Stránka 1 z 1
Mám problém s Nubirou Vagon 1,6 při zatáčení - poraďte
Napsal: ned pro 11, 2005 21:46
od Petr Čada
Při zatáčení do levotočivé zatáčky pohnu-li volantem asi o 30 stupňu při rychlosti nad 60 km mě jakoby najednou začne ujíždět zadek vozu tak, že musím zpětně zatáčku korigovat vrácením volantu zpět. Čím vyšší rychlost, je toto ustřelení znatelnějsí. Na stranu druhou (do pravotočivé zatáčky) nic takového vůz nedělá. Na Nubiře rv. 1999 mám najeto 37.000 km, nebyla bourána, geometrie je prý v porádku silenbloky jsou v pořádku na obou stranách nápravy, gumy jsou nahuštěny na předepsaný tlak. Disky jsou plechové, nové gumy zimní zn. Barum. Tlumiče jsem otestoval na stolici, jsou v normě u obou dvou skoro stejná křivka. Nemá někdo zkušenost čim by to mohlo být?
Napsal: ned pro 11, 2005 22:02
od Richard
Petře, Nubira má zadní nápravu víceprvkovou a ona když zatáčíš tak se natáčí i zadní kola (trochu o pár stupňů) tím víc, čím razantněji zatáčíš. Chce to trochu cvik, když jsem jel s Nubirou poprvé rodina nadávala, že je přesejpám, pes v kufru měl drápy v koberci
ale ten zadek je fakt dobrej, jede jak po kolejich
Ale jestli to dělá nějak moc a jen na jednu stranu, tak to chce zkouknout silentbloky na nápravě, v kterejch se to trochu natáčí. Fotka zavěšení zadních kol je
http://richard555.wz.cz/nubi_z_brzdy/za ... z_kola.jpg
Další fotky zadní nápravy jsou v Nubira - Zadní brzdy
Podívej se i do manuálů, nebo do tý poský příručky o Nubiře tady na foru
Napsal: úte pro 13, 2005 00:17
od Návštěvník
Richarde s Nubirou už jezdím víc jak rok, ale tohle mi začala dělat tak před dvěmi měsíci, byl jsem s tím u mechanika ten mi řekl, že je zbytečné kupovat nové silenbloky nebo celé nové, že jsou naprosto v pořádku. Jinak na Nubiru nedám dopustit, ale už jsem kvůli tomu ustřelení měl nepěkné hodiny na namrzlé krajnici kam mě to hodilo. Proč to potom nedělá na druhou stranu?
Napsal: úte pro 13, 2005 08:44
od Brainman
mohlo by to byt horni ulozeni zadnich tlumicu
Napsal: úte pro 13, 2005 09:21
od Tomáš
Brainman píše:mohlo by to byt horni ulozeni zadnich tlumicu
no , mohlo , ale to se dřív vytlučou spodní silentbloky. Já bych dal celej zadek na špalky a hejbal bych kolem na všechny strany , někde ta vůle musí být , ale je otázka , zda se to projeví , když budou kola svěšený
Napsal: úte pro 13, 2005 09:42
od Richard
Nesjíždí se ti blbě ta pravá guma? Nebouch si tím pravým zadkem někde o obrubník třeba ve smyku, jestli tam není něco ohnutýho těhlice atd. ??????, zkus zkouknout geometrii ale např. na laseru a zkouknout i ostatní parametry, odklon, ev. záklon Mc.persnu a horní uchycení tlumiče?
Já osobně bych typoval něco urvanýho, ohnutýho, prasklýho, nechci strašit,
ale radši bych s tím moc nejezdil, a doufám, že až se najde závada, hodíš to sem, dík i za ostatní
Napsal: úte pro 13, 2005 14:23
od Richard
Petře ještě jsem vyštrachal hodnoty nastavení geometrie , tady jsou
Re: Mám problém s Nubirou Vagon 1,6 při zatáčení - poraďte
Napsal: čtv říj 03, 2013 11:43
od maledivy1967
Zdravím vás, mám vybité silenbloky na zadnej náprave, vzákrutách to vynáša. V obchode mi nevedia vytypovať silenbloky. Môžte dať mi link na ten polský manuál alebo niečo aby som si to mohol pozreť a vytypovať, Ďakujem
Re: Mám problém s Nubirou Vagon 1,6 při zatáčení - poraďte
Napsal: čtv říj 03, 2013 12:09
od lomngi
Napiš do carmaxu daj vin číslo a on Ti pošle aj s fotom aj s cenou.
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic. ... 17&t=18789