Stránka 1 z 1
ABS
Napsal: ned pro 04, 2005 18:40
od Krtek
Tak i u nás konečně začal padat marast a mrznout. Tak jsem měl dneska cestou od našich šanci pořádně vyzkoušet onen "bezpečnostní" systém zvanej ABS. Nejdřív na křižovatceve tvaru T kde jsem chtěl z hlavní odbočit vpravo a nebyla šance zpomalit, natoš zkoušet zahybat, to bych šel tak ve 45 stupních ven. Tak jsem nechal kopat ABS a držel volant rovně. Ten naproti chtěl zahnout za mnou a jak viděl muj "manévr" bylo mu to jasný a s levym blinkrem to pustil taky rovně. Tak jsem si našel dlouhej (asi 4km) rovněj úsek na mojí cestě, kde jsem testoval a testoval... a došel jsem k zajímavýmu (pro mně nepřekvapivýmu) zjištění. Totiž, když člověk brzdí tak, že ABS pracuje, tak je sice auto ovladatelný (i když se vlní díky občasnýmu zablokování kol) ale skoro nezpomaluje. Pak jsem našel bod, kde to maximálně brzdí a ABS ještě nepracuje a kupodivu, zastavil jsem skoro na poloviční vzdálennost ! Sice jsem to neměl jak změřit ale určitě byla moje brzdná dráha kratší nejmíň o 1/3 než s ABS. Takže odteď už ho používam jenom jako signalizaci, že je to namrzlý. Jak furt tvrdim, cit na brzdě je lepší než nějaký ABS, to je pro ty co panikařej a zadupnou to.
Napsal: ned pro 04, 2005 19:05
od peter NR
Máš pravdu mal som ABS na 405-ke a hlavná výhoda bola v tom, že aj keď ho dáš na podlahu auto "je" ovládateľné ale brzdiť musíš aj tak s citom...
Napsal: pon pro 05, 2005 00:26
od phalanx
Sak to su stare pravdy, ABS naozaj blbo pracuje na smyklavom snehu ci lade, tam je totizto trenie uz tak male ze je ucinnejsie sa suchat zo zablokovanymi kolesami, keby si to skusal na asfalte tak by to malo byt priblizne rovnake (zalezi od toho ako vies brzdit)
Napsal: pon pro 05, 2005 22:15
od richiprofi
otazka je, ci je to ABS aj spravne funkcne.....rozdiely pri brzdeni s a bez ABS su zavisle hlavne od povrchu, na ktorom sa nachadzas, na tom je zalozeny aj princip ABS, na suchu sa ta hodnota ma pohybovat medzi 20-25%...pri vlhkom, mokrom a na lade, uz ta ucinnost myslim viditelna je...
neviem ako je to tu s vedomostou o podstate konstrukcie systemu ABS, takze sa tymto smerom dalej neuberam...pre spravne pochopenie je to asi 2-3 hodinky vykladu
Napsal: úte pro 06, 2005 07:41
od Habron
Já jsem si vždycky myslel, že ABS je od toho, aby se nezablokovala kola a auto bylo ovladatelné i na kluzkém povrchu a nešlo do smyku.
Asi tak před rokem jsme tady s Pecou řešili, zda zastaví auto, které má jen jednosušší variantu ABS, tj. ABS odbržďuje obě kola na nápravě stejně, když jede jedním kolem na suchu a druhým na ledu.
U nubir a lacetti je to už důmyslnější, ale i tak si myslím platí, že na ABS se spoléhat nedá v každé situaci.
Poslední dobou jezdím s firemní oktávkou a tam si myslím, že to abs není špatně udělané, ale občas mám taky pocit, že bych bez něj zabrzdil dříve, ale je to jen pocit. Objektivně to nemůžu nijak posoudit.
Napsal: úte pro 06, 2005 11:10
od Richard
Já myslím, že ABS je jepší než brzdit samotnou nohou, ale nemůžu se zbavit dojmu, že kdybych brzdil jen nohou že bych zabrzdil víc! ale asi to bylo stave mých zadních kotoučů a destiček (viz zadní ktouče Nubira) ono asi kvůli stabilitě musí vše brzdit a pak ABS brzdí OK. Jinak mě překvapilo, že u Nubi není zadní zátěžovej regulátor na zadní nápravě. Buďto je to ošéfovaný jinak nebo to nechali plně na ABS. Ale stejně pokud přeženete nájezdovou rychlost nepomůže ani ABS, TCS, ESP a jste v příkopě než řeknete švec
Napsal: stř pro 07, 2005 00:14
od richiprofi
vsetky novodobe vozidla pocnuc lanosom maju diagonalny dvojokruhovy system ABS...cize ucinok zavisi od typu brzd (velkost, platnicky, strmene a pod...)...pri ABS nebrzdia kolesa nikdy rovnako, pretoze sa vam nikdy nepodari dostat na kazde koleso rovnaky tlak...ide vlastne o podradeny system sytemu ESP, ktory okrem prace z brzdenim pracuje aj s regulaciou krutiaceho momentu...a taky moj nazor....ked uz sa vymyslel system ABS ako system prerusovaneho brzdenia.....tak treba vyuzit 100% ucinok brzdneho potencialu a nie na pol pedalu.....