Stránka 1 z 4
Motorový olej pro Nexii.
Napsal: sob zář 03, 2005 16:54
od Jiřík
Zdravím všechny přítomné i nepřítomné. Poradí mi někdo, jaký olej doporučuje výrobce? Mám jen originál manuál na Racka a tam doporučují 10W-40. Je možné použít 5W-40? A ještě jeden dotaz mám. Byl už někdo z vás na svolávačce ohledně spon bezpečnostních pasů? Mám Nexii sedan r.v. 97.
Re: Motorový olej pro Nexii.
Napsal: sob zář 03, 2005 22:37
od Kruger !!!
Jiřík píše:Zdravím všechny přítomné i nepřítomné. Poradí mi někdo, jaký olej doporučuje výrobce? Mám jen originál manuál na Racka a tam doporučují 10W-40. Je možné použít 5W-40? A ještě jeden dotaz mám. Byl už někdo z vás na svolávačce ohledně spon bezpečnostních pasů? Mám Nexii sedan r.v. 97.
Když si přečteš starší příspěvky, tak to tu určitě najdeš, jinak výrobce opravdu doporučuje 10w-40, pokud by si chtěl do nexie nalejt 5w40 a máš najeto pod 60 000km, můžeš klidně, pokud ne, někteří Ti určitě doporučí nejdříve provést výplach motoru !!! Jinak přeji hodně spokojenosti a najetých km !!!
pásy
Napsal: ned zář 04, 2005 10:34
od olin
já se objednal na začátku července v Trutnově a zatím nic,tak tam se jim asi připomenu.
Napsal: ned zář 04, 2005 20:22
od Ivan
Od roku 1996 používám 10W-40 a olej měním každých 8.000-10.000 km.
Napsal: ned zář 04, 2005 20:33
od S.v.o.b.i.k
Taky ho musim vyměnit....
Napsal: ned zář 04, 2005 20:46
od Jiřík
Napsal: ned zář 04, 2005 20:52
od ppp
V manuale k esperu je akurat API SG a lepsi, pripadne CCMC C4 a C5 (alebo tak nejako) a SAE 15W40, 10W40 alebo 5W30. Ale nebral by som to az tak vazne, pravdepodobne pred 10 a viac rokmi nic lepsie bezne dostat nebolo.
Napsal: pon zář 05, 2005 13:41
od Pilot
Je to uplne jedno, akorat jiny teplotni rozsah.. 5W-40 je do vetsi zimy nez nejakych -25C, takze je to opravdu jedno..
Napsal: úte zář 06, 2005 11:10
od PeterMI_SK
len tolko ze 5W/40 je synteticky olej a je ovela agresivnejsi voci usadeninam v motore (karbonom) ktore rozpusta, potom sa moze stat jedna vec a to ze sa uvolni vacsi kus karbonu, ktory opcha bud olejove cerpadlo alebo nejaky mazaci kanalik a to ma za nasledok zadretie motora.........preto sa neodporuca prechazat z mineralu na syntetiku alebo polosyntetiku a z polosyntetiky na syntetiku.......z vysej kategorie na nizsiu prechod je mozny....
Ja pouzivam motorovy olej PETRO CANADA Duron XL 10W/40 (polosyntetika) a som maximalne spokojny, podla technickych specifikacii daleko presahuje synteticke oleje standardnej kvality........bod tuhnutia ma -45°C c (bezna synt je okolo -43°C) velmi dobre vlastnosti co sa tyka trhania olejoveho filmu, nizka odparovatelnost atd....
Napsal: úte zář 06, 2005 17:21
od Kruger !!!
PeterMI_SK píše:len tolko ze 5W/40 je synteticky olej a je ovela agresivnejsi voci usadeninam v motore (karbonom) ktore rozpusta, potom sa moze stat jedna vec a to ze sa uvolni vacsi kus karbonu, ktory opcha bud olejove cerpadlo alebo nejaky mazaci kanalik a to ma za nasledok zadretie motora.........preto sa neodporuca prechazat z mineralu na syntetiku alebo polosyntetiku a z polosyntetiky na syntetiku.......z vysej kategorie na nizsiu prechod je mozny....
