Stránka 1 z 2
Nahle chcipnuti motoru - vypnuti brzd,posilovace - vi nekdo?
Napsal: sob říj 15, 2005 17:38
od DREAM
Tak jsem dneska najezdil 500km a 3x se me stala vec s ktery jsem totalne vyrizenej a bylo to docela nebezpecny.
Asi pri nizkych otackach najednou auto zacne klepat a 3x se me stalo ze auto chciplo a vypnul se posilovac , brzdy - auto bylo neovladatelny , musel jsem zabrzdit na rucku - nastartovat a jelo se dal.
Nevite nekdo vim by to mohlo bejt? Jedu zitra do daewoo servisu,ale nevim aby me nenatah , jedu tam poprvy. diky za cokoliv co Vas napadne.
Napsal: sob říj 15, 2005 18:18
od Mirek
U Astry se mi to stalo, když jsem měl v háji baterku.
Napsal: sob říj 15, 2005 19:34
od Brainman
no me tohle delalo Espero, kdyz se mi pomalu zadiral EGR ventil ( volnobezny ventil), pri normalnich podminkach pri ubrani plynu dorovnava bohatost smesi a drzi otacky za jizdy lehce na 1000 a pri zastaveni to sunda na asi 800, no a kdyz blbne tak ty otacky nedorovna no a pri brzdeni jelikoz posiluje posilovac brzd kterej je podtlakovej tak to normalne chcipne. To ze to nebrzdi a nezataci se ti jenom zda jenom se musi pouzit sila
Napsal: sob říj 15, 2005 19:42
od Sato
Tak tento problem som mal aj ja, ale chvala Bohu uz to samo prestalo...
Tu sa to riesilo ale nevyriesilo....
https://www.chevroletclub.cz////viewtopic.php?t=1400
Re: Nahle chcipnuti motoru - vypnuti brzd,posilovace - vi ne
Napsal: sob říj 15, 2005 20:11
od Docent
DREAM píše:Asi pri nizkych otackach najednou auto zacne klepat a 3x se me stalo ze auto chciplo a vypnul se posilovac , brzdy - auto bylo neovladatelny , musel jsem zabrzdit na rucku - nastartovat a jelo se dal.
Nevím jak posilovač (řízení), ale posilovač brzd rozhodně neztratí účinnost okamžitě po vypnutí motoru, alespoň u normálních aut, s kterými jsem jezdil - Favorit, Peugeot 205, Š120, Fóbie, Escort, Matiz...
Re: Nahle chcipnuti motoru - vypnuti brzd,posilovace - vi ne
Napsal: sob říj 15, 2005 21:09
od Sato
Docent píše:DREAM píše:Asi pri nizkych otackach najednou auto zacne klepat a 3x se me stalo ze auto chciplo a vypnul se posilovac , brzdy - auto bylo neovladatelny , musel jsem zabrzdit na rucku - nastartovat a jelo se dal.
Nevím jak posilovač (řízení), ale posilovač brzd rozhodně neztratí účinnost okamžitě po vypnutí motoru, alespoň u normálních aut, s kterými jsem jezdil - Favorit, Peugeot 205, Š120, Fóbie, Escort, Matiz...
No na Espere po vypnuti motora je posilovac brzd nefunkcny,pedal je tuhy...
Napsal: sob říj 15, 2005 21:22
od Docent
To je u všech aut, ale ne hned, běžně vypínám motor, pokud stojím v zácpě někde v kopci (směrem dolů
), 3-4x auto zabrzdí ještě s posilovacím účinkem, pak už se do pedálu musím pořádně opřít... Espero může mít třeba posilovač na jiném principu, ale moc se mně to nezdá, jezdil už jsem s lecčíms a stejně se chovala třeba Š1203 před 20 lety...
Napsal: sob říj 15, 2005 21:28
od Sato
OK. Len vtedy vies ze si motor vypol... Ine je ked ti vypne posilovac brzd pri posuvani v zapche a ine pocas jazdy ked ides vyssou rychlostou. Keby ti vypol necakane pocas jazdy niekde v zakrute bol by si pekne prekvapeny...
Napsal: sob říj 15, 2005 21:37
od Docent
Myslím si, že je jedno, jestli vypnu motor sám nebo jestli se mně sám vypne, prostě po vypnutí posilovač brzd ještě chvíli funguje, zřejmě bude rozdíl v tom, že z toho kopce se posunuji minimální rychlostí, takže na zabrždění nepotřebuji moc energie a tudíž mně stačí na 3-4 zabrždění, kdežto při normální jízdě při prvním zabrždění posilovač zabere, ale energie nestačí ani na to jedno brždění...
Napsal: sob říj 15, 2005 23:03
od DREAM
zapomel jsem napsat,ze jezdim na LPG
super link Rosta to tam popsal presne jak se me to stava..taky to mam pri prerazovani v zatacce .. radim v zatacce :// no muj mechanik rikal,ze to je serizeni kompletni volnobehu a ruznych jinych veci .. no tak uvidim..
jinak se me zda,ze IHNED po zhasnuti motoru v tomto pripade je pedal brzdy necinny /tvrdy neda se prosalpnout/ a volant jde hooooooodne ztuha o par cm otocit - nic moc pocit .. spis koledujici si o bouracku...
jinak diky za pomoc a napady
Napsal: ned říj 16, 2005 00:15
od Brainman
to co pise ten Rosta je nesmysl, to chcipani nema s elektrikou nic spolecneho ( tedy s odberem) je to opravdu vec poklesu otacek a neschopnost jejich dorovnani ( protoze funguje pouze to co je shopna dorovnat jednotka predstihem a vstriky) je to opravdu s nejvetsi pravdepodobnosti ten ventil. Oprava stala 800 Kc za ventil z vrakoviste Opel , kterej na 2lt pasuje. Poud jezdis na LPG tak to ti neporadim ale reseni bych hladal taky tam
Napsal: ned říj 16, 2005 01:47
od DREAM
ted ctu ze se to objevuje i u problemu z palivovym cerpadlem .. no je fakt ze jsem posledni dobou nemel money a dojel jsem 2x nadrz jak benzin tak plyn asi uplne do sucha..
Napsal: ned říj 16, 2005 14:57
od Richard
Napsal: stř říj 19, 2005 20:18
od Franta
Před přestavbou na LPG se mi také několikrát stalo, že motor z ničeho nic zhebnul. Vspomínám si moc dobře na to, že to bylo na sídlišti START před barákem rovinka cca 100m pravoúhlá zatáčka do prava rovinka cca 20m a zase pravoúhlá zatáčka do prava a skončil jsem v protisměru těsně před zaparkovaným náklaďákem. Průběh naprosto stejnej prvně stvrdne brzda a posilovač je téměř okamžitě tuhej. Brzdy brzdí, ale musí se víc šlapat. Pokud by to nebrzdilo tak jsem zapasovanej pod náklaď ák. Po této skušenosti jsem rozebral krokovej motorek na sání - provedl vyčištění motorku + škrtící jehly a hlavně celého bloku klapky. Byl tam pěknej humus. Ten se tam bere z odvětrání skříně motoru (olejové páry...). Po tomto zásahu a hlavně prostříknutí potenciometru polohy škrtíci klapky vše OK.
Franta
Napsal: stř říj 19, 2005 21:02
od DREAM
franto diiiiikkkkkkyyyyy ses borec .. v sobotu jedu k mechanikovi,tak mu toto vytisknu ... urcite to pomnuze ... diky moc jeste jednou ... je to fakt o hub..