Stránka 1 z 2

topení v matízkovy

Napsal: pát lis 18, 2005 18:40
od wiki
topné těleso je hodně teplé vzduch proůdí jak má bez zjevného úniku ale do kabiny jde vlažný vzduch. teplota motoru dobrá, zdá se mi že málo topí je to normální ? Rok výroby 1999. Mám ještě Fábii a ta topí až moc dá se to srovnávat ? :?:

Napsal: pát lis 18, 2005 22:14
od V.Brousek
udělej kontrolu otevření ventilu topení pod přístrojovou deskou.Tj.,zda-li je otevřeno na plný výkon

Napsal: sob lis 19, 2005 12:40
od wiki
topení nemá žádný ventyl na teplou vodu. radiátor je neustále teplý i v létě,jen se překlápí klapka vzduchu jestli má nebo nemá jít přes radiátor.

Napsal: sob lis 19, 2005 14:09
od V.Brousek
wiki píše:topení nemá žádný ventyl na teplou vodu. radiátor je neustále teplý i v létě,jen se překlápí klapka vzduchu jestli má nebo nemá jít přes radiátor.
:shock: tak to jsem netušil :( Dík za upozornění :P

Napsal: sob lis 19, 2005 18:36
od Olda
A já už jsem myslel že jste našli řešení :cry: taky moc netopím :roll:

Napsal: sob lis 19, 2005 23:26
od Docent
V.Brousek píše: :shock: tak to jsem netušil :( Dík za upozornění :P
No jo, někde ten rozdíl mezi autem za 189.900,- Kč a třeba 589.900,- Kč být musí, třeba i v takové pitomosti jako chybějící ventil na hadici do radiátoru topení :evil: .

Napsal: ned lis 20, 2005 00:53
od Jenda
Jo, ale naposledy jsem měl ventil na hadici topení ve Škodě 105 a také tedy moc netopila... :D

Napsal: ned lis 20, 2005 01:13
od Docent
U vozů této řady byl problém v tom, že měly motor vzadu, chladič vpředu a vespod potrubí, které tyto součásti propojovalo... Dohromady cca 12 litrů vody, při doporučeném ředění Fridexu s vodu 1:1 to představovalo cca 6 litrů Fridexu, což mnoho šetřílků odmítalo zaplatit a pak se divilo, že jim ten ropovod pod podlahou vozu zamrzl, nebo v lepším případku jen netopil :twisted: .

Napsal: ned lis 20, 2005 16:36
od Návštěvník
No jo, někde ten rozdíl mezi autem za 189.900,- Kč a třeba 589.900,- Kč být musí, třeba i v takové pitomosti jako chybějící ventil na hadici do radiátoru topení :evil: .[/quote]

to není rozdíl to už mají všechna auta topení bez ventilu na radiátor / netěsnili / Rozdíl vydím spíš v jeho velikosti zdá se mi ten radiátor u Matize moc malí nedokáže předat teplo i když ho mám hodně teplý asi 80 stupnů.

Napsal: ned lis 20, 2005 17:33
od Richard
Teplý výměník být může, ale pokud přes něj proudí málo vody, stačí ho vzduch ochladit a nepředává teplo celou svou plochou, tudíž jde jen vlažný vzduch. V zásadě jsou dvě možnosti:
1. zadělaný výměník tím, že do chlazení někdo nalil "gebuzínu proti kapání" čili nejakou srágoru na utěsnění. Ta většinou utěsní všechno, včetně radiatoru topení.
2. málo proudí voda v okruhu, tedy kuk na čerpadlo, viděl jsem na foru příspěvky o chybějících lopatkách u čerpadla a jestli si vzpomínám bylo to u Matize :cry: :cry:

Napsal: ned lis 20, 2005 20:25
od Strolda
taky aktuálně řeším problém s topením, rozdíl je v tom,že znám příčinu (u sebe) málo chladícího média (pokud je nadržka na rysce MAX, tak to topí zcecla dostatečně, jakmile je hladina na MIN a níž, tak je to bída (můj problém spočívá v dosud nezjištěném podivném úniku viz:
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php ... 3db74962fc

a to s těma lopatkama je rozhodně pravda, stejný problém jsem řešil před 2 lety, nevhodná chladící kapalina (údajně)... (fotr tam lil obyčejnej čirej Fridex co se dává tak max. do Schade) rozpustila cosi v okruhu (snad i ty lopatky) což následně zcela ucpalo radiátor (výměna u aurotizováného siervisce nebyla levná) :?

Napsal: stř lis 23, 2005 10:53
od zabijec
Anonymous píše:to není rozdíl to už mají všechna auta topení bez ventilu na radiátor / netěsnili / Rozdíl vydím spíš v jeho velikosti zdá se mi ten radiátor u Matize moc malí nedokáže předat teplo i když ho mám hodně teplý asi 80 stupnů.
Mě Mates topí výborně a začíná tak po kilometru jízdy. Když si nechám teplý vzduch foukat na ruku hodinky, tak se rozpálí, že se nedají udržet

Napsal: stř lis 23, 2005 11:41
od Tomáš
Mě topí Matiz super a Nubira se trošku dýl ohřívá , ale rozhodně bych neřekl , že mají obě tyto auta poddimenzované topení, Uno mi topilo podstatně míň .

Napsal: stř lis 23, 2005 12:11
od PavelZ
Tomáš píše:Mě topí Matiz super a Nubira se trošku dýl ohřívá , ale rozhodně bych neřekl , že mají obě tyto auta poddimenzované topení, Uno mi topilo podstatně míň .
Tak ja mam skoro opacne zkusenosti. Mel sem Lanose, ted mam Nubiru a oboje topi, kdyz se to rekne slusne, slabe. Stejne tak kamaradky Lanos. Pred tim sem mel Uno a to oproti Daewoo topilo uplne suprove.

Napsal: stř lis 23, 2005 12:48
od Vojta
Já mám s topením v Matýskovi jen ty nejlepší zkušenosti. Jak píše Zabiječ - po kilometru topím. Když jedu dál, musím topení tlumit, abych tam vydržel. A to jezdím s pootevřeným okýnkem, protože kouřím. Zatím no problem.