Stránka 1 z 3

Lanos 1.6/16V a plyn - mate to niekto ?

Napsal: úte zář 13, 2005 08:00
od vado
Mate niekto skusenosti, pripadne viete o niekom, kto ma Lanos 1.6/16V so zabudovanym splynovacom ?
Pokial viem, tak homologizovane na SK pre plyn boli iba Lanosy s motorom 1.5. 1.6/16V homologizaciu nema, hoci som dostal info, ze sa na tom pracuje (ale to info je stare tak 1-2 roky :roll: ). Je to zaujimave, ale (tusim) Leganzy ci Espera s takymto motorom su pre plyn homologizovane. (?) Ako je to teda ?
Ak by ste vedeli poradit, kde a za kolko by sa dal plyn do mojho tatosa zabudovat - oficialne, aby som s tym mohol aj na STK - budem rad, ked sa o tieto informacie podelite. Najlepsie by bolo, keby sa to dalo zabudovat niekde blizko BA, ale ani vzdialenejsie lokality nie su nevitane. (Ten benzin sa cenovo splha do miest pre ludi s priemernym platom poslanca :evil: ) Odmena v podobe tekuteho uplatku (podla vyberu: kofola, vinea, pivo :lol: ) na zraze v PN zarucena. ;)

P.S. Auticko ma uz po zaruke, nie som teda viazany na znackove servisy.

Napsal: úte zář 13, 2005 10:52
od eMKa Slovensko
ja som to tu uz pisal minule, ale prave som volal do firmy SACON

viac info tu:
http://www.autogas.sk/new_page_7.htm

kontakt na firmu SACON:
Nájdete nás vo Zvolene pri čerpacej stanici Shell na výpadovke smer Košice/Lučenec.

Otváracie hodiny: Pondelok- piatok: 8:00-16:00+
Sobota- nedeľa: ZATVORENÉ

tel.: 045/5401 794 -8:00-16:00
mobil: 0905 508 265 -8:00-22:00
0911 508 265
fax: 045/5401 793 -nonstop

Napsal: úte zář 13, 2005 13:33
od vado
No, myslim, ze ma presla chut na plyn. Pokial tomu dobre rozumiem, tak je tu kopec papierovania a dokonca treba ist niekde do Prahy ci Budapesti :?

Asi zostanem na benzine. :evil:

Ma uz niekto prakticke skusenosti s takymto individualnym zabudovanim plynu ?

Napsal: úte zář 13, 2005 13:43
od eMKa Slovensko
najlepsie bude ked zavolas do SACON-u a ten pan ti povie ako sa to da lahko spravit a jednoduchsie este ;)

LPG a 1,6SX

Napsal: čtv dub 20, 2006 18:36
od Dodo
Ja to mam namontovane. Samozrejme nacierno. Stalo ma to 22000,- Spotreba sa mi zvysila asi o 2l oproti normalu.

Napsal: čtv dub 20, 2006 19:48
od ppp
lpg sa da namontovat nacierno, dokonca s tym, ze si kupite na inzerat pouzite diely, vtedy to vyjde aj pod 10tSk.
Dnes uz date legalne lpg do kazdeho auta s motorom s riadenym katalyzatorom a 4 valcami a 4 vstrekmi. Neviem ako ine znacky, ale landi renzo ma toto schvalene pre vsetky typy ale je to kus drahsie, stoji to 45tSk. AK by si niekto doviezol komplet diely priamo z talianska (su tam lacnejsie nez u nas) tak ho to vyjde aj pod 30tSk.
Legalne landi renzo riadeny podtlak stoji do daewakov 25tSk. Tiez ak si zadovazite diely priamo z talianska, tak usetrite aspon 1/3.
Relativne blizko BA mozem odporucat firmu v rodinnom domku na konci vrablov (smerom od nitry), ma tam aj cerpacku, ale kontakt neviem.
Ak ma niekto problemy s lpg, tak je u nich moznost nastavenia lovata, lovtecu, landi renzo a mozno aj dalsie.

Napsal: čtv dub 20, 2006 20:36
od orgi
vado píše:No, myslim, ze ma presla chut na plyn. Pokial tomu dobre rozumiem, tak je tu kopec papierovania a dokonca treba ist niekde do Prahy ci Budapesti :?

