Stránka 1 z 3
Snížit nebo rozšířit??
Napsal: pon pro 05, 2005 21:37
od Strolda
Řeším takové malé dilema.K vánocům jsem se rozhodl dopřát Matesovi drobné vylepšení jízdních vlastností a nějak se nemůžu rozhodnout jakým směrem se vydat.V zásadě připadají v úvahu kratší pružiny a tedy snížení o 30mm nebo instalace podložek pod kola v rozumné šíři tj. 10-max30mm, nebo kombinace obého.Co Vy na to? Máte někdo konkrétní poznatky či zkušenosti s takovýma úpravama u Matese?
Napsal: pon pro 05, 2005 21:58
od Docent
Mno, snížení... Kde s tím chceš jezdit? Já mám občas problémy na našich kvalitních silnicích (nejen) 3. třídy i s nesníženým...
Napsal: pon pro 05, 2005 22:06
od Strolda
Docent: no žádnej rallyecross neplánuju, u nás není ani moc kde....krajina je tu rovná, silnice udržované....holt Pardubicko
Napsal: pon pro 05, 2005 22:21
od peter NR
Už som to tu niekde písal... - podľa môjho názoru, skoro všetky daewoo potrebujú rozšíriť - opticky to spraví s autom dosť, a podľa mňa potom vyzerajú lepšie. Len neviem, či by som išiel u matiza až na 3cm... čo sa týka znižovania a výmeny pružín - to treba dobre zvážiť - auto ostane tvrdšie a terénne nedostupnejšie
ale určite stabilnejšie v zákrutách a tak...
Napsal: úte pro 06, 2005 00:21
od Ondras
Pokud jezdíš v místě, kde jsou solidnější cesty, tak snížení doporučím. Sám mám -30mm na obou osách a jsem spokojen. Auto je tužší, líp drží v zatáčkách při brždění a akceleraci se tolik nehoupe. Vpředu mám dokonce pod nárazníkem lízátko, takže světlost tam je asi 10cm. Naštěstí je lízo gumové a leccos přežije. I do terénu si troufnu:
Tohle jsem vyjel v Litvě
, ale sem - tam si hrábnu. Třeba na plastové prahy předem zapomeň.
K pružinám se hodí lepší tlumiče, ale pokud máš sérii ještě v pořádku, tak není nutno měnit. Já jsem zadek už vyměnil za KYB ExcelG. Na předek příjdou zjara asi taky. Na jaro rovněž plánuji tužší stabilizátor z Matize 1.0.
Zcela nevhodné jsou podložky. Matiz má štěfty a to dost krátké. Pokud chceš kola více ven, musíš požít ráfek s nižším ET, nebo ráfek širší. Já mám na léto ráfek 6J15ET40 a pneu 165/50R15 nebo na dovolenou 5J13ET45 (ale ten je vpadlý stejně jako plecháč) s pneu 155/65R13. Poláci celkem vozí 175/50R13, ale aby to pěkně vypadalo, chce to ráfek alespoň 6J13, jinak je to balón. Tyhle gumy jsou na průměru menší než originál, takže auto i teoreticky lépe akceleruje, ale konečná rychlost je nižší.
Dále jsem pro zlepšení vlastností zvažoval nechat vyrobit PU silentbloky, ale kusová výroba je dost drahá a komplet Matiz podvozek by vyšel asi na 11 tis, což je sci-fi
Zrovna dneska se na autokaciku objevil jeden sníženec -50/-40mm. Vypadá to krásně, ale asi bych už měl problém...
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&N ... 31&fpart=1
A ještě perlička ode mne - snížení pomocí 240kg záteže:
Re: Snížit nebo rozšířit??
