Stránka 1 z 2
Primrzaju bubny
Napsal: sob pro 10, 2005 18:14
od ppp
Ahojte
Mam problem s primrzajucimi paknami. Teda neviem ci ide o primrzanie, ale asi insie to ani nemoze byt. Problem je ze espero nechavam zaparkovane len s rychlostou a nie zatiahnutou rucnou, ale aj tak ked ho idem po tyzdni nastartovat, tak sa nechce hnut z miesta az ked sa zozadu ozve zvuk uvolnenych brzd tak sa pohne. Dnes som dokonca pol metra potiahol LZ koleso zabrzdene, az cuvnutie ho uvolnilo.
Moze to byt sposobene, tym, ze to mechanik utiahol prilis? Teda neviem ci je to prilis, ked rucnu dokazem zatiahnut maximalne na 5 zubov. Okrem toho nedal do bubnov skrutku, ktora drzi bubon, ked tam nie su skrutky na kolesa, so stazuje nasunutie kolies (bubon sa oproti naboju pretaca). Ale aj tak sa mi to nezda aby to takto primrzalo.
Napsal: sob pro 10, 2005 19:23
od Richard
Napsal: sob pro 10, 2005 19:39
od peter NR
asi ti tú ručnú ozaj moc dotiahol - ručná by mala mať pri uvoľnení vôlu, teraz neviem, či na jeden zub, alebo tak nejako...
a k tej skrutke...- čo by to bolo za mechanika keby niečo neušetril...?
Napsal: sob pro 10, 2005 19:59
od ppp
Uz sa tesim na jej prestelovanie v tejto zime. Kym bolo teplo tak som si pod autom parkrat povylihoval a tak sa mi mari ze je k nastaveniu rucky "uchvatny pristup".
Inac ta chybajuca skrutka mi dost vadi. Pretoze ked nenasadim koleso na prvy pokus dobre, tak ho musim zlozit a znovu nasadit presne tak aby sedeli otvory pre skrutky voci sebe. Keby som pootocil kolesom, tak sa mi pootoci aj naboj a diery v naboji zmiznu za bubnom. Len mam pocit ze predosle bybny mali dve skrutky, tieto maju len jednu dieru.
Takisto ma stve, ze som si brzdy najr nenatrel nez som to dal menit. Bohuzial bolo malo casu, takze teraz mam po 3 tyzdnoch od vymeny brzd hrdzavu gucu vzadu aj vpredu su uz kotuce ohrdzavene na obvode.
Na kolko zubov sa Vam da zatiahnut rucka?
Napsal: sob pro 10, 2005 20:06
od peter NR
ppp píše:Inac ta chybajuca skrutka mi dost vadi. Pretoze ked nenasadim koleso na prvy pokus dobre, tak ho musim zlozit a znovu nasadit presne tak ....
Na kolko zubov sa Vam da zatiahnut rucka?
toto poznám mám vzadu podložky bez zaistenia...
tú ručku skúsim, tak za hodinku pôjdem vyvenčiť hafana, teraz sa mi do tej kossssy nechce...
Napsal: sob pro 10, 2005 21:56
od ppp
Vdaka za ochotu, ale staci mi to do dvoch tyzdnov
, skor sa aj tak do garaze nedostanem.
To rozsirenie si nechcel riesit radsej inym ET? Oplacke disky by ti vyliezli o 1 az 2cm. Dnes som bol na vrakaci po klasiky, presne take disky ako mam na aute mali iba jeden, potom este s 3 trosku inym oznacenim, ale rozmery suhlasili, len nemali znacku daewoo ale gm a par pismenok, ale tiez et 49.
Okrem nich tam mali disky s et 39 a dake divne s et30.
Napsal: sob pro 10, 2005 21:59
od peter NR
no tie divné s et30 by ma zaujímali - nevieš čo za to chceli?
a boli to 14- proste pasovali by?
Napsal: sob pro 10, 2005 22:09
od ppp
Vlastne ani neviem ci by pasovali. Neviem strediacu dieru. Boli medzi 4x100, 14palcovymi, ale neviem ani sirku ani tu dieru. Za disky chcu obvykle 600Sk takze neviem preco mne ten jeden esperacky predali za 400. Mozno preto ze bol len jeden. Pravdepodobne dalsie 3 niekto omylom vzal aj s jednym z toho dalsieho podobneho druhu, lebo tie boli zase tri.
Napsal: sob pro 10, 2005 22:11
od peter NR
4x600 je celkom dosť
Napsal: sob pro 10, 2005 22:27
od peter NR
ppp - takže ručná ide na 6, keby som moc chcel na 7 zubov, obloženie má cca 1,5 roka/ cca 20tis. km... ...ale neviemči sa to dá takto zrovnávať...
Napsal: sob pro 10, 2005 23:24
od ppp
Diky. Moja ide len na 5, 6 tam uz nezatiahnem, aj ked keby espero nemalo strechu a mohol by som sa k tomu poriadne postavit
)).
Moje oblozenie aj s bubnami ma 2tkm a 3 tyzdne.
Tych 600 este nie je konecnych, lebo to este treba opieskovat a nalakovat co je 300 az 400 podla lokality. Nove oplacke su za necelych 1300 (mensie et), nove esperacke za necelych 1600 (et 49). Ja uz mam jeden disk za 600 z KE, teraz dalsi krajsi za 400 plus 800 za zrenovovanie a som na 1800 za dva disky miesto 3100.
Napsal: sob pro 10, 2005 23:27
od JRD McLAREN
ppp nejaky mechanik ti opravoval zadne bvrzdy ..??
..ze ci nenastavil zle "rozperku" na celustiach,
tym padom ti aj "rucna" bere skorej,
a pakne primrzaju preto, ze jednoducho mnozstvo
zkondenzovanej vody staci na to, aby vyplnija sparu
medzi bubnom a oblozenim, a ked mrzne, taq brzda zamrzne tiez..
..(zretedelno vypraavamm ...ANO..
)
Napsal: ned pro 11, 2005 10:51
od ppp
Ani nie ze opravoval, ale vymienal spotrebny material. Chcel som si to spravit sam, a vsetko pekne natriet pred montazou, ale auto bolo mesiac v servise a uz sa zozimievalo tak som to nechal im. Ze to zmrvi ma sice napadlo, ale nechcel som si to pripustit. Budem musiet bubny zhodit a obzriet co sa tam deje. Blbe je ze na to nemam cas, co bol aj dovod ze som to nechal na servise. Ja viem, ze brzdy su dolezite a preto by si ich mal kazdy rozmyslajuci clovek robit sam, ale proste uz vobec nemam volny cas a nieto este na auto.
So starymi brzdami nic neprimrzalo, aj ked vtedy este zima nebola a rucna zase takmer nebrzdila ani ked som ju vytiahol nadoraz. Teraz brzdi perfektne, ale zase to primrzanie. A mam pocit, ze sa trochu znizil dojazd, takze je mozne ze to vzadu pribrzduje.
Najviac ma serie takyto pristup servisov: "Velmi sa s tym nenababreme, ved to by potom zakaznik nechcel zaplatit, ale to ze mu znicime debilnou montazou 7litrov v dieloch to nas uz netankuje." Aj nad rozvodami pomyslam ze ich na jar budem menit sam, napriek tomu ze je to 16V, ale aspon budem mat istotu ze je vsetko vymenene tak ako ma byt a nie ze maju mechanici "moment v ruke" a "ten remen tam ide aj skrutkovacom", a pod.
Napsal: ned pro 11, 2005 20:34
od peter NR
ppp píše:...aspon budem mat istotu ze je vsetko vymenene tak ako ma byt a nie ze maju mechanici "moment v ruke" a "ten remen tam ide aj skrutkovacom", a pod.
...alebo "Fero nevieš koľko som to narátal tých zubov...?"
Napsal: pon pro 12, 2005 13:00
od igor.ma
Prve, co som menil na Lanose, ked som ho kupil boli obe lanka rucnej brzdy, pretoze som po jazde nahodou zistil, ze je jedno koleso uplne horuce. Po kontrole co a ako som dospel k zaveru, ze sa lanka pridieraju a nevracaju sa spat. Nedali sa ani rozchodit. Vymena pomohla, odtedy mam pokoj. Skus to pozriet, ci sa vracaju a skus aj nastavit samostav, to tiez robi problemy, ale ked si bol v servise tak snad to mechanik vie nastavit. Alebo nevie?