Stránka 1 z 2

ŘJ LPG, nebo krokový motorek???

Napsal: úte lis 01, 2005 07:19
od cubafire
Ahojte plynaři
Tak se mi poprvé za 4 roky pokazilo LPG. Nechce držet volnoběh a cuká sebou.
Byl jsem s tím v servisu. (žádný Pepa z garáže, ale opravdový servis s certifikátem na BRC) a výsledek po 4 hodinách práce žádný.
Sítkama to není, pak se snažil resetovat ŘJ. To se mu povedlo asi na pátý pokus a teď se nechce sama zkalibrovat. Problém je ten, že ŘJ pořád snímá otáčky a kroky krokového motorku, ale ja přijde část, kdy si to má zapamatovat, tak otáčky 0, přtom jsou 3000, lambda normálně funguje, a krokový motorek vykazuje paušálně 190 kroků, což by se snad mělo měnit ne po uvolnění pedálu. Tak teď jsem zvědavý na reakce. :evil:

Napsal: úte lis 01, 2005 07:20
od cubafire
Jo a abych předešel spekulacím, na benzín to jede úplně normálně.

Napsal: úte lis 01, 2005 08:56
od PavelZ
Mozna je to hloupost, ale vzhledem k tomu, ze se zda, ze RJ nema informace ani o obratkach ani o poloze krokoveho motorku, zkousel si kontrolovat konektory, ktery jsou k ni pripojeny?

Napsal: úte lis 01, 2005 09:56
od cubafire
PavelZ píše:Mozna je to hloupost, ale vzhledem k tomu, ze se zda, ze RJ nema informace ani o obratkach ani o poloze krokoveho motorku, zkousel si kontrolovat konektory, ktery jsou k ni pripojeny?
Díky za nápad, ale když jsme tam připojovali diagnostiku, tak jsme kabely a jejich správné připojení zkontrolovali. Jediné co tam je volné, tak je nějaký bílý kabel, ale to prý může. Navíc po dobu kalibrace to všechno funguje, přestane to zobrazovat otáčky až v okamžiku posledního kroku, kdy by si to měla ŘJ uložit. :cry:

Napsal: úte lis 01, 2005 10:25
od PavelZ
Tak to je divny. Pokud je to po dobu kalibrace schopny informace ziskat a po kalibraci uz ne, tipoval bych na problem v jednotce. Rozdil mezi kalibraci a normalnim behem by mel byt jen ve vnitrnim stavu jednotky, at se pro kalibraci spousti nejaky specialni podprogram, nebo se jen nejak jinak nastavi ridici promenne regulacniho cyklu.

Napsal: úte lis 01, 2005 10:44
od Richard
No mě takhle chcípala Felda a vlastně chcípla řídící jednotka, tak Felda dostala místo krokového motorku škrťák z Favorita a od té doby už asi 3 roky jezdí bez jakékoliv elektronické regulace bez problémů. :lol: :lol: Chcípání na volnoběh u studeného motoru mi dělaly membrány, měly by se tak po 4 -5 letech měnit (ztvrdnou a mají problém s regulací tlaku než se ohřejou vodou a změknou, po ohřátí už běží motor OK :D

Napsal: úte lis 01, 2005 10:51
od cubafire
Richard píše:No mě takhle chcípala Felda a vlastně chcípla řídící jednotka, tak Felda dostala místo krokového motorku škrťák z Favorita a od té doby už asi 3 roky jezdí bez jakékoliv elektronické regulace bez problémů. :lol: :lol: Chcípání na volnoběh u studeného motoru mi dělaly membrány, měly by se tak po 4 -5 letech měnit (ztvrdnou a mají problém s regulací tlaku než se ohřejou vodou a změknou, po ohřátí už běží motor OK :D
No s membránou počítám preventivně příští rok, ale po třech letech by to dělat nemělo, ale když přeložím co píšeš, tak vlastně jsi obešel ŘJ co se týká dodávky plynu do sání a nechal jsi tam jen obyč ventil, čímž celou regulaci vlastně dělá splynovač??? resp. membrána??? No mažná by to bylo řešení, ale nemůže se stát že by byl špatný jen ten motoreka el jen tak lehce. Myslím, jako že by se přidíral??? No je, jenže proč nikdy nejede až po kalibraci...?? Já už fakt nevím. Jsem úplně mimo. Kdybych aspoň auto nepotřeboval denně :cry:

Napsal: úte lis 01, 2005 10:56
od PavelZ
Me na Lanosu museli menit membrany asi po 60000km/2 letech, u kamaradky to bylo skoro stejne.

