Stránka 1 z 1

Trasenie celým autom pri brzdení vo vyšších rýchlostiach

Napsal: ned lis 06, 2005 14:14
od mipo
Hlavne na diaľnici sa mi stáva, že keď potrebujem rýchlo brzdiť napr. z 130 na 80, tak sa Kalos začne celý triasť (ako keby skákať, či ako to nazvať), volant trochu kmitá a celkovo sa vtedy auto správa dosť zvláštne.
Pripadá mi to akoby boli zvlnené kotúče alebo niečo také. Tomu sa mi však nechce veriť, lebo brzdy na diaľnici prakticky nepoužívam a brzdím motorom.
V meste, alebo pri prudkom brzdení v nižších rýchlostiach sa mi to ešte nestalo.
Stáva sa vám to tiež? Čo to môže spôsobovať?

Napsal: ned lis 06, 2005 14:19
od peter NR
No ono to naozaj vyzerá na kotúče alebo bubny, v menších rýchlostiach to nemusí byť také markantné

kotouče

Napsal: ned lis 06, 2005 16:49
od jandaxx
Na 100% to jsou zvlněné kotouče. Když brzdíš ve městě nebo z nižších
rychlostí, neprojeví se to protože se kotouče tolik neohřejí. Když brzdíš na dálnici z vysoké rychlosti, kotouče se rozpálí a teplem se zároveň roztáhnou. Zvlnění se tím zvýrazní a přenáší se přes brzdy do řízení a zároven celého auta. buď je nechat přesoustružit, nebo vyměnit. Když budou v salonu vstřícní, možná to uhraješ na záruku. Když nebudou, řeknou Ti, že jezdíš jak prase a pokřivil jsi je agresivní jízdou a bržděním a budeš to muset zatáhnout sám.

Napsal: ned lis 06, 2005 19:09
od Richard
Uričtě kotouče ale i to může být zadníma bubnama. Měl jsem odobný problém s Mitsubishi nechal jsem stočit přední kotouče a zlepšilo se to, ale až když jsem nechal slíznout zadní bubny pak to teprv brzdilo pěkně :D ale pak jsem jednou já nebrzdil a Mičáka jsem ohnul o tramvaj :lol: :lol:

Napsal: ned lis 06, 2005 21:08
od schomi
No, když sem si přivez Fiata Bravo německa jako druhý auto dělalo to samý. V servisu kvůli tomu vyměnili i nějakou tyč od převodovky a přestalo se to tolik přenášet do řadící páky pak to dávalo rázy jenom do volantu a na konec to vyřešily výměnou kotoučů, od té doby OK :D

Napsal: ned lis 06, 2005 22:10
od mipo
Richard píše:ale pak jsem jednou já nebrzdil a Mičáka jsem ohnul o tramvaj :lol: :lol:
Tak to si bol ty?
Obrázek

Zajtra to pôjdem reklamovať do servisu, platiť nové kotúče rozhodnem neplánujem. Uvidíme, čo z nich vytrieskam.

Napsal: pon lis 07, 2005 09:55
od PavelZ
Moje zkusenost, mel sem to same na Lanosu, pokud Ti budou menit kotouce, nech si hned vymenit i desticky, i kdyby sis je mel platit sam. Me na Lanosu, kdyz byl novej, menili kotouce asi 3x (i stahovali, uz si nepamatuju, jak to bylo uplne presne), nez je napadlo s nima vymenit i desticky (kdyz menili jen kotouc, bylo to chvili dobry, ale pak se to zase vratilo, kdyz vymenili i desticky (musel sem si je zaplatit, protoze uz prej byly dost sjety a na pristi kontorole by je prej stejne menili), tak uz to bylo v pohode).

Napsal: pon lis 07, 2005 17:13
od Richard
Ne to na tý fotce nejsem já, já měl konflikt jen s jednou tramvají a tý jsem dal pusu takovou, že tu výhybkovou tyč co má vpředu,jsem zarazil daleko do vozu :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon lis 07, 2005 20:13
od mipo
Nakoniec to nebolo brzdami, ale bol skrivený predný disk. Len nechápem, prečo to robilo iba pri brzdení.

Napsal: pon lis 07, 2005 20:18
od Blue Lanos
:shock: :shock: ako od novoty???? alebo si mu pomohol? :oops:

Napsal: pon lis 07, 2005 20:19
od mipo
Blue Lanos píše::shock: :shock: ako od novoty???? alebo si mu pomohol? :oops:
Skôr som mu pomohol, nejakú dieru chytím (celkom často) a Žilina je teraz trochu rozkopaná.

Napsal: čtv lis 10, 2005 21:52
od hroch
Ja som mal tento istý problém. Tiež mi to triaslo pri väčšej rýchlosti ale tak isto som cítil pri dobrzďovaní nerovnomerné brzdenie. Bol som to dať skontrolovať v servise a bolo mi povedané že je to OK. Ale kedže som detailsta tak mi to stále vadilo až som išiel do iného servisu. Tam boli plný ochoty mi kotúče vymeniť :D . lenže keď som potom asi o mesiac dával dole koleso zistil že ich nevymenili ale iba zbrúsili. :( Hlavne že napísali ich výmenu, ešte že mám záruku. :lol: Lenže teraz po približne 5 tis. km to začína znova. Tak asi tak je to so záručným servisom :(

Napsal: pát lis 11, 2005 07:35
od LIFELIKE
hroch píše:Ja som mal tento istý problém. Tiež mi to triaslo pri väčšej rýchlosti ale tak isto som cítil pri dobrzďovaní nerovnomerné brzdenie. Bol som to dať skontrolovať v servise a bolo mi povedané že je to OK. Ale kedže som detailsta tak mi to stále vadilo až som išiel do iného servisu. Tam boli plný ochoty mi kotúče vymeniť :D . lenže keď som potom asi o mesiac dával dole koleso zistil že ich nevymenili ale iba zbrúsili. :( Hlavne že napísali ich výmenu, ešte že mám záruku. :lol: Lenže teraz po približne 5 tis. km to začína znova. Tak asi tak je to so záručným servisom :(
Nie je servis ako servis.....
Ono záleží na to, akú voľnosť má. Ja pracujem tiež v servise. Sme zmluvný servis pre niekoľko značiek návesov. Dá sa čo to, ale viem, že predajcovia si dávajú bacha na to, čo dovolia vymeniť a často sami tiež čakajú so zaplatením, až kým to neschváli výrobca. Takže je úplne bežné, že si to zákazník najprv zaplatí a ked to výrobca návesu odobrí, tak sa peniaze vrátia. Lebo sme síce zmluvný servis ale nie charita.

Napsal: pát lis 11, 2005 07:41
od Ondras
Mi to delalo neco podobneho. Bubny sly pod kudlu soustruznikovi, pak vymena kotoucu (stejne uz mely 115.000) a cepu rizeni. Nepomohlo. Pak jsem zjistil, ze to bylo kolama. Jeden 13" hlinikovy disk proste nesel uplne presne vyvazit. Kdyz se dalo zavazicko tam, kam rekla masina, tak to po prevazeni chtelo dat to same na protejsi stranu disku. Nakonec je to vyvazene tak nejak kompromisne. Na 13" plechu ani 15" alu mi to nedela.