Stránka 1 z 3
46 koní na kolech
Napsal: pon pro 12, 2005 00:26
od Ondras
Pořídil jsem si takovou hračičku:
Stála na ibeji asi litr i s poštovným
umí měřit:
akceleraci 0-60 mph (0-96km/h)
brzdnou dráhu z 60-0mph
čas 1/4 míle
rychlost na konci 1/4 míle
VÝKON
přetížení
detailněji v manuálu třeba tu:
http://66.58.90.82/twiki/pub/Main/Gtech ... manual.pdf
Provedl jsem nějaké první pokusy o odměřil výkon na kolech a se zohledněním aerodynamického odporu(!). Na první pokus to ukázalo
46 koníků (to může být i o čtvrtinu méně než na motoru). Nebylo to zdaleka v ideálních podmínkách, protože letiště je plné sněhu. Akceleroval jsem z odstavného pruhu na komunikaci dálničního typu. Ještě ale nemám přesně zvážené auto a používám kvalifokovaný odhad
, ale chystám se autem do sběrny (nenechám ho tam) zvážit ho tam na vozidlové váze. Ačkoli je přesnost zařízení velká, jeho hlavní přínos spočívá v měření před a po úpravě, výměně kol, apod. Sám jsem zvědav jak se třeba projeví zalepení spár power tapem apod.
P.S. na sraz to samozřejmě beru
Napsal: pon pro 12, 2005 09:28
od Kessler
Jůha...to je docela chytrá mašinka...docela by mě zajímalo to přetížení, protože je super jak ve formulích dávají v pohodě 5G a ani nemrknou
A to nahoře je přísavka na čelní sklo, nebo to jen tak vypadá?
Napsal: pon pro 12, 2005 09:36
od Ondras
JJ přisavka na čelní sklo. Lípneš do doprostřed, a když je auto klidu, tak to vypolohuješ, aby to ukazovalo 0G. Sklo je asi jediné místo kam se to dá logicky dát, aby to bylo pevně spojeno s autem. Měří to jen v jedné ose, takže si musíš vybrat esli tě zajímá podélné (akcelerace / brždění) nebo příčné (zatáčení) přetížení. Já zaím udělal max. -0,75G při brždění a asi 0,3G při akceleraci. No F1 to není
Napsal: pon pro 12, 2005 10:14
od Tomáš
Ondro , co myslíš tím zalepením spár Power tapem ?
Napsal: pon pro 12, 2005 10:24
od Ondras
Tomáš píše:Ondro , co myslíš tím zalepením spár Power tapem ?
"Aerodynamická optimalizace"
Prostě přelepím spáry mezi kapotou, blatníky a nárazníkem, zalepím mlhovky, nasávání vzduchu do kabiny, třeba i oddělám zpětná zrcátka. Tohle přímo píšou v návodu k gtechu, tak mě zajímá, jestli to vůbec bude změřitelné.
Napsal: pon pro 12, 2005 10:28
od Tomáš
No ty brďo , to je už fakt ujetý....
, ale zase z vědeckých důvodů , proč ne .
Napsal: pon pro 12, 2005 10:38
od Ondras
Tomáš píše:No ty brďo , to je už fakt ujetý....
, ale zase z vědeckých důvodů , proč ne .
No jistě! když můžou olepovat auta před pokusy o rychlostní rekord, tak proč ne já Matize?
Napsal: pon pro 12, 2005 10:43
od jakub
Ondras píše:Tomáš píše:No ty brďo , to je už fakt ujetý....
, ale zase z vědeckých důvodů , proč ne .
No jistě! když můžou olepovat auta před pokusy o rychlostní rekord, tak proč ne já Matize?
no, muzes, ale obavam se, ze duvod, proc je todle zbytecne jsi rekl sam
Ondras píše:Já zaím udělal max. -0,75G při brždění a asi 0,3G při akceleraci. No F1 to není
ftip je v tom, ze pri rychlostnim rekordu jsou rychlosti nekde uuuplne jinde, nez u mateze, tam potom nespravny odtok vzduchu dela nehoraznosti - u mateze nemas sanci toto pozorovat - leda otevrena vs. zavrena vsechna okynka - to ti s maximalkou mavne urcite, ale spary fakt ne
ps: jinak pekna hracka, imho presne k tomu jak rikas - porovnat pred/po ...
Napsal: pon pro 12, 2005 17:10
od Robert
Nějak nerozumím, proč budeš olepovat auto a oddělávat zrcátka
Vždyť Tě musí spíš zajímavat výkon takový, jaký je, když je auto kompletní, nebo budeš jezdit bez zrcátek a s olepeným autem furt ?
Napsal: pon pro 12, 2005 18:07
od Ondras
Robert píše:Nějak nerozumím, proč budeš olepovat auto a oddělávat zrcátka
Vždyť Tě musí spíš zajímavat výkon takový, jaký je, když je auto kompletní, nebo budeš jezdit bez zrcátek a s olepeným autem furt ?
V případě olepení mě nebude zajímat výkon na kolech, ale třeba časy na 1/4 míle a akcelerace 0-60mph. Jde mi jen o změření, jak moc nebo málo můžou tyhle věci pomoci. Taky vybrakuju sedačky (byť ty nové váží cca 6.5 kilo jedna) vyjma jedné, všecko z kufru vč. rezervy a uvidíme
Napsal: pon pro 12, 2005 18:50
od jakub
Ondras píše:Robert píše:Nějak nerozumím, proč budeš olepovat auto a oddělávat zrcátka
Vždyť Tě musí spíš zajímavat výkon takový, jaký je, když je auto kompletní, nebo budeš jezdit bez zrcátek a s olepeným autem furt ?
V případě olepení mě nebude zajímat výkon na kolech, ale třeba časy na 1/4 míle a akcelerace 0-60mph. Jde mi jen o změření, jak moc nebo málo můžou tyhle věci pomoci. Taky vybrakuju sedačky (byť ty nové váží cca 6.5 kilo jedna) vyjma jedné, všecko z kufru vč. rezervy a uvidíme
no, je pravda, ze na takhle maly motor ma vliv vaha, ale jestli ti jde o maximalismus, tak:
- vyndat sedacky - jsi rikal
- vyndat _vsechno_, co neni potreba k jizde
- misto oken plasty
- pred jizdou vykakat vycurat
Napsal: pon pro 12, 2005 19:00
od V.Brousek
mám takový dojem,že budu asi někde jinde,nechápu o co tu jde.
Napsal: pon pro 12, 2005 19:25
od Docent
Ondro, ty budeš asi svobodnej, ne
? Tak se ještě vyblbni, dokud to jde
!
Napsal: pon pro 12, 2005 19:34
od Akri
Ondras píše:Tomáš píše:Ondro , co myslíš tím zalepením spár Power tapem ?
"Aerodynamická optimalizace"
Prostě přelepím spáry mezi kapotou, blatníky a nárazníkem, zalepím mlhovky, nasávání vzduchu do kabiny, třeba i oddělám zpětná zrcátka. Tohle přímo píšou v návodu k gtechu, tak mě zajímá, jestli to vůbec bude změřitelné.
takze to otapetujes
Napsal: pon pro 12, 2005 19:56
od Kessler
A kam se vejde osmička vrták, tak odvrtat...odlehčení je odlehčení