Stránka 1 z 2
Euro NCAP - Spark
Napsal: pát lis 25, 2005 08:34
od Ido
Tak sem se koukal na
www.euroncap.com a nestačil jsem se divit. Chevrolet Matiz (Spark) získal tři hvězdičky, jedna ale byla odebrána. Původní Matiz přitom v roce 1998 získal tři hvězdičky, což tehdy byla na tak malé auto solidní hodnota. Čekal jsem, že Spark se trošku posune a bude atakovat čtyřhvězdičkové hodnocení. Škoda, dost jsem o něm uvažoval jako o nástupci svého Matízka.
Napsal: pát lis 25, 2005 11:06
od Ondras
No je to zle
. Skoro ve vsech bodech je horsi nez Matiz. Asi to s tou vyrazne zlepsenou tuhosti karoserie nebude tak zhave. Skoda... Matiz byl ve sve dobe lepsi nez treba Mondeo apod.
Napsal: pát lis 25, 2005 12:04
od Ido
Myslíš tohle prohlášení z oficiálních internetových stránek?
Bezpečnost a bezpečí
Spark je vybaven vším, co jízdu činí o něco bezpečnější: vylepšenou a zesílenou konstrukcí, zesíleným prvním („A“) sloupkem a protiblokovacím systémem (ABS*), předními a bočními airbagy* i tříbodovými bezpečnostními pásy na všech sedadlech.
Jenom by mě zajímalo, jak by dopadly testy faceliftovaného Matizu, ale tady snad konstruktéři na vyšší tuhosti karoserie nepracovali...
Re: Euro NCAP - Spark
Napsal: pát lis 25, 2005 19:24
od jakub
Ido píše:Tak sem se koukal na
www.euroncap.com a nestačil jsem se divit. Chevrolet Matiz (Spark) získal tři hvězdičky, jedna ale byla odebrána. Původní Matiz přitom v roce 1998 získal tři hvězdičky, což tehdy byla na tak malé auto solidní hodnota. Čekal jsem, že Spark se trošku posune a bude atakovat čtyřhvězdičkové hodnocení. Škoda, dost jsem o něm uvažoval jako o nástupci svého Matízka.
prosimvas prectete si i zpravy i zprisnenych pravidlech testu (ca dva roky zpatky), kdy je vsude jasne receno, ze to, ze auto dopadne hure, nez v predtim provadenych testech je dano prave faktem prisnejsiho posuzovani ...
Napsal: sob lis 26, 2005 08:53
od Ido
Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
Napsal: sob lis 26, 2005 21:44
od jakub
Ido píše:Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncap
2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
Napsal: ned lis 27, 2005 08:56
od Robert
jakub píše:Ido píše:Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncap
2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
Ehm...
Napsal: ned lis 27, 2005 11:22
od Vojta
Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.
Napsal: ned lis 27, 2005 11:27
od Krtek
Vojta píše:Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.
Máš recht.. když jsem viděl první fotky tak jsem byl ze Sparka skoro nadšenej a teď, když je potkávam, jsem z nich vyloženě zklamanej. Mates2 měl prostě pěknej xiftík, kterej už Spark nemá.
Napsal: ned lis 27, 2005 11:35
od mipo
Matiz je krásne, vysmiate, super autíčko, ale Spark je už by taká "tuctovka".
Na druhej strane interiér Sparku sa mi zdal lepšie vyriešený (okrem prístrojovky), ale sedel som v ňom možno dvadsať minút, takže to nemôžem objektívne posúdiť.
Napsal: ned lis 27, 2005 13:12
od Docent
Řekl bych, že absence teploměru chladicí kapaliny je taky jednoznačně krok zpátky... Se divím, že kapitalističtí soudruzi nepochopí, že se termostat může jednak zaseknout v zavřený poloze a přehřát motor, ale že druhak taky může zůstat otevřený a motor neohřívat
.
Napsal: ned lis 27, 2005 13:38
od Robert
Soudruzi z Koreje pročítají tohle fórum a zjistili, že hodně lidí chce otáčkoměr, tak si řekli, že ho tam dají, ale aby to auto nebylo až moc luxusní, tak si řekli, že teploměr je na hovno, tak ho vytáhli...
Napsal: ned lis 27, 2005 14:15
od Docent
Takhle to funguje, bohužel... To je jako s inflací - zdražení plynu o 21% se vykompenzuje zlevněním parních lokomotiv o 2%, aby to lidi moc nepoznali
.
Napsal: ned lis 27, 2005 15:36
od jakub
Robert píše:jakub píše:Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncap
2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
Ehm...
[/quote]
ehm co ...
Napsal: ned lis 27, 2005 15:39
od jakub
Vojta píše:Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.
osobne mi prijde, ze spousta veci byla na dvojce k lepsimu - byly to drobnosti, ale mit tam otackomer, tak vlastne nevim, na co si stezovat (podotykam vzhled je sujbketivni a prijde mi +/- to same co jednicka), spark se dal v rade veci prinejmensim kontroverznim smerem a v rade veci uplne spatnym ... nejoriginalnejsi byl ve sve dobe m1 (m2 preci jen trosicku ztracel), ale na sparkovi uz te originality, ktera z m1 doslova bila do oci, moc nevidim ... tot muj nazor ...