Napsal: úte lis 01, 2005 12:18
od Richard
Já to nebešel... :lol: v servisu mi řekli, že je řídící jednotka v háji :evil: , že ta co tam je už není (BRC) a že nová je i s montáží cca 7000,- a nabídli mi alternativu bez elektronického řízení jako je na Favoritu s karburátorem. Protože jsem měl asi 2 roky do další technický, tak jsem to vzal na zkoušku. :lol: :lol: A funguje to OK už skoro 4 roky - spotřeba stejná, líp to startuje na plyn :lol: :lol: Ten krokovej motorek je nahrazen škrtícím ventilem a motor si nasává LPG dle otevření klapky vzduchu podtlakem a reguluje to jen membrána.

Napsal: úte lis 01, 2005 12:25
od cubafire
Richard píše:Já to nebešel... :lol: v servisu mi řekli, že je řídící jednotka v háji :evil: , že ta co tam je už není (BRC) a že nová je i s montáží cca 7000,- a nabídli mi alternativu bez elektronického řízení jako je na Favoritu s karburátorem. Protože jsem měl asi 2 roky do další technický, tak jsem to vzal na zkoušku. :lol: :lol: A funguje to OK už skoro 4 roky - spotřeba stejná, líp to startuje na plyn :lol: :lol: Ten krokovej motorek je nahrazen škrtícím ventilem a motor si nasává LPG dle otevření klapky vzduchu podtlakem a reguluje to jen membrána.
No pěkně a cenová náročnost??? Beru jako poslední možný krok, ale je fakt, že novou ŘJ kupovat nebudu. Tím spíš ne za 7000 Kč.

Napsal: úte lis 01, 2005 12:29
od Richard
Platil jsem asi 1000,- ŘJ mám odpojenou a byl jsem upozorněn na to, že na emisích LPG neprojdu! No tak jsem poslal svůj emisní průkaz na emise a prošel :lol: :lol: :lol:

Napsal: pát lis 04, 2005 07:58
od cubafire
ZÁVAD ODHALENA A ODSTRANĚNA!!!!!

Jak tu již bylo napsáno, odešla ŘJ. Totál v čoudu :cry: takže jsem přišel o řízený vstřik, nicméně auto jed, protože tam mám klasický "škrťák", takže v poho. Jen nevím co bude s emisema :-(
Dál byla úplně hotová membrána ve splynovači. Ta byla černá jak viks a prý to máčel 1,5 hodiny v toluenu, aby to pustilo. Tak mi tam dal novou.
No a teď ceny.
Cena této opravy 2300,- :roll: :cry: , a kdybych chtěl opět řídit vstřik, tak bych dal 7000,- za ŘJ :shock: :evil: což ani náhodou.
Z toho plyne => auto jde do roka pryč a hotovo. Na toto nemám nervy....

No tak jo, ještě si to rozmyslím..... ;)

Napsal: pát lis 04, 2005 09:54
od Dano
ked mas dat do pravy splynovaca 9300 korun, tak ho uz ani nemusis mat. Jedine poslanie splynovaca je setrit peniaze. Ziadnu inu funkciu nema :cry:

Napsal: pát lis 04, 2005 10:32
od cubafire
Ne ne, oprava splynovače byla právě těch 2300, kdybych chtěl i ŘJ tak bych za ni musel zaplatit 7000. Ale ono to funguje i bez ŘJ. Tak jako na Š120. na principu podtlak X přetlak.
Takže opravené to mám za 2300, ale není to řízené

Napsal: pát lis 04, 2005 10:51
od Dano
ja som to myslel tak, ze keby si to dal do povodneho stavu aj s RJ bolo by to 9300