Asi zostanem na benzine. :evil:

Ma uz niekto prakticke skusenosti s takymto individualnym zabudovanim plynu ?
kamarat si chcel dat tiez individualne a zostal tiez pri benzine, ze to nema vyznam.. ja si stale myslim, ze to vsak za tych par dni papierovaciek a behaciek aj tak stoji. ved zavolaj, popytaj sa, za to nic nedas... za ani nie 30tis to mas legalne, s trocha znicenymi nervami sice, ale budes jazdit lacnejsie ;)

LPG lanos 1.6SX

Napsal: pát dub 21, 2006 07:43
od Dodo
No, aj sa oplati aj nie. Ja som si to dal, aby som usetril na benzine. Ale spotreba sa mi zvysila pri LPG o viac ako 10%. Je to okolo 20%. Kedze je LPG lacnejsi zhruba o 40% oproti benzinu, defacto je prevadzka na plyn lacnejsia len o 20%. K tomu treba priratat riziko pokuty, resp. odobratia technicaku, ak Vas chytia, ze to mate nacierno, nahradne koleso z kufra musite vyhodit, lebo Vam zabere pol kufra inak. Dalej si musite zvyknut, ze nemozete vyhodit rychlost ked idete viac ako 60km/h. Inak zdochne, kvoli naporu vzduchu do sania. V zime sa prevadzka na plyn po meste nevyplati. Najviac sa oplati v lete a na dlhsie trasy. To su moje skusenosti.

Napsal: pát dub 21, 2006 08:25
od eMKa Slovensko
no super, a to som si ja chcel namontovat plyn do auta, asi sa na to vy...em

Re: LPG lanos 1.6SX

Napsal: pát dub 21, 2006 09:51
od orgi
Dodo píše:No, aj sa oplati aj nie. Ja som si to dal, aby som usetril na benzine. Ale spotreba sa mi zvysila pri LPG o viac ako 10%. Je to okolo 20%. Kedze je LPG lacnejsi zhruba o 40% oproti benzinu, defacto je prevadzka na plyn lacnejsia len o 20%. K tomu treba priratat riziko pokuty, resp. odobratia technicaku, ak Vas chytia, ze to mate nacierno, nahradne koleso z kufra musite vyhodit, lebo Vam zabere pol kufra inak. Dalej si musite zvyknut, ze nemozete vyhodit rychlost ked idete viac ako 60km/h. Inak zdochne, kvoli naporu vzduchu do sania. V zime sa prevadzka na plyn po meste nevyplati. Najviac sa oplati v lete a na dlhsie trasy. To su moje skusenosti.
vies, to mas tak, ked si to nechas spravit na cierno.. ja som si to nechal spravit legalne, "vyhodil" som za to 28tis, ale uz sa mi to vratilo spet. netusim, aku by malo auto spotrebu na benzin, jazdim vylucne na plyn a iba raz za mesiac do prebehnem na benzin.

policajti Ti nezoberu technicak, ak to mas legalne a cely proces vybavovania (aj s namontovanim) trval 2-3 dni.

nemozes vyhodit rychlost pri viac ako 60km/h? prepac, ale toto je blbooooost :) to Ti musel robit ale dobry fuser a musel riadne setrit, ked to takto spravil.. opet, nelegalne je nelegalne. jazdenie na plyn je na nerozoznanie od jazdenia na benzin, okrem poklesu vykonu o cca 10%.

prevadzka na plyn sa v zime neoplati? no neviem ako Ty, ja som jazdil celu zimu na plyn, priemerna spotreba 9,5l a som z Bratislavy. a jazdil som na plyn aj vtedy, ked boli tie prijemny mrazy (-15, -20).

jazdit v zime za 2Sk/km, v lete 1,80Sk je podla mna super.

Re: LPG lanos 1.6SX

Napsal: pát dub 21, 2006 09:53
od orgi
Dodo píše:No, aj sa oplati aj nie. Ja som si to dal, aby som usetril na benzine. Ale spotreba sa mi zvysila pri LPG o viac ako 10%. Je to okolo 20%. Kedze je LPG lacnejsi zhruba o 40% oproti benzinu, defacto je prevadzka na plyn lacnejsia len o 20%. K tomu treba priratat riziko pokuty, resp. odobratia technicaku, ak Vas chytia, ze to mate nacierno, nahradne koleso z kufra musite vyhodit, lebo Vam zabere pol kufra inak. Dalej si musite zvyknut, ze nemozete vyhodit rychlost ked idete viac ako 60km/h. Inak zdochne, kvoli naporu vzduchu do sania. V zime sa prevadzka na plyn po meste nevyplati. Najviac sa oplati v lete a na dlhsie trasy. To su moje skusenosti.
a este jedna drobnost - matematika nepusti. ak ratame cenu LPG 22 Sk/l, cena benzinu 40 Sk/l, usetris na plyne 45%. ak mas spotrebu o 20% vyssiu, to neznamena, ze usetris len 25%, ale 34%. vies, percenta sa nespocitavaju hore dole ;)))) sorry, ale z tvojej strany to bola mierna demagogia.. asi sa nam zvolebnieva :roll:

