Stránka 1 z 2
Záměnnost převodovek
Napsal: ned zář 25, 2005 21:29
od Lukas
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jestli můžu na 16V motor dát převodovku z 8V modelu. Děkuji za odpověď
Re: Záměnnost převodovek
Napsal: ned zář 25, 2005 23:47
od Kruger !!!
Lukas píše:Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jestli můžu na 16V motor dát převodovku z 8V modelu. Děkuji za odpověď
Myslím, že jsou totožné, ale mohu se mílit, jediné co by mohly mít odlišné je stálý poměr.
Napsal: pon zář 26, 2005 10:23
od Ivan
Myslím, že to vyměnit půjde, ale 8V je jinak zpřevodovaný.
Napsal: pon zář 26, 2005 11:16
od cubafire
Jinak zpřevodovaný????? To mě zajímá. Přepokládám, že má kvůli nižšímu výkonu asi "kratší" stupně. Je to tak Ivane???
Napsal: pon zář 26, 2005 14:03
od Radmont
presne naopak, ma dlhsie stupne
Napsal: pon zář 26, 2005 14:05
od cubafire
Takže už tak míň pružný motor má u sebe ještě míň pružnou převodovku???
Napsal: pon zář 26, 2005 17:21
od kaso
Pomer prevodu 1az5 je ten isty
Napsal: úte zář 27, 2005 07:47
od cubafire
Tak co je teda jiné? Stálý převod.
Kua chlapi já to snad někde najdu a prostuduju. To jsem fakt nevěděl. Mylsel jsem že 8V a 16V se liší opravdu jen ve ventilech.
Napsal: úte zář 27, 2005 08:42
od Peca
8V má tvrdší stálý převod, tedy "delší kvalty" (je to nutné, kvůli menšímu rozsahu otacek motoru)
záměnu převodovek mezi 8V a 16V motorem nedoporucuji....nedokazi si predstavit zadnou vyhodu ani na jedne strane.
Navíc 8V a 16V maji jinou spojku /jiny prumer lamely atd./ takze by s tim byly jeste dalsi problemy...
S pozdravem PECA
Napsal: úte zář 27, 2005 08:49
od Kruger !!!
cubafire píše:Tak co je teda jiné? Stálý převod.
Kua chlapi já to snad někde najdu a prostuduju. To jsem fakt nevěděl. Mylsel jsem že 8V a 16V se liší opravdu jen ve ventilech.
Studium je dobrá věc, ale teď vážně psal jsem Ti už v 1. přízpěvku, že jediný co mají jiné je stálý převod
Ale na důvod se mě neptej
. Ale nějak my též nejde na rozum. To bude zřejmě to samé jako škodovky 125 měla stálý převod (tuším) 4,2 a 130 3,9 - co z toho vyplývalo??? Když jsi dal převodovku ze 125 do 130, tak měla rychlejší rozjezdy zato při ustálené jízdě měla ta 130 s normálním převodem na 3000 otáčkách a 5 rychlostním stupni rychlost 105 + nějaké drobné a se 4.22 96,7 (tak nějak) Takže v tom bude rozdíl, ale fakticky se mi nezdá, že by 8 ventil tady měl nižší stálý převod než 16 ventil !!! Neví někdo stále poměru u těchto dvou motorů???
Napsal: úte zář 27, 2005 18:20
od kaso
V manuale Nexia to mas pekne rozpisane
Napsal: úte zář 27, 2005 22:25
od Pepe
Obě převodovky (F16) mají stejný kvalty:
1 3,545
2 1,952
3 1,276
4 0,892
5 0,707
1,5 SOHC - stálý převod 3,94 (někdy se montovala převodovka z 16V)
1,5 DOHC - stálý převod 4,19
Podle knížky "Jak na to"
Napsal: stř zář 28, 2005 11:23
od JRD McLAREN
no.. PEPE to napisal uuuplne presne..
spomenula sa tu este spojka...
..takze tam by som velky problem nevidel..
uchyt BLOK - PREVODOVKA je totozny...
rozdiel je iba v priemere spojkovej lamely..
1000hran je totozny, ovladanie mekana tiez...
..teda prehodit sa to daaa...
Napsal: pon dub 23, 2007 06:37
od nio
otvaram starsiu temu, ale prave som v situacii ked menim 8ventilovy motor za 16.
Ak ste to niekto robil, poradte na co si mam dat pozor.
Zaujima ma ci je aj elektrika k motoru rovnaka, ci naozaj mozem zamenit prevodovky, ako je to s rozdielnymi spojkami atd.
Dakjem za rady...
Napsal: pon dub 23, 2007 10:05
od Ivan
Neporadím, ale zdokumentuj to, mohlo by se to hodit do budoucna