Stránka 1 z 3

CRASH TEST - aneb v čem jezdíme

Napsal: pon říj 24, 2005 23:37
od Poki

Napsal: úte říj 25, 2005 00:03
od RoSta
Poki, už sa to tu raz preberalo, niekde to tu určite je...

Nexia, ktorá je na tých stránkach (na ktoré máš nefunkčný odkaz), nie je Nexia na ktorých sa vozíte... pokiaľ si ju teda nekupoval v Uzbekistane... teda ak vlastne máš Nexiu...

Napsal: úte říj 25, 2005 00:48
od Ivan
Poki, že Nexia není super bezpečné auto se už dávno ví, doloženo několika crashtesty i fotkami, takže nic nového pod sluncem... Ve své době ale byla v crashtestech velice dobrá!

Napsal: úte říj 25, 2005 08:31
od Radmont
staci sa pozriet na crash testy aut vyrabanych v tej dobe co nexia a je to velmi podobne aj u renomovanych znaciek

Napsal: úte říj 25, 2005 12:12
od fireman
no chcel by som vidiet pre porovnanie crash test foobie

Napsal: úte říj 25, 2005 12:26
od PavelZ
Tak Fabca samozrejme dopadne podstatne lip, vzdyt mezi tema autama je nejaka ta generace:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=1&id2=75
a jen pro porovnani "novinka" z Ciny:
http://landwind.bootnetworks.com/
(u toho me hodne zklamal ten Ford :( )

Napsal: úte říj 25, 2005 12:49
od Reverend.
Fúha, ten Fordak by som si teda rozmyslel :? a to je len 64kmh :!:

Napsal: úte říj 25, 2005 12:50
od PavelZ
Reverend. píše:Fúha, ten Fordak by som si teda rozmyslel :? a to je len 64kmh :!:
Presne tak, a pritom kdyz ho vidim, tak bych si rekl, velky auto, to kdyz naboura, tak to musi byt bezpecny a ono ouha :(.

Napsal: úte říj 25, 2005 14:14
od Richard
No asi je rozdíl v energii, která se má utlumit, ty teréňáky váží přes 2 t a zastavit musí taky na stejném kousku. Taky se mi výsledky moc nelíbí, ale když se to semele na silnici, tak je výsledek určitě lepší ve prospěch teréňáku. Když do sebe totiž řachne např Fabie s takovým hovadem, tak rychlost toho džípu se sníží z nárazovejch 50 na cca 25, ale Fabka z 50 pojede -25, tedy cca 75 km a v tom případě bych asi vsadil na ten teréňák :cry: :cry: :cry: :cry:

Napsal: úte říj 25, 2005 15:24
od PavelZ
Richard píše:No asi je rozdíl v energii, která se má utlumit, ty teréňáky váží přes 2 t a zastavit musí taky na stejném kousku. Taky se mi výsledky moc nelíbí, ale když se to semele na silnici, tak je výsledek určitě lepší ve prospěch teréňáku. Když do sebe totiž řachne např Fabie s takovým hovadem, tak rychlost toho džípu se sníží z nárazovejch 50 na cca 25, ale Fabka z 50 pojede -25, tedy cca 75 km a v tom případě bych asi vsadil na ten teréňák :cry: :cry: :cry: :cry:
Problem bych spis videl v rozdilu ve vysce toho offroadu a Fabie. Ze by se Fabie narvala pod nej.

Napsal: úte říj 25, 2005 15:58
od Reverend.
Ale ani Tuareg nevazi tonu a oskar vyzera v pohode. ;)
Ten cinan je fejsliftovana Frontera a pocul som ze original bol na tom lepsie. Chcelo by to foto na porovnanie.

Napsal: úte říj 25, 2005 16:00
od PavelZ
To snad neni ani faceliftovana Frontera, je skoro okopirovana, a original Opel taky nic moc:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =9&id2=125

Napsal: úte říj 25, 2005 16:03
od mrk
tak tak, je okopirovana. cinania su schopni okopirovat akekolvek auto.

Napsal: úte říj 25, 2005 16:11
od PavelZ
Richard píše:No asi je rozdíl v energii, která se má utlumit, ty teréňáky váží přes 2 t a zastavit musí taky na stejném kousku. Taky se mi výsledky moc nelíbí, ale když se to semele na silnici, tak je výsledek určitě lepší ve prospěch teréňáku. Když do sebe totiž řachne např Fabie s takovým hovadem, tak rychlost toho džípu se sníží z nárazovejch 50 na cca 25, ale Fabka z 50 pojede -25, tedy cca 75 km a v tom případě bych asi vsadil na ten teréňák :cry: :cry: :cry: :cry:
Porad o tom premyslim, ale nejsem fyzik.
Muj odhad:
Beru, ze "offroad" ma 2 tuny, "Fabie" 1 tunu, obe auta jedou 50 km/h.
Pokud by se vzalo, ze ta auta jsou izolovana soustava, tak hybnost (p=m*v) soustavy musi zustat stejna. Z toho my vyslo, ze auta se po srazce pohybovala rychlosti 16.8 km/h ve smeru offroadu. Pri srazce je deformace umerna zmene kineticke energie (T=1/2*m*(v^2)). Ted uz se da spocitat kineticka energie soustavy pred srazkou a po ni a rozdil mezi nima. Tento rozdil se ihned po srazce rozdeli stejnym dilem mezi obe auta na jejich deformaci. A kdyz sem pak prepocital, jake rychlosti narazu do zdi by dana energie odpovidala vzhledem k hmotnosti vozu, tak mi vyslo, ze by to bylo jako kdyby "offroad" narazil v 41 km/h do zdi a "Fabia" v 58 km/h do zdi.

Napsal: úte říj 25, 2005 18:00
od Richard
Děkuju za úplné objasnění nárazového děje :D
No myslím, že jsem se moc nesekl, každopádně bych byl radši v tom offroadu :lol: :lol: :lol: