Stránka 1 z 4

Princip dodávky paliva

Napsal: čtv pro 08, 2005 10:27
od cubafire
Ahoj kolegové.
Mám zase problém a proto píšu. Asi mi odešlo palivové čerpadlo :-( bzučí, nebo spíš teda vrže a benzínu dává tak polovinu. A to tam mám ještě 1/4 nádrže :-/. Volal jsem mechanikovi, na kterého mi dal kontakt Ivan a ten mě přivedl aspoň na myšlenku. Samozřejmě čerpadlo musím vyměnit, ale taky musím zajisti, aby se mi to neposralo znovu. Takže se chci zeptat na princip dodávky paliva. Je to tak, že po přepnutí na LPG ŘJ dá signál PČ a to se vypne? Nebo PČ jede pořád a nějakým přepadem se benzín vrací do nádrže? Nerad bych totiž vyhodil 5000 oknem za nové PČ a za 2 měsíce zase. :-(

Napsal: čtv pro 08, 2005 10:50
od Richard
No já myslím, že u vstřikovačů je taková lišta ze které jsou napájeny benzínem vstřikovače no a do toho tlačí čerpadlo benzín a je tam přetlakový ventil nastaven na 300kp a zbytek se pak vrací zpátečkou do nádrže, ale to je u MPI, jestli máš jednobod, tak ten jsem měl u Pontiaca, ale to už si nejsem schopnej vybavit, ale mělo by to být podobné. :D

Napsal: čtv pro 08, 2005 11:07
od cubafire
Takže pokud si to vstřik nevezme, tak to jde přepadem zpátky do nádrže jo? Takže i kdyby čerpadlo valilo pořád, tak by to nevadilo, protože by se chladilo a mazalo. Je to tak?

Napsal: čtv pro 08, 2005 11:12
od Richard
Myslim, že tak to asi bude, ale je možný, že čerpadlo nevyvine takovej tlak aby se přebytečný benzín přetlačil do nádrže a průtok se zmenší a pak se může blbě chladit a může odejít :D

Napsal: čtv pro 08, 2005 11:13
od Habron
Tak nějak to funguje a jen málo systémů na LPG odpojuje čerpadlo. Někde jsem slyšel, že tomu čerpadlu příliš nesvědčí, že na LPG běží pořád, protože je tam stále ten samý benzín a většinou je ho tam málo.

Kdesi jsem taky slyšel (nebo spíš na nějakým fóru četl), že v zájmu dobré kondice čerpadla se doporučuje jednou za čas (nevím jak často) vyjezdit celou nádrž benzínu a dotankovat zase čerstvý.

Napsal: čtv pro 08, 2005 11:16
od Richard
To je spíš kvůli vstřikům, aby se nelepily, než kvůli čerpadlu Syn má mojí Feldu máme 90000 km a se benzínem nemám problém :lol: a pod deklem nádrže žijí pavouci a jezdí s náma na víkendy :lol: :lol:

Napsal: čtv pro 08, 2005 11:22
od Habron
Richard píše:To je spíš kvůli vstřikům, aby se nelepily, než kvůli čerpadlu Syn má mojí Feldu máme 90000 km a se benzínem nemám problém :lol:
Nebo tak, já už si to moc nepomatuju.

Napsal: čtv pro 08, 2005 13:11
od cubafire
Nebo jinak. Myslíte, že při 170 000 km už má čerpadlo právo na to aby odešlo? Přijde mi to nějak brzo. :cry:

Napsal: čtv pro 08, 2005 13:27
od Habron
U Nexie po tolika kilometrech na to právo má. Podle toho, co čtu tady na fóru, nebo slyším i od lidí, co nexii mají, tak to čerpadlo 200 000 nevydrží.

Napsal: čtv pro 08, 2005 13:40
od cubafire
Tak aspoň tak, že jsem to už mohl čekat. :-( Tak mě napadá. Prodám Nexii 96, 1,5 GLE. S LPG najeto 168 000. Sedan. kolik kdo dá? Dal by mi někdo 60.000? :lol:

Napsal: pát pro 09, 2005 00:21
od Ivan
Mně paliv. čerpadlo odešlo po 55.000 km.

Napsal: pát pro 09, 2005 19:59
od JRD McLAREN
No mne este neodislo..cca 75tis..
a tatkovi tiez ne..cca 130tis..

..ten "pretlakovy venitl" je napojeny na sacie potrubie, a reguluje ho podtlak
v sacom potrubii..
Obrázek
..je to tamta "blbinka" z ktorej trci hadicka,
..palivo je privadzane do tej "hrubej" trubky..
..odvadzane je tou tensou...

Napsal: pát pro 09, 2005 22:58
od Rasťo
Richard píše:Myslim, že tak to asi bude, ale je možný, že čerpadlo nevyvine takovej tlak aby se přebytečný benzín přetlačil do nádrže a průtok se zmenší a pak se může blbě chladit a může odejít :D
Že by bolo palivové čerpadlo chladené benzínom...? To sa mi moc nezdá.. Mám si myslieť že keď je malo benzínu, palivové čerpadlo ho zohreje na takú teplotu že zhorí vinutie elektromotora čerpadla? To sa ten benzín akože na koľko stupňov zohreje??? To sa mi fakt nepozdáva...

Napsal: sob pro 10, 2005 10:27
od igor.ma
No je to tak. Palivove cerpadlo je skutocne chladene od benzinu, samozrejme, ze ten sa nezohreje v nadrzi na taku velku teplotu, ale ak ho mas malo, tak sa pravdepodobne znizuje prietok. Mam tiez LPG, cerpadlo stale bezi, a v prirucke k LPG je doslova napisane, ze by som mal mat v nadrzi minimalne 1/4 a viac, lebo inak hrozi zadretie pal. cerpadla.

Napsal: sob pro 10, 2005 15:29
od Rasťo
igor.ma píše:No je to tak. Palivove cerpadlo je skutocne chladene od benzinu, samozrejme, ze ten sa nezohreje v nadrzi na taku velku teplotu, ale ak ho mas malo, tak sa pravdepodobne znizuje prietok. Mam tiez LPG, cerpadlo stale bezi, a v prirucke k LPG je doslova napisane, ze by som mal mat v nadrzi minimalne 1/4 a viac, lebo inak hrozi zadretie pal. cerpadla.
To ale nepotvrdzuje teoriu o chladeni palivoveho cerpadla palivom. Odporucanie, nejazdit na LPG s menej ako 1/4 nadrzou benzinu (cca 15 litrov), moze mat pricinu v tom ze by mohla nastat situacia, ked pobezi dlhodobo palivove cerpadlo nasucho (ak by sme nemali ziadny benzin a jazdili na LPG). Vtedy by malo cerpadlo o mnoho vyssie otacky a to by mohlo mat za nasledok zadretie a v zapäti zhorenie cerpadla (iba "nahlas" uvazujem). Na chladenie cerpadla benzinom proste neverim. Myslim ze ak by sme urobili experiment a nechali jedno cerpadlo precerpavat kvapalinu s teplotou 20 st. C a druhe cerpadlo kvapalinu s teplotou 60 st. C, ich zivotnost by bola porovnatelna. Verim ze si nikto nemysli ze ak bude v nadrzi 5 litrov benzinu, palivove cerpadlo ho pri jazde na LPG zahreje na 60 st. C...