Stránka 1 z 3

kurenie

Napsal: úte led 03, 2006 13:53
od keszi
Len pred dvoma tyzdnami som kupil Matizka 1999. Motor sa mi zohreje len na stvrtinu , cize pod prvu ciarku a potom uz sa nezohrieva dalej. Tym padom nekuri tak ako by mal. Teraz neviem ci to tak ma byt alebo zle otvara termostat. Ake mate skusenosti, mal by sa motor zahriat viacej, ci nie ?

Re: kurenie

Napsal: úte led 03, 2006 15:26
od Jarda
Mě se ohřeje v zimě v létě 2mm od před prostředkem a nehne se ani po Praze v létě a teď v zimě jakbysmet a topí normálně.nejspíš termostat

Napsal: úte led 03, 2006 17:46
od míla
určitě termostat. Mělo by to být asi ty 2 mm před popovinou.

Napsal: úte led 03, 2006 19:46
od Robert
termostat.. :roll:

Napsal: úte led 03, 2006 19:55
od Docent
Zůstaň v klidu, mně se ručička teploměru taky pohybuje kolem 1. čárky... Původně jsem tam měl čidlo, které ukazovalo tak 3 mm před druhou čárkou, dal jsem na rady "odborníků", že ukazuje blbě, koupil jsem nové, a to ukazuje ještě méně. Když jsem měl v háji termostat, tak teploměr nevylez v podstatě vůbec, po 30 km tak na hranici modrého pole a když se vypnul motor, tak někam do 1/3 před 1. čárkou.

Napsal: úte led 03, 2006 20:46
od V.Brousek
Také mi ukazuje po celou dobu tak jak popisuje Docent a nikdy jsem neviděl ručičku nad polovinou.Ani v Chorvatsku při popojíždění v zácpě a horku.Kdyby byl včudu termostat,nepohla by se ručička vůbec,nebo minimálně.

Napsal: úte led 03, 2006 22:03
od Robert
Jenomze tady nejde o to, jak se hybe rucicka, to je zalezitost cidla. Problem je v tom, ze to ani netopi !!!

Napsal: úte led 03, 2006 22:11
od Docent
Robert píše:Jenomze tady nejde o to, jak se hybe rucicka, to je zalezitost cidla. Problem je v tom, ze to ani netopi !!!
No hlavně že dotyčnej ví, jak to topit MÁ :twisted: . BTW ten teploměr má skoro celý pole modrý, kromě úplného začátku (z kterého to při vadném termostatu dle osobní zkušenosti nevyleze) a červeného pole na konci. Řekl bych, že modrým polem označují výrobci provozní teplotu v normě, nejen u Matizů.

Napsal: úte led 03, 2006 22:46
od Ondras
Docent píše:No hlavně že dotyčnej ví, jak to topit MÁ
Řekl bych, že pozná, když nemá v autě kolem 30 st.C. Což je teplota, na kterou to já vytopím zhruba při -5st.C s otevřenou ventilací (saju z venku) a foukáním na okno a nohy. Možná by to šlo i víc, ale už se blbě řídí :)

Napsal: úte led 03, 2006 22:47
od Robert
Normální provozní teplota je cca 90 stupnu, coz odpovida nejaky ten milimetr pred druhou carkou (pulkou) ;)

Napsal: stř led 04, 2006 08:49
od Docent
Ty máš na tom teploměru napsaný stupně? Nebo ses ptal u výrobce, kolika stupňům odpovídají ty čárky? Proč mně jedno čidlo ukazovalo 3 mm před 2 čárku a druhý se pohybuje kolem první, když jsem s motorem jinak vůbec nic nedělal a měla by ukazovat stejně? Pro sichr jsem kouknul do návodu k obsluze. Začátek stupnice, před začátkem modrého pole. je označen jako "studený". Červené pole je označeno jako "horké". Logicky všechno mezi tím je normální provozní teplota a je blbost se dohadovat, jestli 90°C je na té druhé čárce... Kdyby bylo, tak by to tam výrobce napsal. Teploměr je prostě jen orientační: studený motor, normální provozní teplota, přehřátý motor. BTW u Sparka už výrobce považuje teploměr za natolik orientační, že už ho tam nedal vůbec...

Napsal: stř led 04, 2006 10:21
od Kessler
U novějších Racerů je taky kolem prostředka nakresleno zelené pole, značící normální teplotu...čiže normální teplota má nějaký rozsah, není to jedna určitá hodnota...

Napsal: stř led 04, 2006 16:06
od keszi
Závidím ti 30 st.C. Prejdem do roboty a to je 30km a zohreje sa v interiéri asi na 16-17st.C. Čiže nie je to nič slávne. Nezamrznem ale aby som sa potil, nedá sa povedať . Doteraz som jazdil na Favorite a ten kúril dobre. V robote jazdím na Felicii Pick upe a ten kúri veľmi dobre, keď dám na plný výkon fúka až horúci vzduch a musím stíšiť. Možno, že termostat sa skoro uzatvára , lebo nie je pokazený , funguje , len nedovolí sa zohriať motoru.

Napsal: stř led 04, 2006 17:11
od Robert
Docent píše:Ty máš na tom teploměru napsaný stupně? Nebo ses ptal u výrobce, kolika stupňům odpovídají ty čárky? Proč mně jedno čidlo ukazovalo 3 mm před 2 čárku a druhý se pohybuje kolem první, když jsem s motorem jinak vůbec nic nedělal a měla by ukazovat stejně? Pro sichr jsem kouknul do návodu k obsluze. Začátek stupnice, před začátkem modrého pole. je označen jako "studený". Červené pole je označeno jako "horké". Logicky všechno mezi tím je normální provozní teplota a je blbost se dohadovat, jestli 90°C je na té druhé čárce... Kdyby bylo, tak by to tam výrobce napsal. Teploměr je prostě jen orientační: studený motor, normální provozní teplota, přehřátý motor. BTW u Sparka už výrobce považuje teploměr za natolik orientační, že už ho tam nedal vůbec...
U každýho auta je provozní teplota cca 90 stupnu !!

Napsal: stř led 04, 2006 17:49
od Docent
Aha, takže celej ten modrej rozsah teploměru je 90°C :twisted: ? Tak to jóóó :roll: .