setkych zdravim a tiez by som chcel pomoct s kurenim na Leganze.Kupili sme ju v auguste a vtedy ma ani vo sne nenapadlo vyskusat kurenie.Predtym sme mali Tico a za 8 rokov nebol ziaden problem.a s Leganzou som este poridne nekuril.Je to vlastne manzelkyne auto a vzdy ked pride domov tak mi nadava a ze ona nebude jazdit v chladnicke.Uz sme to s kamaratom pozerali,vstupna hadica do kurenia je horuca ale vystup je len vlazny.Mame podozrenie ,ze neotvara dobre ventil na radiatore.Neviete niekto poradit?Popripade ako skontrolovat otvaranie toho ventilu?Alebo co stym?Dik.
Napsal: stř úno 08, 2006 21:00
od palikx
tak chlapci je mi lito ale letos jsme proplachovali uz asi 5 topeni a dnes jsem asi 3 menil.jestli se to pomalu ohriva je termostat spatnej (lehce propousti)pozna se to po ujeti cca 2-5 km a potom sahnout na chaldic je li teplej je termostat ko.a topeni je li vstup do radiatoru horkej a vystup studenej je 100% ucpanej rdiator.zkusit proplachnout tlakem vody v opacnem smeru nalit cistic chladice(ne utesnovac)a jezdit chvili jestli se to nezlepsi.pak pripadne menit radiator cena v prumeru 3000 s dani plus prace.
Napsal: stř úno 08, 2006 21:40
od kmartin
To s tym preplachovanim som skusal este v decembri.A dva krat.Najprv podla navodu,(nalit do prazdneho systemu,pol hodinu pojazdit,vypustit,preplachnut cistou vodou,naliat zmes) a potom este raz v podstate to iste,len som to tam nechal takmer 24 hod a najazdil asi 150km.A vysledok mam asi taky,ze prvych 5 min sa auto tvari,ako ze by aj kurilo,no potom ako by sa zavrel radiator a zas fuka len studene.Moze sa v tom systeme plavit taky kus necistoty,ze by to vzdy tak upchal?A este jedna otazka,kolko litrov kvapaliny je v chladiacom systeme?Pri vypustany cez chladic vytieklo max 4,5 litra.A viac sa mi tam nepodarilo ani naliat.Mne sa to zda byt ale malo.Moze byt ze ten radiator mam stale zatvoreny?Vopred srdecna vdaka za rady,lebo manzelka sa uz so mnou nebavy( v chladnicke nejazdi).
topení
Napsal: čtv úno 09, 2006 20:45
od Alda
chladící kapaliny je 7 litrů ale něco ti zustane v motoru tak vše nevyleješ .
Co se týká mojí legy tak topí podle toho co si nastavím a po kolika km. nevím ráno jedu do práce nastartuji dám cigáro a v autě je teplo tak mi stačí cca.7 min. a hřeje
Napsal: čtv úno 09, 2006 22:23
od Topol
Anonymous píše:[ Mam Kalos Cevrolet 4/2005 ale kurenie je dosť biedne. Felicia mi hriala už po 2-3 km. Zrejme u Kalosa je to od výroby.
Vlado
Pěkný večer
Sraz za 78 venku -2 sněháňky
Nesouhlasím!!! Jak teď bylo -20 tak jsem měl naplno červenou ale maximálně jen chvíli třetí rychlost jinak zpátky na druhou rychlost.Sice zadní okna zapocený ale když jsem zapnul klimu tak i zadek se vyčistil.
Takže já si na topení nestěžuji! Kdo neví tak Kalos HB 1150-srpen 2004
najeto asi 17 000km
Ať nám jezdí a topí a nezlobí
Napsal: pát úno 10, 2006 19:47
od palikx
muze tam byt takovy kus.respektive spousta malych.presne to se mi stalo taky.proplachoval jsem to asi 6 krat az pak se to zlepsilo.
topenie v Lege slabé- čo ďalej
Napsal: pon lis 13, 2006 08:38
od kajsi
S topením v lege bojujem už rok od minulej zimy, slabo kúrila cez zimu a tak som začal pátrať - tak ako niektorí píšu nekurí v kabine ako by mala, je v nej dokonca zima pri plne zapnutom kurení.
Môj postup pri odstraňovaní závady: zistil som či vstupuje teplá voda do radiatora v kabine- výsledok jedná hadica horúca- druhá vlažná. Skúsil som zistiť či je vadný termostat- málo prepušťal teplú vodu do chladiča-vymenil som ho za termostat z Vectra B(92st. C) -cena 1150 SK -je úplne rovnaký ako na legu len má vývod, ktorý som zablendoval skrutkou(slúži ako odvzdušňovák)- teplota v kabine sa trocha dvíhla ale stále slabo kúri-hadice do radiátora sú v podstate v rovnakom stave ako pred výmenou termostatu-jedná horúca druhá vlažná- termostat ale mi znížil spotrebu LPG z 15L na 12L (mesto, malá vzdialenosť 7 km tam a 7 km späť), ešte pôjdem nastaviť plyn a možno sa dostanem na 10,5-11, čo v zime a na krátke vzdialenosti v meste (väčšinou stojím v zapche) je s LPG OK, či nie? Teraz cez víkend sa pustím do vybratia radiatora z auta a jeho prečistenia prípadne prezretia uzatvaracieho ventilu ak je tam - preto vás kolegovia prosím o postup ako sa vyberie radiator z Leganzy-niekto písal že sa dá aj bez vyberania palubnej dosky, prípadne mi poraďte čo okrem preplachu radiatora môžem na ňom ešte urobiť - má ventil, či nemá ventil apod. Ako je riešený obeh vody ak nastavím prepinač ohrevu v kabine (červeny -modrý) na min, aby mi v lete nehrialo - prosím o rady, čím skôr -mrznem
vďaka Kajsi Košice
Re: topenie v Lege slabé- čo ďalej
Napsal: pon lis 13, 2006 20:25
od whisky22
kajsi píše:S topením v lege bojujem už rok od minulej zimy, slabo..............................
Ako sa rozobera kurenie to neviem, este som to nerobil. Co sa tyka spotreby tak LPG v meste mam 11,5 l v lete vacsinou mesto a 12 l v zime 99% mesto. Vzdialenosti tak 9 km rano do prace (ziadne zácpy) a poobede 9 km domov (vacsinou v zacpe). Ale co sa tyka toho kurenia tak to nafot az to budes rozoberat. Bude to pomoc pre ostatnych.