Stránka 1 z 2

startér

Napsal: stř pro 07, 2005 21:58
od Vincent
mám dotaz, jde použít startér z Nexie do Raceru ? Ten můj zlobí ,točí dobře ale nechce zaskakovat,odchází elmag.cívka. Koupil jsem jeden z Kadetta,ale ten nesedí,tak se ptám předem než zase něco koupím. díky :?

Napsal: stř pro 07, 2005 22:11
od JRD McLAREN
..a pastorek a venec na zotrvaku su v jakom stave ..??

..totizto nemusi to byt zla cievka..kvoli comu nexe zaskakovat..

Napsal: stř pro 07, 2005 22:39
od Vincent
pastorek a věnec je v pořádku,všechno jsem prohlídnul,po otčení klíčku se startér pokaždé roztočí ,ale ne vždy vysune.Musím sepnout vícekrát . Cívka je vevnitř čistá,použil jsem i kontaktol ale nepomáhá. Dělá to jen v zimě.V loni to trochu zlobilo,potom celou sezonu nic,až teď jak jdou teploty k nule.Zatím jsem vždy nastartoval ,ale horší se to.

Napsal: čtv pro 08, 2005 11:07
od Richard
Vona ta vysouvací cívka může mít nějakou část ve zkratu a tak nemá tolik síly na vysunutí pastorku do záběru, nebo může být i slabá baterka, ale vzhledem k zimnímu období nech zkontrolovat baterku. Říká se, že je dobré v mrazu nejdřív tak na 20 sek rozsvítit světla, pak zhasnout a teprv startovat. Baterka se probudí a tím se připraví lépe na to, co jí čeká při startování a líp to pak snáší. Sednout a rovnou startovat z klidu je prý pro baterku šok! :!: :lol:

Napsal: čtv pro 08, 2005 14:31
od Kessler
Richard píše:Vona ta vysouvací cívka může mít nějakou část ve zkratu a tak nemá tolik síly na vysunutí pastorku do záběru, nebo může být i slabá baterka, ale vzhledem k zimnímu období nech zkontrolovat baterku. Říká se, že je dobré v mrazu nejdřív tak na 20 sek rozsvítit světla, pak zhasnout a teprv startovat. Baterka se probudí a tím se připraví lépe na to, co jí čeká při startování a líp to pak snáší. Sednout a rovnou startovat z klidu je prý pro baterku šok! :!: :lol:
To si děláš bžundu, nebo je to opravdu fakt :?:

Napsal: čtv pro 08, 2005 14:37
od Habron
V době, kdy jsem jezdil 125kou se to říkalo jako obecnej fakt, jestli to stále platí, nevím.

Je ale fakt, že tím rozsvícením světel se nastartuje elektrochemická reakce, která ten proud vlastně vyrábí.

Napsal: čtv pro 08, 2005 15:20
od Richard
I když mám legraci rád, málo kdy bych si ji dělal z kamarádů, jen tak maličko, jinak s tou baterkou to je fakt :!: Představte si chudinku baterku je deset pod nulou celou noc hajá a najednou z fleku po ní chce někdo ihned 400A :D
Ještě mi napadlo, s tím pastorkem píšeš, že se startér vždy roztočí ale nazaskočí do setrváku. Jestli si dobře pamatuju, tak by se měl stratér nejdřív vysunout v klidu a teprv až zapadne do věnce na setrvačníku tak točit celým motorem. Nemáš nějak rozhozenej ten stykač na startéru co ho spíná? a sepne ho brzo k dyž není ještě zapadlej? :?: Mělo by se to projevovat nějakým, pazvukem skřípot atd. Co ty na to? :lol:

Napsal: čtv pro 08, 2005 15:31
od Habron
Když startér začne točit dřív, než je úplně vysunutej, tak to vydává takový divný zvuky, nevím, jak to slovně popsat, ale je to takový divný chrčení, jak brousí pastorek o věnec.

Napsal: čtv pro 08, 2005 17:17
od Richard
Habron píše:Když startér začne točit dřív, než je úplně vysunutej, tak to vydává takový divný zvuky, nevím, jak to slovně popsat, ale je to takový divný chrčení, jak brousí pastorek o věnec.
Přesně, a stačí aby to udělal několikrát a obrousí si si ty náběhy a je to vháji :cry:

Napsal: čtv pro 08, 2005 19:17
od ppp
Pre baterku je kazde startovanie sokom, a to tym vacsi cim mensi ma uvadzany startovaci prud. To zasvietenie svetiel z nej zacne odoberat prud cim sa trosku ohreju clanky a tym sa na nich zrychlia chemicke reakcie a baterka je skutocne schopna podavat uz pri prvom startovanim vyssi vykon, co bolo najma pri karburatoroch zivotne dolezite, pretoze ak sa prvy start nepodaril, tak so svieckami zahadzanymi od benzinu sa uz startovalo velmi tazko.

Napsal: čtv pro 08, 2005 21:08
od Vincent
baterka je nová a je OK,jezdím každý den cca.100Km takže se nemá čas vybít. Startér se vždy roztočí ,ale o zuby neškrtá,jen zabzučí jako normální elektromotor.Pokud se pastorek vysune ,tak normálně nastartuju.Nejhorší je to ráno za studena,třeba na 6 pokusů, na teplém motoru je to lepší,hodněkrát napoprvé,ale většinou tak na 3x. :?

Napsal: čtv pro 08, 2005 21:31
od Richard
HMM tak to asi výpadá na tu vystavovací cívku, že má nějakej kus zkratovanej, ale bejvá to všechno zalitý, tak se nedá opravit, ale nevím jestli se dá jako náhr. díl koupit :!:

Napsal: pát pro 09, 2005 20:06
od JRD McLAREN
No cievka byt zla nemusi..
(ale moze)

..mal si ten starter rozobraty..??
..niekedy toto robi, ked je vazelina na rotore "zmixovana"
s prachom zo spojky.. vtedy to pomoze vycistit..

..pokial je uz ale vidiet, ze je to vybehane, taq to uz nema cenu..

Napsal: pát pro 09, 2005 22:29
od Vincent
startér jsem prohlížel,vše je čisté ,mechanicky téměř neopotřebované,pastorek chodí lehce ,uhlíky jsou v pořádku. Závadu předpokládám v nějakém špatném kontaktu uvnitř cívky,která je však nerozebiratelná. Proto se ptám jesli jde použít startér z Nexie, který mám možnost koupit na inzerát? :?

Napsal: pát pro 09, 2005 22:54
od JRD McLAREN
No..starter na nexii vyzera asi taqto...
Obrázek

..ak ti toto pomoze..ja si niesom 100% isty ze pasuje..