Stránka 1 z 2

Euro NCAP - Spark

Napsal: pát lis 25, 2005 08:34
od Ido
Tak sem se koukal na www.euroncap.com a nestačil jsem se divit. Chevrolet Matiz (Spark) získal tři hvězdičky, jedna ale byla odebrána. Původní Matiz přitom v roce 1998 získal tři hvězdičky, což tehdy byla na tak malé auto solidní hodnota. Čekal jsem, že Spark se trošku posune a bude atakovat čtyřhvězdičkové hodnocení. Škoda, dost jsem o něm uvažoval jako o nástupci svého Matízka.

Napsal: pát lis 25, 2005 11:06
od Ondras
No je to zle :(. Skoro ve vsech bodech je horsi nez Matiz. Asi to s tou vyrazne zlepsenou tuhosti karoserie nebude tak zhave. Skoda... Matiz byl ve sve dobe lepsi nez treba Mondeo apod.

Napsal: pát lis 25, 2005 12:04
od Ido
Myslíš tohle prohlášení z oficiálních internetových stránek?

Bezpečnost a bezpečí

Spark je vybaven vším, co jízdu činí o něco bezpečnější: vylepšenou a zesílenou konstrukcí, zesíleným prvním („A“) sloupkem a protiblokovacím systémem (ABS*), předními a bočními airbagy* i tříbodovými bezpečnostními pásy na všech sedadlech.


Jenom by mě zajímalo, jak by dopadly testy faceliftovaného Matizu, ale tady snad konstruktéři na vyšší tuhosti karoserie nepracovali...

Re: Euro NCAP - Spark

Napsal: pát lis 25, 2005 19:24
od jakub
Ido píše:Tak sem se koukal na www.euroncap.com a nestačil jsem se divit. Chevrolet Matiz (Spark) získal tři hvězdičky, jedna ale byla odebrána. Původní Matiz přitom v roce 1998 získal tři hvězdičky, což tehdy byla na tak malé auto solidní hodnota. Čekal jsem, že Spark se trošku posune a bude atakovat čtyřhvězdičkové hodnocení. Škoda, dost jsem o něm uvažoval jako o nástupci svého Matízka.
prosimvas prectete si i zpravy i zprisnenych pravidlech testu (ca dva roky zpatky), kdy je vsude jasne receno, ze to, ze auto dopadne hure, nez v predtim provadenych testech je dano prave faktem prisnejsiho posuzovani ...

Napsal: sob lis 26, 2005 08:53
od Ido
Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...

Napsal: sob lis 26, 2005 21:44
od jakub
Ido píše:Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncap

2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...

Napsal: ned lis 27, 2005 08:56
od Robert
jakub píše:
Ido píše:Pro Jakuba: Ano, máš pravdu. Podmínky se měnily v roce 2003 a 2004 (vždy v lednu). Nicméně žádný model nedopadl ve své nové generaci hůře než v té předchozí. To je bohužel fakt, který konstruktérům Sparku, byť byli limitování výrobními a vývojovými náklady, nedává příliš dobré vysvědčení. Od ledna roku 2004 jde totiž o nejhůře hodnocený model v kategorii superminis (podle dělení Euro NCAP). A to je bohužel fakt, který se nedá ničím smést pod stůl (ani cenou, Picanto či Panda nejsou o nic dražší). Matiz na tom byl ve srovnání s tehdejší konkurencí a podle tehdejších metodik lépe než dnes Spark - a to je podle mě dost objektivní srovnání úrovně bezpečnosti obou vozů. Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncap

2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
Ehm... :roll:

Napsal: ned lis 27, 2005 11:22
od Vojta
Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.

Napsal: ned lis 27, 2005 11:27
od Krtek
Vojta píše:Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.
Máš recht.. když jsem viděl první fotky tak jsem byl ze Sparka skoro nadšenej a teď, když je potkávam, jsem z nich vyloženě zklamanej. Mates2 měl prostě pěknej xiftík, kterej už Spark nemá.

Napsal: ned lis 27, 2005 11:35
od mipo
Matiz je krásne, vysmiate, super autíčko, ale Spark je už by taká "tuctovka".
Na druhej strane interiér Sparku sa mi zdal lepšie vyriešený (okrem prístrojovky), ale sedel som v ňom možno dvadsať minút, takže to nemôžem objektívne posúdiť.

Napsal: ned lis 27, 2005 13:12
od Docent
Řekl bych, že absence teploměru chladicí kapaliny je taky jednoznačně krok zpátky... Se divím, že kapitalističtí soudruzi nepochopí, že se termostat může jednak zaseknout v zavřený poloze a přehřát motor, ale že druhak taky může zůstat otevřený a motor neohřívat :evil: .

Napsal: ned lis 27, 2005 13:38
od Robert
Soudruzi z Koreje pročítají tohle fórum a zjistili, že hodně lidí chce otáčkoměr, tak si řekli, že ho tam dají, ale aby to auto nebylo až moc luxusní, tak si řekli, že teploměr je na hovno, tak ho vytáhli... :lol:

Napsal: ned lis 27, 2005 14:15
od Docent
Takhle to funguje, bohužel... To je jako s inflací - zdražení plynu o 21% se vykompenzuje zlevněním parních lokomotiv o 2%, aby to lidi moc nepoznali :lol: .

Napsal: ned lis 27, 2005 15:36
od jakub
Robert píše:
jakub píše:Považuji totiž za naprostou samozřejmost, že konstrukčně mladší model je bezpečnější. A Spark bohužel nic navíc nepřináší...
1) narovinu - ja bych si sparka nevybral z jineho duvodu, nez vysledek v euroncap

2) tehdy daewoo asi nosilo dost penez panu urednikovi, ted ne a podle toho vypada vysledek ...
Ehm... :roll:[/quote]

ehm co ...

Napsal: ned lis 27, 2005 15:39
od jakub
Vojta píše:Já jsem si na srazu v Morávce do Sparka ani nesedl. Mě se prostě nelíbí. Pouze dvě věci bych bral: přední sedáky a otáčkoměr. Jinak jednoznačně všechno pro Matíz I a II.

osobne mi prijde, ze spousta veci byla na dvojce k lepsimu - byly to drobnosti, ale mit tam otackomer, tak vlastne nevim, na co si stezovat (podotykam vzhled je sujbketivni a prijde mi +/- to same co jednicka), spark se dal v rade veci prinejmensim kontroverznim smerem a v rade veci uplne spatnym ... nejoriginalnejsi byl ve sve dobe m1 (m2 preci jen trosicku ztracel), ale na sparkovi uz te originality, ktera z m1 doslova bila do oci, moc nevidim ... tot muj nazor ...