Ja pouzivam motorovy olej PETRO CANADA Duron XL 10W/40 (polosyntetika) a som maximalne spokojny, podla technickych specifikacii daleko presahuje synteticke oleje standardnej kvality........bod tuhnutia ma -45°C c (bezna synt je okolo -43°C) velmi dobre vlastnosti co sa tyka trhania olejoveho filmu, nizka odparovatelnost atd....
A myslíš si, že ty dva stupně je až tak VELIKÝ rozdíl ??? A též, -40 je trvale na antarktidě. U nás byl rekord tuším -32,5 a to v polovině minulého století.
A další bonus (nexie toho oleje též moc nepapá - znám daleko větší olejo mlsaly (trabant, wartburg
)
Napsal: stř zář 07, 2005 08:14
od PeterMI_SK
nemyslim ze tie dva stupne je vela ale motor to hlavne rano po mrazivej noci pociti a riadne
a aj ti podakuje......v podstate to znaci aj o kvalite vyroby......ze tato firma dokaze vyrobit polosynteticky olej s vlastnostami lepsimi ako ini vyrobcovia syntetickych olejov....
skuste si mrknut na
www.bgcare.cz je tam nieco o tom napisane....
Napsal: stř zář 07, 2005 08:28
od fisi
hm,s tymi olejmi je to ako s babami-kazdy bude chvalit svoju,ale pritom pokukuje po druhej!!!nie som velky znalec olejov,ale myslim,ze dnes su uz tie oleje tak kvalitne,ze je to skoro jedno aky.ja davam shell 10-40,tak ako predpisuje daewoo,akurat pre moju nessi robim to,ze ho menim cca po 8-9 000 km.olej je v podstate vec,ktora motor ovplyvnuje najviac...studene starty,chladenie,mazanie...takze olej a vzduchac menim pravidelne!!!motor je vlastne srdce celeho auta,tak preco mu nedopriat???!!!
Napsal: stř zář 07, 2005 11:37
od PeterMI_SK
no ja ho nechvalim koli tomu ze by som ho predaval.....ale proste som sa knemu dostal iba nahodou nikdy som o nom nepocul, proste som to skusil len podla toho co som o nom cital a som 100%-ne spokojny, a tiez si myslim ze novu kvalitativnu normu ktorou sa urcuje kvalita presadila prave firma PETROCANADA norma je CL4 tak hovori o tom ze je daleko viac ako ostatne mot. oleje.
Napsal: sob zář 17, 2005 14:15
od Bady
Pred tyzdnom som menil olej, ked sa dobre pamatam, malo tam ist 3,8 litra, tolko som aj nalial, skontroloval som to, a mal som olej presne v polovici medzi max a min hranicou, tak som myslel, ze je vsetko ok. No ostatne merania uz mi ukazovali, ze mam oleja asi 1 cm nad max hranicou. Jak sa to mohlo stat? Kolko Vam tam vojde oleja? Najazdil som takto asi 300 km, moze sa s tym nieco stat?[/b]
Napsal: sob zář 17, 2005 14:41
od Kruger !!!
Bady píše:Pred tyzdnom som menil olej, ked sa dobre pamatam, malo tam ist 3,8 litra, tolko som aj nalial, skontroloval som to, a mal som olej presne v polovici medzi max a min hranicou, tak som myslel, ze je vsetko ok. No ostatne merania uz mi ukazovali, ze mam oleja asi 1 cm nad max hranicou. Jak sa to mohlo stat? Kolko Vam tam vojde oleja? Najazdil som takto asi 300 km, moze sa s tym nieco stat?[/b]
To je jednoduché, nikdy nevyleješ celý obsah oleje, pokud motor celý nerozebereš !!!