Napsal: úte pro 06, 2005 01:37
od jakub
Strolda píše:Řeším takové malé dilema.K vánocům jsem se rozhodl dopřát Matesovi drobné vylepšení jízdních vlastností a nějak se nemůžu rozhodnout jakým směrem se vydat.V zásadě připadají v úvahu kratší pružiny a tedy snížení o 30mm nebo instalace podložek pod kola v rozumné šíři tj. 10-max30mm, nebo kombinace obého.Co Vy na to? Máte někdo konkrétní poznatky či zkušenosti s takovýma úpravama u Matese?
podlozky nebrat, kolo s jinym ET - cili pritakavam nazoru ondrase
snizeni, jak pise ondras
Ondras píše:A ještě perlička ode mne - snížení pomocí 240kg záteže:
kurnik to je low-rider
Napsal: úte pro 06, 2005 06:25
od zabijec
Pod originál šrouby se vejdou podložky cca 5mm, které tam mám, pak už by musely být podložky se šrouby, což je minimálně těch 30 až 35mm a to si nejsem jist jetli by prošlo do podběhu. Určitě je lepší dát jiná kola.
Napsal: úte pro 06, 2005 08:28
od Strolda
....no jo, taky jsem si říkal,že ty podložky nebudou asi moc good idea, takže to vidím na pružiny a mrknu se po kolečkách s nějakým nižšším ET.
Ondras: to snížení pomocí 240Kg vypadá vážně vyhoustle, v první chvíli jsem myslel,že jsi to snižoval pomocí kitu CPR (Cementárny Prachovice Racing)
Napsal: úte pro 06, 2005 08:35
od Strolda
..mimochodem pružiny kratší o 30mm (červený) přímo na Matese jsou k mání na
www.autodoplnky.cz od firmy Inter Alloy za 3210Kč nebo od H&R v černém provedení za 6320Kč.
Napsal: úte pro 06, 2005 14:11
od milosh
Ondro ty ses dobrej masochista
Ale fotky z dovolenych mas super, takovy auto vychytavky
Napsal: úte pro 06, 2005 15:16
od Návštěvník
Zabijec: 5mm podložky....máš pocit,že se to nějak významněji projevilo na jízdních vlastnostech?? Mě jde spíš o rozumné vylepšení jízdních vlastností za přijatelnej peníz, vzhled moc neřeším,to auto bude uzoučký už na forewer...
Napsal: úte pro 06, 2005 17:37
od Robert
Komplet podvozek (tlumiče, pružiny) se stavitelnou tuhostí od firmy Supersport jsem schopen sehnat cca za 10.000,- Kč. Snížení je tuším i na výběr buď -30, nebo -45.
Napsal: úte pro 06, 2005 17:59
od Ondras
Strolda píše:..mimochodem pružiny kratší o 30mm (červený) přímo na Matese jsou k mání na
www.autodoplnky.cz od firmy Inter Alloy za 3210Kč nebo od H&R v černém provedení za 6320Kč.
IA by měly stačit. U HR platíš hodně za značku. Za zvážení stojí i paltimexy za 2700 -
www.2mmotorsport.cz
Napsal: úte pro 06, 2005 21:46
od Strolda
Robert píše:Komplet podvozek (tlumiče, pružiny) se stavitelnou tuhostí od firmy Supersport jsem schopen sehnat cca za 10.000,- Kč. Snížení je tuším i na výběr buď -30, nebo -45.
To je vážně docela zajímavý,ale aspoň pro mě trochu moc zbytečnej luxus.....spokojím se s prostým snížením o 30mm a pak se uvidí co dál....
Napsal: úte pro 06, 2005 22:18
od Robert
Strolda píše:Robert píše:Komplet podvozek (tlumiče, pružiny) se stavitelnou tuhostí od firmy Supersport jsem schopen sehnat cca za 10.000,- Kč. Snížení je tuším i na výběr buď -30, nebo -45.
To je vážně docela zajímavý,ale aspoň pro mě trochu moc zbytečnej luxus.....spokojím se s prostým snížením o 30mm a pak se uvidí co dál....
Bez těch tlumičů to stejně nebude ono