Stránka 1 z 1
Výměna pylového filtru
Napsal: čtv led 05, 2006 15:36
od KLECHTA
Potřeboval bych poradit jak se mění pylovej filtr u Nubiry!?
Dík moc za rady.
Napsal: čtv led 05, 2006 16:03
od Tomáš
Napsal: čtv led 05, 2006 18:25
od Pavel Beneš
no hlavně pozor, já měl pylák v půlce lomený, když jsem s ním skončil, byl v půlce půlený!!!!!
Ne, jen pozor na papíráky, kterým ohýbáním praskají membrány a pak podsávají.... Je to plast na plast a když se to při montáži šprajcne, musíš opatrň!
Napsal: pát led 06, 2006 08:48
od Tomáš
No on je nalomený , aby si ho tam vůbec dostal , je tam málo místa.
Pylový filtr - zkušenost
Napsal: pát led 06, 2006 09:48
od Miloss
Mám Nubiru 7 roků. Zatim použivám stále originální pylový filtr. Nový pylový filtr je poměrně drahý. Na základě mojich zkušeností doporučuji:
1. Jedenkrát ročně jej opatrně vymontovat z auta.
2. Vždy najdeme filtr velmi znečistěný, proto jej nejprve opatrně poklepem vyčistíme od hrubých nečistot, potom jej vyfoukáme z obou stran např. výkonným vysavačem
3. Do umývadla napustit vodu cca 40 st. teplou.
4. Do vody dáme cca 50 ml JARu
5. Opatrně jej vypereme v tomto roztoku.
6. Tento postup 2x až 3x opakujeme, pokud lázeň není relativne čistá.
7. Vyprany filtr 3x opatrne propláchneme v čisté vlažné vodě.
8. Filtr necháme důkladne vysušit na ústředním topeni, nebo v létě na slunci.
9. Namontujeme do automobilu.
10. Těšíme se z toho, že jsme ušetřili cca 1000 korun.
Poznámka:
1. Nemusíme se bát toho, že účinnost filtrace nějak dramaticky poklesne. Rozhodně se taky nezmenší propustnost filtru.
2. Tento postup taky úspěšně používám u vzduchového filtru motoru již cca 30 let. Jak jsem již psal v minulosti v tomto fóru, uvedený postup za dob socializmu, kdy sehnat vzduchový filtr byl někdy problém, doporučoval tehdejší výrobce v Československé televizi s tím, že praní vzduchového filtru doporučoval 2x. U Nubiry, protože si ji chráním jako oko v hlavě, vzduchový filtr do sání motoru peru 1x a potom montuji nový.
3. Výsledek spotřeby Nubiry I., 1.6 16V s praným filtrem za rok 2005 komplet a přesně: 6,66 l/100 km. S originál novým filtrem spotreba za rok 2004: 6,92; 2003: 6,34; 2002: 6,675; 2001: 7,33; 2000: 6,92 a rok 1999: 7,1 l/100 km. Vedu si o tom přesné záznamy a údaje jsou pravdivé. Jezdím denne do práce tam a zpět 25 km, 1x za 14 dní na chatu cca 90 km tam a zpět, zbytek dovolená a cestování v krajském městě. Ročně ujedu cca 12 000 km.
4. Ten kdo má mobilní telefon z možností JAVA aplikací, doporučuji kvalitní prográmek české produkce SPOTŘEBA, který Vám to bude automaticky na základe Vašich vložených údajů počítat. Skvělá věcička. Pokud bude zájem, dám adresu na příslušnou WWW stránku, kde se dá zcela zdarma ztáhnout.
Příjemný den, Miloss
Re: Pylový filtr - zkušenost
Napsal: pát led 06, 2006 11:28
od mipo
Miloss píše:Ten kdo má mobilní telefon z možností JAVA aplikací, doporučuji kvalitní prográmek české produkce SPOTŘEBA, který Vám to bude automaticky na základe Vašich vložených údajů počítat. Skvělá věcička. Pokud bude zájem, dám adresu na příslušnou WWW stránku, kde se dá zcela zdarma ztáhnout.
Myslím, že adresa je
http://www.volny.cz/zaloudekjiri/spotreba/
Napsal: pát led 06, 2006 17:16
od Pavel Beneš
Autodíly Krč, pylový filtr 410,- Vzduchový 210,-
Napsal: ned led 22, 2006 22:38
od mengic
7 rokov s filtrom klimy? Ja chcem dychat cisty vzduch. 550 sk. Vzduchovy filter ovplyvnuje 20 percent vykonu motora( ak je cisty). Radsej obetujem 170sk.
Napsal: ned úno 05, 2006 14:01
od palikx
pylovej filt by se mel menit tak po 15 tis km.nebo s olejem. stari mu nevadi