Re: LPG lanos 1.6SX

Napsal: pát dub 21, 2006 10:00
od Dodo
orgi píše:
Dodo píše:No, aj sa oplati aj nie. Ja som si to dal, aby som usetril na benzine. Ale spotreba sa mi zvysila pri LPG o viac ako 10%. Je to okolo 20%. Kedze je LPG lacnejsi zhruba o 40% oproti benzinu, defacto je prevadzka na plyn lacnejsia len o 20%. K tomu treba priratat riziko pokuty, resp. odobratia technicaku, ak Vas chytia, ze to mate nacierno, nahradne koleso z kufra musite vyhodit, lebo Vam zabere pol kufra inak. Dalej si musite zvyknut, ze nemozete vyhodit rychlost ked idete viac ako 60km/h. Inak zdochne, kvoli naporu vzduchu do sania. V zime sa prevadzka na plyn po meste nevyplati. Najviac sa oplati v lete a na dlhsie trasy. To su moje skusenosti.
vies, to mas tak, ked si to nechas spravit na cierno.. ja som si to nechal spravit legalne, "vyhodil" som za to 28tis, ale uz sa mi to vratilo spet. netusim, aku by malo auto spotrebu na benzin, jazdim vylucne na plyn a iba raz za mesiac do prebehnem na benzin.

policajti Ti nezoberu technicak, ak to mas legalne a cely proces vybavovania (aj s namontovanim) trval 2-3 dni.

nemozes vyhodit rychlost pri viac ako 60km/h? prepac, ale toto je blbooooost :) to Ti musel robit ale dobry fuser a musel riadne setrit, ked to takto spravil.. opet, nelegalne je nelegalne. jazdenie na plyn je na nerozoznanie od jazdenia na benzin, okrem poklesu vykonu o cca 10%.

prevadzka na plyn sa v zime neoplati? no neviem ako Ty, ja som jazdil celu zimu na plyn, priemerna spotreba 9,5l a som z Bratislavy. a jazdil som na plyn aj vtedy, ked boli tie prijemny mrazy (-15, -20).

jazdit v zime za 2Sk/km, v lete 1,80Sk je podla mna super.
No, kamo. Ty si z tych stastlivcov, co maju 1,5 8V, Ja mam 1,6 16V a ten sa na Slovensku legalne prerobit neda, len individualne a to je strasne vela vybavovaciek. Ja som si to dal robit nacierno, ale v autorizovanom servise. Spotrebu v zime Ti skresluje to, ze prve 2-3km (kedy mas mimochodom najvyssiu spotrebu kvoli syticu) ides na benzin, az po case Ti automatika prepne na LPG. Takze Ti vynde spotreba plynu nizsia, avsak tam treba zaratat aj benzin ktory si spalil pocas zahrievania motora. To malo ludi zapocita. Co sa tyka toho zdochynania motora. Chces mi povedat, ze ked ides cca 100km/h a vyhodis rychlost do neutralu a nechas motor bezat volnobezne, nezdochne Ti? To ma fakt zaujima. Lebo mne vysvetlil technik zo servisu, ze je to kvoli tomu, ze velky napor vzduchu proste zhasi morot, lebo LPG nieje vstrekovane priamo do motora ale iba do sacieho potrubia. Ja mam momentalne spotrebu plynu v Ke cca 10-11 litrov. Benzin v zime 10l, v lete 9l. Ked som siel na dovolenku do Bulharska a setril som (priemerna rychlost cca 90km/h) s plne nalozenym autom a klimou som mal spotrebu 7l.

Re: LPG lanos 1.6SX

Napsal: pát dub 21, 2006 10:06
od Dodo
Co sa tyka tych percent, to berem, nechce sa mi to preratavat. Islo mi len o to, ze to nieje prevadzka za polovicne prachy, ale ked sa vsetky okolnosti zrataju (prestavba, vybavovacky, prehliadky, jazda na benzin v zime prve km, kym sa zahreje motor) tak vynde prevadzka s plynom len asi cca o 25-30% lacnejsie ako na plyn. Cize navratnost je trosku dlhsia. Treba spomenut aj to, ze pri prepinani paliva motor, lambda sonda, katalyzator zrejma dostane riadne soky, ale to uvidim az po dlhsej prevadzke ako sa toto prejavi.

Napsal: pát dub 21, 2006 10:09
od Habron
Jo ta matematika je zákeřná, ale jen tak pro představu:
pokud ti to na LPG žere 9,5l, a na benzín ti to žere o 20% méně, tj. asi 8,3l/100km a uvážíme ceny LPG 22Sk/l a benzík 40Sk/l, tak:

100km na LPG tě stojí 209Sk
100km na benzín stojí 332Sk, takže na plyn jezdíš o asi 35% levněji, čili na pohonných látkách šetříš na 1km cca 1,2Sk, takže návratnost je, pokud nepočítám kontroly a revize, 28000 / 1,2 = 33 000 km.

A sami si rozhodněte, jestli s vám to vyplatí.

Re: LPG lanos 1.6SX

Napsal: pát dub 21, 2006 10:10
od orgi
Dodo píše:
orgi píše:
Dodo píše:No, aj sa oplati aj nie. Ja som si to dal, aby som usetril na benzine. Ale spotreba sa mi zvysila pri LPG o viac ako 10%. Je to okolo 20%. Kedze je LPG lacnejsi zhruba o 40% oproti benzinu, defacto je prevadzka na plyn lacnejsia len o 20%. K tomu treba priratat riziko pokuty, resp. odobratia technicaku, ak Vas chytia, ze to mate nacierno, nahradne koleso z kufra musite vyhodit, lebo Vam zabere pol kufra inak. Dalej si musite zvyknut, ze nemozete vyhodit rychlost ked idete viac ako 60km/h. Inak zdochne, kvoli naporu vzduchu do sania. V zime sa prevadzka na plyn po meste nevyplati. Najviac sa oplati v lete a na dlhsie trasy. To su moje skusenosti.
vies, to mas tak, ked si to nechas spravit na cierno.. ja som si to nechal spravit legalne, "vyhodil" som za to 28tis, ale uz sa mi to vratilo spet. netusim, aku by malo auto spotrebu na benzin, jazdim vylucne na plyn a iba raz za mesiac do prebehnem na benzin.

policajti Ti nezoberu technicak, ak to mas legalne a cely proces vybavovania (aj s namontovanim) trval 2-3 dni.

nemozes vyhodit rychlost pri viac ako 60km/h? prepac, ale toto je blbooooost :) to Ti musel robit ale dobry fuser a musel riadne setrit, ked to takto spravil.. opet, nelegalne je nelegalne. jazdenie na plyn je na nerozoznanie od jazdenia na benzin, okrem poklesu vykonu o cca 10%.

prevadzka na plyn sa v zime neoplati? no neviem ako Ty, ja som jazdil celu zimu na plyn, priemerna spotreba 9,5l a som z Bratislavy. a jazdil som na plyn aj vtedy, ked boli tie prijemny mrazy (-15, -20).

jazdit v zime za 2Sk/km, v lete 1,80Sk je podla mna super.
No, kamo. Ty si z tych stastlivcov, co maju 1,5 8V, Ja mam 1,6 16V a ten sa na Slovensku legalne prerobit neda, len individualne a to je strasne vela vybavovaciek. Ja som si to dal robit nacierno, ale v autorizovanom servise. Spotrebu v zime Ti skresluje to, ze prve 2-3km (kedy mas mimochodom najvyssiu spotrebu kvoli syticu) ides na benzin, az po case Ti automatika prepne na LPG. Takze Ti vynde spotreba plynu nizsia, avsak tam treba zaratat aj benzin ktory si spalil pocas zahrievania motora. To malo ludi zapocita. Co sa tyka toho zdochynania motora. Chces mi povedat, ze ked ides cca 100km/h a vyhodis rychlost do neutralu a nechas motor bezat volnobezne, nezdochne Ti? To ma fakt zaujima. Lebo mne vysvetlil technik zo servisu, ze je to kvoli tomu, ze velky napor vzduchu proste zhasi morot, lebo LPG nieje vstrekovane priamo do motora ale iba do sacieho potrubia. Ja mam momentalne spotrebu plynu v Ke cca 10-11 litrov. Benzin v zime 10l, v lete 9l. Ked som siel na dovolenku do Bulharska a setril som (priemerna rychlost cca 90km/h) s plne nalozenym autom a klimou som mal spotrebu 7l.
s tym 1,6 a 16V Ti nezavidim, ale uz len kvoli strachu z policajtov a odobratia technicaku by som si (aj dodatocne) vybavil tie papiere..

spotrebu v zime mi toho moc neskreslilo, nenechaval som to na automatiku to prepinanie, ale pridaval som otacky uz na mieste.. max som isiel 1km. benzin tankujem raz za mesiac tak 5-10litrov, pri 2000km/mesacne je to podla mojho nazoru zanedbatelne, to je ale subjektivny nazor. ak neratam ten benzin (400-500Sk/mesiac), mam spotrebu cca 8l v lete, 9,5l v zime.. oproti benzinakom podla mna stale setrime ;))

k tomu zdochinaniu ;)) mozem Ti uprimne povedat, ze mi to nerobi.. minule sme sa s kamosom trocha nahanali, vyhodil som plyn na 160 a auto neskapalo. este sa mi nestalo, zeby auto skapalo pri akejkolvek rychlosti pri plyne ked som ho vyhodil na volnobeh (jedine, zeby dosiel plyn v nadrzi). nevidim v tom ani logiku, z akeho naporu vzduchu? ved tam je regulator privodu, ktory vytvara zmes.. :( alebo som zase sprosty?

auto na plyne sa sprava totozne ako ked ide na benzin, este je dokonca tichsie ;)